فضای مجازی

توئیت وزیر فرهنگ برای شهید سنوار
واکنش‌ها به شهادت یحیی سنوار همچنان حضوری پررنگ در شبکه‌های اجتماعی دارد؛ سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در توئیتی شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت حماس را تسلیت گفته و نوشته است:«شهادت مجاهد نستوه و خستگی‌ناپذیر، شهید یحیی السنوار، نقشی ماندگار و جاودان از دهه‌ها مقاومت تا پای جان و تسلیم نشدن در برابر رژیم صهیونیستی، مقابل چشمان آزادی‌خواهان و حق‌طلبان به تصویر کشید. قاب‌های به‌جا مانده از آخرین لحظات مبارزه سنوار، روحی تازه به تن زخمدار آوارگان فلسطینی می‌بخشد تا از جوشش خون‌های به ناحق ریخته شده مردم مظلوم غزه و لبنان، راه آزادی قدس شریف و نابودی اسرائیل جنایتکار هموارتر از هر زمانی شود. اینجانب شهادت این مجاهد غیرتمند که سال‌های عمر خویش را در مبارزه، اسارت و مجاهدت گذراند، به مردم مقاوم فلسطین و لبنان و آحاد آزادگان جهان تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال علو درجات برای آن شهید قهرمان و نصرت و پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت را خواستارم.»

بار سنگین اتهام از سوی کوته‌فکران
محمدرضا کائینی، نویسنده و پژوهشگر نیز به شهادت سنوار واکنش نشان داده؛ در بخشی از نوشته او آمده است:«از خاطر نبردید که این رادمردان چه آسان باری سنگین از تهمت، هجو و پلشتی‌های تلویزیون‌ها و رسانه‌ها را به کناری فکندند و رو به معبود نهادند. او که امروز پرچم سوگش در اهتزاز است، متهم بود به اختفا در هفت توی پناهگاه‌ها. سپر کردن اسرا، افشای اسرار دیگر رهبران و سازش برای آتش‌بس. آنان که این سرو افراشته و بلند‌قامت را تبر زدند، بس بلاهت‌آمیز بر تاریخ علامت نهادند.»

برای کودکانمان از شهدای مقاومت بگوییم
محمد حقی، نویسنده و مدیر انتشارات «کتابستان معرفت» توئیت تازه خود را به درج مطلبی درباره شهید سنوار اختصاص داده و نوشته است:«هالیوود دهه‌هاست در حال تلاش است تا بتواند مردانی رؤیایی به جهانیان معرفی کند، مردانی که در استودیوهای سینمایی ساخته می‌شوند، مردانی که به لطف گریم و هزار زد‌‌وبند جلوه‌های ویژه، چهره خیالی از خویش نشان می‌دهند و در واقع هیچ هستند و پوچ! از جمعه که رسانه‌های صهیونیستی تصاویر یحیی سنوار، شهید مجاهد و آزاده فلسطینی را نادان و ابله به دنیا مخابره کرده‌اند، مردی واقعی را می‌بینیم؛ مردی که هر آزاده‌ای لحظات آخر زندگی او را دید، آرزو کرد که‌ ای کاش من نیز اینچنین از دنیا بروم؛ در خانه‌ای مخروبه در دنیایی واقعی، در جهانی سراسر خاک و گلوله و آتش؛ مردانگی خویش را اینچنین با صدای رسا به جهانیان معرفی کرد. دنیای واقعی الان در غزه است، در رفح، در جنوب لبنان است و مردانی که روز به روز بیشتر برایمان شناسانده می‌شوند. برای کودکانمان از یحیی سنوار، از سید حسن نصرالله و از قاسم سلیمانی خواهیم گفت که مردانگی یادشان بدهیم و یاد بگیریم. خدایا تو خود گواهی که ما هم آرزو داریم اینچنین که این مردان خدا در لباس رزم جام شهادت نوشیدند، ما نیز به این فیض برسیم.»

غرب احترام خود را از دست داده!
علی‌اصغر عزتی‌پاک در تازه‌ترین حضور خود در شبکه‌های اجتماعی نوشته است:«به نظرم می‌رسد که ما دیگر باید در روایت از خودمان، تعارف را کنار بگذاریم؛ واقعیت این است که ما غرب و شعارهای انسانی و صلح و حقوق‌بشرش را باور کرده بودیم. آنها در حدود هفتاد سال گذشته، آنچنان چهره غیرانسانی‌شان را آرایش انسانی کرده بودند که ما هیچ به خاطرمان راه نمی‌دادیم که اینها همان درنده‌های جنگ جهانگیر دوم هستند و همان هیولاهای انسانخوار هجوم برده به آفریقا و آسیا! از یادمان برده بودند؛ از یاد برده بودیم؛ حالا یا از سر سادگی یا بلاهت. من خودم یکی از این فقرا بودم. من، هم آنها را باور کرده بودم و هم به بی‌اصولی خودمان معتقد شده بودم. روزگار ولی سیلی‌های سخت را اتفاقاً بر صورت خود‌فریبان و غفلت‌زدگان می‌زند. وقایع این سال‌ها در فلسطین، عراق، سوریه، افغانستان و لبنان، سیلی سخت روزگار است بر صورت یکی چون من، اما شخصاً رضایت دارم از این سیلی پرزور. اگر ردش پوستم را سوزانده و سرخ کرده، در عوض اندکی هوشیارم کرده است. امروزه هر گاه به خودم، ملتم، کشورم و حکومتم نگاه می‌کنم، می‌بینم ما از هر جهت انسان‌تر و صالح‌تر هستیم در مقایسه با غربیان. به نظرم غرب به دلیل توحش غیرقابل باور در ماجرای فلسطین دیگر احترام و اعتماد نسل‌های حاضر در دنیا را از دست داد؛ تمام و کمال. دغل‌کاران از امروز باید بنشینند و نقشه بکشند برای خام کردن نسل‌های بعد و البته که آنان این کار را خواهند کرد، چون وقیح‌تر و بی‌شرم‌تر از هر وقیح و بی‌شرمی هستند.»

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و سه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و سه - ۲۹ مهر ۱۴۰۳