اخبار

پیام رهبر انقلاب در پی شهادت مجاهد قهرمان، فرمانده «یحیی السنوار»:
حماس زنده است و زنده خواهد ماند
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی در پیامی خطاب به ملت‌های مسلمان و جوانان غیور منطقه با تجلیل از مجاهد قهرمان، فرمانده «یحیی السنوار» تأکید کردند: جبهه مقاومت همانگونه که قبلاً با شهادت برجستگان خود از پیشروی باز نماند، با شهادت سنوار هم کمترین توقفی نخواهد داشت؛ باذن‌الله. حماس زنده است و زنده خواهد ماند.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله الرّحمن الرّحیم
ملت‌های مسلمان! جوانان غیور منطقه!
مجاهد قهرمان، فرمانده یحیی السنوار، به یاران شهیدش پیوست. او چهره درخشان مقاومت و مجاهدت بود؛ با عزم پولادین در برابر دشمن ظالم و متجاوز ایستاد؛ با تدبیر و شجاعت به او سیلی زد؛ ضربه جبران‌ناپذیر هفتم اکتبر را در تاریخ این منطقه به یادگار گذاشت؛ و آنگاه با عزت و سربلندی به معراج شهیدان پرواز کرد.
کسی چون او که عمری را به مبارزه با دشمن غاصب و ظالم گذرانده است، سرانجامی جز شهادت شایسته او نیست. فقدان او برای جبهه مقاومت البته دردناک است، ولی این جبهه با شهادت برجستگانی چون شیخ احمد یاسین، فتحی شقاقی، رنتیسی و اسماعیل هنیه از پیشروی باز نماند، و با شهادت سنوار هم کمترین توقفی نخواهد داشت؛ باذن‌اللّه. حماس زنده است و زنده خواهد ماند.
ما چون همیشه، در کنار مجاهدان و مبارزان بااخلاص خواهیم ماند؛ بتوفیق من‌الله و عونه.
اینجانب شهادت برادرمان یحیی السنوار را به خاندانش، به همرزمانش، و به همه دلبستگان جهاد فی‌سبیل‌اللّه تبریک، و فقدانش را تسلیت می‌گویم.
 والسّلام علی عباد‌الله الصّالحین
سیدعلی خامنه‌ای
28 مهر 1403
 


اولین حضور پزشکیان
در نشست مجمع تشخیص مصلحت
مسعود پزشکیان برای نخستین بار از زمان آغاز دوره ریاست جمهوری، به عنوان عضو حقوقی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت کرد. تصاویر این نشست که احتمالاً در روزهای پایانی هفته گذشته برگزار شده، دیروز در رسانه‌ها منتشر شد.
به گزارش ایسنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام طی سخنانی، اولین حضور رئیس‌ جمهور در نشست مجمع  را فرصتی مغتنم دانست و گفت: امیدواریم اعضای مجمع از آرا و نظرات ایشان در جلسات استفاده کنند و همچنین مباحثی که اعضای محترم عنوان می‌کنند، برای آقای پزشکیان قابل استفاده باشد.
گفتنی است عصر دیروز نیز نشست مشترک سران قوا به میزبانی رئیس‌جمهور در نهاد ریاست جمهوری برگزار و درباره برخی از موضوعات روز کشور بحث و تبادل نظر شد.
 
پزشکیان اول آبان به روسیه می‌رود
 حبیب‌الله عباسی مدیر روابط عمومی ریاست جمهوری اعلام کرد: رئیس جمهور به منظور شرکت در شانزدهمین اجلاس سران بریکس سه‌شنبه اول آبان به روسیه سفر می‌کند.
 
سخنگوی شورای نگهبان با اعلام آخرین وضعیت لایحه عفاف و حجاب:
هر قانونی امکان اصلاح دارد
هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد: لایحه عفاف و حجاب توسط شورای نگهبان تأیید شده و برای طی مراحل قانونی خود در اختیار مجلس قرار دارد. وی در نشست خبری در پاسخ به اینکه آیا این لایحه قابلیت اصلاح دارد؟ تصریح کرد: هر قانونی امکان اصلاح دارد و این امر از طریق لایحه دولت و از طریق طرح مجلس می‌تواند فرآیند لازم را در مجلس
طی کند.
مطرح شدن این  سؤال و جواب از آن جهت اهمیت دارد که نحوه مواجهه نهادهای مختلف از جمله نیروی انتظامی با بدپوششی یکی از مباحث مطرح در رقابت‌های انتخاباتی بود. در نهایت اکثریت رأی‌دهندگان از نامزدی حمایت کردند که معتقد بود باید این تعارض اجتماعی را به شیوه‌هایی غیر از برخورد قهری حل کرد. امروز اما لایحه‌ای که نزدیک به یک سال نتوانسته بود به تأیید نهایی برسد در فاصله کمتر از دو ماه تأیید شد. هر چند این لایحه پرمناقشه هنوز ابلاغ نشده و همچنان گزینه ارسال اصلاح آن روی میز است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و سه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و سه - ۲۹ مهر ۱۴۰۳