از گوشه و کنار ایران

دستگیری عامل شهادت سرباز وظیفه در قلعه بید
عامل شهادت سرباز وظیفه «علیرضا رئوفیان» در عملیات تخصصی پلیس استان سیستان و بلوچستان دستگیر شد.سردار «محمدرضا اسحاقی» فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر اظهار داشت: مرداد امسال در پی شهادت سرباز وظیفه «علی رئوفیان» توسط اشرار مسلح در پاسگاه انتظامی «قلعه بید» زاهدان، دستگیری عاملان این جنایت به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس استان قرار گرفت. تیم رسیدگی کننده به پرونده در جریان تحقیقات تخصصی خود سرنخ‌هایی از زندگی مخفیانه متهم به دست آوردند و در نهایت با تلاش پلیس و پس از رصد اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت‌های ویژه، عامل اصلی شهادت سرباز وظیفه را دستگیر کردند و او در تحقیقات اولیه به عضویت در گروهک تروریستی جیش‌الظلم و درگیری مسلحانه منجر به شهادت این شهید اعتراف کرد.

  مرگ 2 کارگر پالایشگاه شوشتر
۲ کارگر پالایشگاه پارس پتروشوشتر که در حادثه انفجار و آتش‌سوزی دچار سوختگی شدید شده بودند پس از 4 روز جدال با مرگ جان باختند.علیرضا نجفی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در این حادثه 7 نفر مصدوم شده بودند که سه نفر از مصدومان سوختگی شدید داشتند و بستری شدند. در این میان ۲ نفر با سوختگی بالای ۹۰ درصد، به‌رغم  به‌کار‌گیری حداکثر امکانات و مراقبت‌های درمانی در بیمارستان طالقانی اهواز، جان خود را از دست دادند. یکی از مصدومان با سوختگی ۳۶ درصد برای ادامه درمان به اصفهان انتقال یافت.پالایشگاه غیردولتی پارس پتروشوشتر عصر سه‌شنبه ۲۴ مهر در پی برخورد  یک کامیون با مخزن سوخت دچار انفجار و آتش‌سوزی شد. دراین حادثه ۷ نفر از پرسنل پالایشگاه مصدوم شدند که دو تن از آنها جان باختند.

مسمومیت دختران دانش‌آموز با گاز مرکاپتان در سملقان
 ۳۱ دختر دانش‌آموز در شهرستان سملقان خراسان شمالی بر اثر استنشاق بوی نامطبوع گاز «مرکاپتان» به بیمارستان منتقل اما ساعتی بعد تمامی آنها مرخص شدند. جواد بهادری فرماندار شهرستان سملقان گفت: تعدادی از دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه جنت صبح شنبه بدلیل استنشاق و استرس ناشی از متصاعد شدن بوی نامطبوع گاز مرکاپتان از بشکه‌های شرکت گاز که در جوار مدرسه قرار داشت مسموم و ۳۱ دانش‌آموز برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.  وی تصریح کرد: حال دانش‌آموزان مساعد است و تمامی آنها از بیمارستان مرخص شدند. «مرکاپتان» یک ترکیب شیمیایی بسیار بدبو و یکی از ترکیبات گوگرد است. معمولاً مقداری مرکاپتان را به گاز طبیعی اضافه می‌کنند تا در صورت نشت گاز انسان متوجه خطر شود.
 
قتل وکیل دادگستری مقابل ساختمان شورای حل اختلاف
پسر جوانی که با شلیک گلوله یک وکیل دادگستری را در شهرستان جویم استان فارس به قتل رسانده تحت تعقیب قرار گرفت.علی شایانی منش، نایب رئیس کانون وکلای دادگستری فارس و کهگیلویه و بویراحمد، در تشریح جزئیات قتل وکیل علی‌سلیمانی در مقابل شورای حل اختلاف جویم گفت: صبح شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳، مرحوم وکیل علی سلیمانی در دادگاه جویم یک جلسه رسیدگی مربوط به امور ملکی داشت. پس از پایان جلسه به محض اینکه مرحوم علی سلیمانی سوار ماشین خود شد، یکی از طرفین پرونده که پدر و پسری بودند با هشت گلوله کلاشینکف به سمت وی تیراندازی کردند که وکیل علی سلیمانی در دم جان سپرد.شایانی منش افزود: پدر در همان محل دستگیر شد اما پسر که ضارب اصلی بوده، متواری شده است. تحقیقات برای دستگیری او ادامه دارد.

دستگیری 2 مسافر با 60 لیتر مایع مخدر شیشه
جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از کشف ۶۰ لیتر مایع مخدر شیشه در شهرستان نیمروز منطقه سیستان خبر داد. سرهنگ علیرضا دلیری گفت: مأموران ایست و بازرسی سفیدآبه شهرستان نیمروز هنگام کنترل خودروهای عبوری به ۲ مسافر یک اتوبوس مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آنها را پیاده کردند. مأموران در بازرسی از کیف‌های این ۲ مسافر که تبعه یکی از کشورهای همسایه بودند، ۶۰ بطری یک لیتری مایع شیشه از نوع متامفتامین کشف کردند. متهمان پس از دستگیری برای تحقیقات بیشتر در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.
 
 دستگیری سارق کره حیوانی
 سارق حرفه‌ای که ۵۰ کیلوگرم کره حیوانی از دامداران در شهرستان شیروان سرقت کرده بود دستگیر شد.سرهنگ مجید یگانه‌پور فرمانده انتظامی شهرستان شیروان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت کره حیوانی از دامداران در سطح شهرستان شیروان که باعث ایجاد جو ناامنی و نارضایتی روستاییان شده بود بررسی موضوع و دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار مأموران بخش سرحد این فرماندهی قرار گرفت. مأموران پلیس با اقدامات تخصصی و تحقیقات میدانی، سرانجام یک سارق را در این خصوص شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه او را دستگیر کردند.وی با اشاره به کشف بیش از ۵۰ کیلوگرم کره حیوانی از مخفیگاه متهم، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و سه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و سه - ۲۹ مهر ۱۴۰۳