مصاحبه و خبر

وزیر ورزش:
شأن ما ورود به مسائل تیم‌ها نیست
طی هفته‌های اخیر لیگ برتر برخی اظهارنظرها از سوی تعدادی از مربیان یا مدیران پیرامون حمایت دولتی از باشگاه‌هایی مثل تراکتور، ملوان انزلی و... صورت گرفته که این موضوع در همان مقطع تکذیب شد و حالا هم واکنش وزیر ورزش و جوانان را به دنبال داشته است. احمد دنیامالی در واکنش به اظهارنظرها درباره حمایت دولتمردان از باشگاه‌های خاص عنوان کرد: «پس از آن اظهارنظر که چندی پیش اتفاق افتاد، تذکر لازم را دادیم. شأن دولتمردان ورود در مسائل تیم‌ها نیست.» او ادامه داد: «آن دوستانی که در مورد این مسائل صحبت کرده بودند، پذیرفتند که در آن قضیه اشتباه حرف زدند و اظهارات خود را اصلاح کردند.» وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: «به جهت اهمیت ورزش و خصوصاً فوتبال و باشگاه‌ها، این مباحث به وجود می‌آید که البته ما تذکرات لازم را دادیم و امیدوارم دیگر این مسائل پیش نیاید.»


اتفاق عجیب بعد از تمرین تیم نونهالان
حمله به بازیکنان و سرقت گوشی‌ها با سلاح سرد
تعدادی از بازیکنان تیم فوتبال نونهالان پرسپولیس عصر روز سه‌شنبه در حالی که قصد داشتند محل تمرینات خود در ورزشگاه کارگران تهران را ترک کنند، مورد هجوم سارقان قرار گرفتند. بعد از تمرین روز سه‌شنبه نونهالان پرسپولیس در ورزشگاه کارگران تهران و درحالی که ۷بازیکن و یک نفر از کادرفنی این تیم در ایستگاه اتوبوس منتظر بودند، اتفاقی تلخ رخ داد. تعدادی سارق که سلاح گرم و سرد به همراه داشتند، به هفت بازیکن و یک مربی تیم پرسپولیس حمله کردند و گوشی‌های تلفن همراه آنها را به سرقت بردند. سارقان با استفاده از سلاح سرد ضرباتی هم به بازیکنان پرسپولیس زدند که البته صدمات زیادی به آنها وارد نشد. این نفرات ضمن مراجعه به نزدیک‌ترین کلانتری به ورزشگاه کارگران، از این سارقان شکایت کردند.


ناراحتی رونالدو از انتخاب هم‌تیمی‌اش
زمانی که بازی استقلال و النصر عربستان به پایان رسید، کریستیانو رونالدو کنار زمین رفت و منتظر ماند تا جایزه بهترین بازیکن زمین به او اهدا شود اما مسئولان برگزاری نام او را به عنوان برترین بازیکن زمین انتخاب نکردند. در همین حین رونالدو وقتی متوجه شد که لاپورت به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده، ناراحت شد و بدون هیچ واکنشی به تشویق هوادارانی که از روی سکوها نامش را صدا می‌زدند، زمین بازی را ترک کرد و به سمت رختکن تیمش رفت. عصبانیت رونالدو از اینکه جایزه بهترین بازیکن زمین را دریافت نکرده بود، برای بسیاری غیرمنتظره و عجیب بود و شاید به دلیل سوابقی که داشت انتظار نمی‌رفت چنین واکنشی نشان دهد.
 

آرای انضباطی دربی تغییر نکرد
تأیید جریمه 500 میلیونی
 استقلال و پرسپولیس
استقلال و‌ پرسپولیس پس از دربی چهارم مهرماه در اراک با جرایم سنگین انضباطی به علت تخلف تماشاگران خود مواجه شدند که هر دو باشگاه نسبت به رأی صادره در کمیته استیناف فدراسیون فوتبال اعتراض کردند.
 کمیته استیناف فدراسیون هم نسبت به رأی صادرشده برای تخلف هواداران استقلال و پرسپولیس در دربی مجدداً رسیدگی کرد، ولی تغییری در جرایم مالی به وجود نیاورد. در رأی کمیته استیناف آمده است: «در خصوص استیناف باشگاه استقلال نسبت به کمیته انضباطی که به موجب آن حکم بر محکومیت باشگاه تجدیدنظرخواه به پرداخت 3 میلیارد ریال جریمه نقدی به دلیل پرتاب لیزر و نارنجک و سنگ و بطری به سمت زمین مسابقه و درگیری لیدرهای تیم با تماشاگران و همچنین استیناف باشگاه پرسپولیس نسبت به رأی یاد شده که به موجب آن حکم بر محکومیت باشگاه مذکور به پرداخت 2 میلیارد ریال جریمه نقدی به دلیل فحاشی به بازیکنان حریف و پرتاب سنگ و بطری توسط تماشاگران در جریان مسابقه فوتبال بین دو تیم استقلال و پرسپولیس از سری مسابقات لیگ برتر در شهرستان اراک صادر شده است، با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رأی صادره، ایراد و اعتراض مؤثری که خدشه بر دادنامه معترض عنه وارد نماید به عمل نیامده، مستنداً به ماده 106 مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره، عیناً تأیید و اعلام می‌گردد. رأی صادره قطعی است.»


گاریدو استراحت داد
سرخپوشان ایران پس از دیدار برابر السد در قطر، سه‌شنبه شب به کشور بازگشتند. کادر فنی تیم فوتبال پرسپولیس جهت رفع خستگی بازی و سفر، تمرین دیروز را تعطیل اعلام کرد و به بازیکنان استراحت داد تا سرخپوشان امروز (پنجشنبه) تمرینات خود را برای مسابقات لیگ برتر پیگیری کنند. پرسپولیس آماده می‌شود تا روز شنبه در ورزشگاه شهدای شهرقدس میزبان تیم شمس‌آذر قزوین از هفته نهم مسابقات لیگ برتر خلیج فارس باشد.