درخشش در پست غیرتخصصی مقابل یکی از بهترین‌های آسیا

شماره 76 پرسپولیس یک شبه معروف شد

در شب شکست پرسپولیس شماره 76 بلندقامت سرخ‌ها نگاه بسیاری از هواداران و کارشناسان فوتبال را به خود جلب کرد آن هم در شرایطی که در یک بازی بسیار دشوار در یک پست غیرتخصصی مقابل یکی از بهترین بازیکنان آسیا قرار گرفت و نمایش قابل قبولی از خود ارائه کرد.
 دو دقیقه مانده به پایان نیمه اول بازی با السد فرشاد فرجی که خودش در دفاع راست جایگزین ایوب العملود مصدوم شده بود به علت آسیب‌دیدگی شدید از زمین بیرون رفت. وقتی فیزیوتراپ پرسپولیس با دست علامت تعویض را به نیمکت تیم نشان داد سؤال اینجا بود که گاریدو چه بازیکنی را به جای او به میدان می‌فرستد؟ روی نیمکت بعد از مدت‌ها یعقوب براجعه جوان 18 ساله با قابلیت بازی در پست دفاع و وینگر راست نشسته بود و می‌توانست به میدان برود اما شاید به خاطر بازی خارج از خانه و رودررویی با عفیف، گاریدو این ریسک را به جان نخرید تا به براجعه که سرعتی و تکنیکی است و بیشتر در امور تهاجمی بازیکن قابلی است اعتماد کند. گاریدو خیلی زود سهیل صحرایی را فراخواند و از او خواست تا آماده شده و به زمین بیاید. صحرایی مدافع میانی بلندقامتی است که 21 سال سن دارد، حدود یک سال پیش توسط یحیی گل محمدی از تیم امید باشگاه به تیم اصلی آمد و در چند بازی فصل قبل هم در فهرست مسابقات تیم قرار گرفت اما هرگز به میدان نرفت. این وضعیتی بود که برای صحرایی جوان در این فصل هم تکرار شده بود و با اینکه بعضاً به لیست مسابقات می‌رسید دقایقی نصیبش نشده بود تا اینکه روز بزرگ برایش فرا رسید.
در شرایطی که بسیاری از هواداران پرسپولیس نام و نشان این مدافع جوان را نمی‌دانستند و از پست اصلی‌اش خبر نداشتند خیلی‌ها بعد از بازی درباره او حرف می‌زدند. صحرایی در بدو ورود به زمین به خاطر سنگینی جو بازی و بالا بودن سطح مسابقه دستپاچه بود و دو سه اشتباه در جاگیری داشت و یکی دو خطای بد هم کرد اما کم کم در ترکیب جا افتاد و یکی از خوب‌های تیمش بود. نکته مهم در مورد او آنجا بود که به عنوان یک مدافع میانی در پست غیرتخصصی دفاع راست بازی می‌کرد و قاعدتاً باید بازیکنی ایستا در نیمه زمین خودی بود بخصوص که مقابلش اکرم عفیف بهترین و خطرناکترین بازیکن حریف به عنوان وینگر چپ السد بازی می‌کرد اما صحرایی بارها به نیمه زمین حریف نفوذ کرد، پاس داد، ارسال کرد و با حضور مؤثر در فاز حمله کیفیت خوبی از خود نشان داد.