اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت همسر مکرمه شهید اسلامی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت حاجیه خانم بادامچیان، همسر مکرمه‌ شهید محمدصادق اسلامی از مبارزان برجسته‌ دوران انقلاب و شهدای حادثه تروریستی هفتم تیرماه ۱۳۶۰ را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرّحمن الرّحیم
درگذشت همسر مکرمه‌ شهید عزیز آقای حاج صادق اسلامی رحمةالله‌علیهما را به فرزندان گرامی و دیگر بازماندگان ایشان و خانواده‌های خویشاوند تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای درگذشتگان آنان مسألت می‌نمایم.
سیّدعلی خامنه‌ای
30/۷/1403
گفتنی است، شهید حاج محمدصادق اسلامی از مبارزان دوران انقلاب اسلامی، بنیانگذاران هیأت‌های مؤتلفه اسلامی و از اعضای شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی بود که در حادثه تروریستی هفتم تیرماه ۱۳۶۰ به همراه شهید بهشتی و یاران ایشان به درجه رفیع شهادت رسید.
 
در جلسه‌ ستاد اقتصادی دولت مطرح شد
دستور پزشکیان به دستگاه‌های دولتی برای کمک به بهبود بورس
جلسه ستاد اقتصادی دولت با حضور رئیس ‌جمهور، معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر اعضای ستاد اقتصادی دولت برگزار شد.
به گزارش مهر، پزشکیان در جلسه‌ ستاد اقتصادی دولت دستور کمک به بهبود بازار سرمایه را به دستگاه‌های دولتی صادر کرد.
در این جلسه، حجت‌اله صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گزارش کاملی از چالش‌ها، انتظارات، پیشنهادها و برنامه‌های سازمان در حوزه اصلاح روندهای بازار سرمایه ارائه کرد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، با برشمردن برخی مشکلات موجود در بازار سرمایه، پیشنهادهای هفت‌گانه‌ای از جمله توقف اختلال در بازارها و قیمت‌گذاری دستوری، نزدیک‌شدن تدریجی قیمت ارز نیمایی و نرخ ارز در بازار آزاد، ایجاد هماهنگی کامل بین سیاست‌های پولی و مالی و بازار سرمایه، بویژه در حوزه نرخ سود سپرده‌ها و... را مطرح کرد.
مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور نیز پس از شنیدن گزارش و راهکارهای ارائه‌شده سازمان بورس، دستورات لازم را به دستگاه‌های مختلف برای بهبود وضعیت بازار سرمایه، صادر کرد.
 
آیت‌الله جوادی آملی:
کوشش رهبر انقلاب در نماز جمعه نصر آبرویی برای اسلام بود
آیت‌الله جوادی آملی در سخنانی درباره حوادث اخیر لبنان و فلسطین، گفت: امیدواریم که ذات اقدس اله طولی نکشد که نصرت الهی را شامل همه شما بنماید و کوششی که رهبر محترم مخصوصاً در آن نماز باشکوه انجام دادند که واقعاً در آن روز آبرویی بود برای اسلام، مأجور باشد!
مرجع تقلید شیعیان در گفت‌و‌گوی تصویری خود اظهار داشت: خدا رحمت کند فردوسی را! می‌گوید: «فلک گفت احسنت ملک گفت زه» که ما این را درباره وعده صادق دوم گفتیم! این یک چیز عادی نبود؛ همه ماندند. وی افزود: کدام کشور بود که به اینها کمک نکرد؟! تنها اسرائیل که نیست؛ شما می‌بینید که پشت سر هم، هم امریکا است، هم انگلیس است، هم فرانسه است؛ همه هستند. این جنگ احزاب است اما هیچ نگرانی‌ای نیست در پیروزی اسلام.
 
رئیس دستگاه قضا:
با کسی که چوب لای چرخ فعالان اقتصادی بگذارد، برخورد می‌کنیم
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای روز گذشته طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضائیه، با اشاره به ضرورت صیانت کامل از امنیت روانی جامعه و معیشت مردم در شرایط فعلی، تصریح کرد: باید دادستان‌های ما و سایر مسئولان ذیصلاح قضایی در راستای مقابله با برهم‌زنندگان امنیت روانی جامعه و کسانی که به نفع دشمن، عملیات روانی طراحی می‌کنند، اقدامات قانونی و مقتضی را انجام دهند. وی افزود: همچنین در قبال آن دسته از کسانی که برآنند تا از شرایط فعلی سوء‌استفاده کنند و در بازار اخلال ایجاد کرده و مسائل معیشتی مردم را بیشتر کنند نیز باید برخورد‌های قانونی و مقتضی
صورت گیرد.
رئیس دستگاه قضا با اشاره به اهمیت حمایت از فعالان سالم اقتصادی و کنشگران بخش خصوصی جهت کمک به رونق و جهش تولید، اظهار کرد: رئیس‌جمهور در شرایط فعلی بر حمایت از فعالان اقتصادی و کنشگران بخش خصوصی تأکید دارد و از آنها می‌خواهد که با تمام توان و ظرفیت‌ها برای خنثی کردن تحریم‌ها و تحقق شعار سال ناظر بر «جهش تولید با مشارکت مردم» به میدان بیایند؛ در همین راستا، قوه قضائیه نیز مجدداً و موکداً اعلام می‌دارد که از فعالان سالم اقتصادی و فعالان بخش خصوصی، حمایت کامل به عمل می‌آورد و با کسانی که چوب لای چرخ این فعالان می‌گذارند، برخورد قاطع و قانونی خواهد داشت.

 

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و پنج
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و پنج - ۰۱ آبان ۱۴۰۳