زمینه افزایش بازارها برای صادرکنندگان فراهم شد

تقدیر از ۵۰ صادرکننده نمونه با حضور رئیس جمهور

توافقنامه‌های تجاری دسترسی به بازارهای جهانی، نقل‌ و انتقالات مالی، زیرساخت‌های حمل و نقل و لجستیک و همچنین حمایت‌های دولتی در زمینه بازاریابی بین‌المللی را به دنبال خواهد داشت.
محمدصادق قنادزاده معاون ارتقای کسب ‌و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران در آستانه روز ملی صادرات با اشاره به امضای توافقنامه‌های مختلف با کشورهای همسایه در قالب بریکس و اوراسیا به «ایرنا» گفت: این توافقنامه‌ها، مشوق‌ها و تسهیلاتی برای صادرکنندگان فراهم می‌کند که منجر به افزایش بازارهای صادراتی خواهد شد. قنادزاده ادامه ‌داد: امسال بیست و هشتمین دوره آیین تجلیل از تجار و صادرکنندگان با حضور رئیس جمهور، سایر مسئولان و صادرکنندگان برگزار خواهد شد و صادرکنندگان برتر و نمونه معرفی می‌شوند.
 
انتخاب برترین‌ها در ۴۰ گروه کالایی
معاون ارتقای کسب ‌و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه امسال از ۵۰ صادرکننده نمونه تقدیر می‌شود، بیان داشت: برترین‌ها در ۴۰ گروه کالایی بر اساس شاخص‌ها انتخاب شده‌اند، همچنین پنج مورد از صادرکنندگان برتر را از میان شرکت‌های صاحب محصولات با ارزش افزوده بالاتر و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور معرفی خواهیم کرد.
وی تأکید کرد: این انتخاب‌ها براساس مجموعه شاخص‌هایی است که نشان‌دهنده میزان صادرات، بازارهای صادراتی، استانداردها و سایر موارد است.
قنادزاده با بیان اینکه صادرات یکی از ارکان کلیدی در اقتصاد هر کشوری است که نقش مهمی در توسعه پایدار دارد، گفت: خود این روز صادرات نمادین بوده و نشان‌دهنده اهمیت فعالیت تجارت در کشور است که اکنون تبدیل به فرهنگ و روز اختصاصی برای تجار شده است.
 
الگویی برای سایر تجار
وی ابراز داشت: در این روز صادرکنندگان پس از یک سال رقابت و تلاش، خود را به ماراتن روز صادرات رسانده‌اند و الگویی برای سایر تجار هستند.
معاون ارتقای کسب ‌و کارهای بین‌المللی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به توسعه بازارهای صادراتی گفت: به لحاظ سیاستگذاری سعی کرده‌ایم ارزش صادرات و بازارهای صادراتی، برندها و همه موضوعات را وضع کنیم و جهت‌گیری دولت چهاردهم را نشان بدهیم.
وی خاطرنشان کرد: روز ملی صادراتی قدمی در جهت ارائه راهکارها و رفع چالش‌های تجارت، ایجاد انگیزه و حضور در بازارهای جهانی، افزایش آگاهی عمومی درباره اهمیت صادرات و تقویت تعامل با سایر کشورهاست.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و سه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و سه - ۲۹ مهر ۱۴۰۳