اخبار

سیمئونه: رئال و بارسا در یک لالیگای دیگر هستند
دیگو سیمئونه سرمربی اتلتیکومادرید معتقد است اتلتیکو در لیگ رئال و بارسا نیست و هدف اول همیشه کسب سهمیه است و نه قهرمانی. او در نشست خبری خود گفت: «بله، دو لالیگا برای اتلتیکو وجود دارد. در یکی که سعی می‌کنیم برای رسیدن به رئال مادرید و بارسلونا تلاش کنیم و دیگری رقابت با تیم‌هایی مثل ویارئال و بیلبائو برای قطعی کردن سهمیه. سال قبل خیرونا هم در لیگ ما بود و کار را دشوار کرد. در 12 سال گذشته ما دو لالیگا را از رئال و بارسا برده‌ایم و آنها لیگ‌های بعدی را بردند. ما دو یا سه بار هم دوم شدیم. در لیگ شماره دو که در آن هستیم، همه تلاش دارند جای اتلتیکو را اشغال کنند.» سیمئونه در مورد بسته شدن جایگاه پشت دروازه متروپولیتانو به دلیل تنش‌های دربی و کاهش جریمه از سه جلسه به یک گفت: «مثل هر تیمی اتلتیکو هم هواداران پشت دروازه پرشوری دارد. آنها افرادی هستند که همیشه آواز می‌خوانند، اما من شک ندارم که نبود 5000 نفر حس نخواهد شد چون ما 55000 نفر دیگر در ورزشگاه خواهیم داشت. کاهش جریمه؟ اگر آنها تصمیم گرفته‌اند به این دلیل است که دیدند باشگاه مسببان آن اتفاق را شناسایی و اخراج کرده است اما ما روی کاری که باید انجام دهیم تمرکز می‌کنیم، روی مسابقه مقابل حریفی که تا به حال خیلی خوب رقابت کرده است.» درخشش سامو اومورودیون در پورتو و پشیمانی به خاطر از دست دادن او: «ما سعی می‌کنیم همیشه برای اتلتیکو به دنبال بهترین راهکار باشیم. او در 28 ژوئن پیامی فرستاد که در آن مشخص کرد، نمی‌خواهد در اتلتیکو باشد.»
 

کاپوچیانی هم برمی‌گردد
النی کاپوچیانی سرمربی یونانی تیم ملی بسکتبال زنان به ایران برمی‌گردد. برعکس شایعاتی که درباره قطع همکاری کاپوچیانی با فدراسیون بسکتبال ایران شنیده می‌شود، اما او برای برگزاری لیگ برتر به تهران برمی‌گردد. جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد النی کاپوچیانی گفت: «با این مربی طبق توافق و قرارداد ادامه همکاری خواهیم داشت. رقابت‌های لیگ بانوان از آبان آغاز می‌شود. بنابراین او برای همان رقابت‌ها به ایران می‌آید تا ضمن ارزیابی وضعیت بازیکنان، اقدامات لازم برای تیم ملی را هم انجام دهد. قرار است طی مدت زمانی که او در ایران حضور دارد، علاوه بر تشکیل اردوی تیم ملی، کلینیک مربیگری هم داشته باشیم. همکاری با مربیان یونانی تیم‌های ملی مردان و زنان طبق قرارداد منعقدشده ادامه پیدا خواهد کرد و هیچ منعی هم برای آن وجود ندارد.»
 

برادران عالمیان به جهانی می‌روند
سهمیه نوشاد و نیما عالمیان برای حضور در بخش دوبل مسابقات قهرمانی جهان قطعی است و تنها باید فدراسیون جهانی رسماً اعلام کند.
به گفته جمیل لطف‌الله نسبی سرمربی تیم ملی پینگ‌پنگ، با سهمیه‌ای که نوشاد عالمیان از مسابقات قهرمانی آسیا در بخش انفرادی رقابت‌های ۲۰۲۵ قهرمانی جهان گرفته، مردان ایران در دوبل هم شرکت می‌کنند. تیم‌های اول تا دهم آسیا سهمیه رقابت‌های جهانی را می‌گیرند مگر اینکه قانون جدیدی تصویب شود. البته در صورت ارتقای رنکینگ بازیکنان احتمال افزایش تعداد سهمیه‌های انفرادی بازیکنان وجود دارد. با این شرایط فدراسیون روی سهمیه دوبل نوشاد و نیما عالمیان در قهرمانی جهان حساب کرده است.


نوروزی دوباره نامزد فدراسیون پزشکی
غلامرضا نوروزی  سه ماه مانده به پایان ریاست چهارساله‌اش در فدراسیون پزشکی ورزشی  دوباره کاندیدا شد. دوره ریاست غلامرضا نوروزی در فدراسیون پزشکی ورزشی ۱۵ دی به پایان می‌رسد. او اما با ثبت‌نام دوباره در بازه زمانی تعیین‌شده برای نام‌نویسی از کاندیداهای ریاست این فدراسیون، آمادگی خود را برای ادامه ریاست اعلام کرد. پیش از این رضا میرابوطالبی هم کاندیدای انتخابات این فدراسیون شده بود. میرابوطالبی ریاست کمیته پزشکی فدراسیون تکواندو را در کارنامه دارد. در ضمن رامین طباطبایی رئیس پیشین فدراسیون بسکتبال و احمد هاشمیان دبیر پیشین فدراسیون پزشکی نیز برای حضور در انتخابات اقدام کرده‌اند.


صعود تاریخی دختران کانوپولو
تیم کانوپولوی اصفهان خروشان نماینده بانوان ایران در‌ چهارمین بازی دور دوم مسابقات قهرمانی جهان مقابل تیم اروپایی سوئیس پیروز شد و به جمع 4 تیم برتر جهان رسید. اصفهان خروشان با ترکیب ملیکا برون، ستایش پیرنجم‌الدین، مهدیه شبانی، شیوا لکزایی، آتوسا اسلامی، آناهیتا مهترپور، فاطمه جلیلیان و الهه پورعبدیان در چهارمین دیدار دور دوم خود در گروه P به مصاف سوئیس رفت که در پایان با نتیجه ۴ بر ۳ به پیروزی رسید و حالا امروز مجدداً برای قرارگرفتن مقابل سنگاپور به آب می‌زنند.
همچنین تیم ملوان نداجا نیز با حضور امیرحسین زمانی، امیرمحمد فتاح‌پور، محمدصالح سلطانی، محمدعلی ملایی، رضا بیگی، رامین غیاثوند، شایگان خیراللهی و محمدرضا جمشیدیان و هدایت مهرگان خیراللهی سرمربی و انوش عباسی مربی در این مسابقات شرکت کرده است.