سویا، حریف دلخواه کاتالونیا

آغاز هفته فوق‌العاده بارسلونا

بارسلونا، صدرنشین لالیگا امشب میزبان سویا است و امید دارد نهمین برد این فصل را در استادی المپیک لویی کمپانی به دست آورد. تیم هانسی فلیک از ۹ بازی ۲۴ امتیاز گرفته دو برابر میهمان امشب که با ۱۲ امتیاز در رده دوازدهم قرار دارد.
بارسلونا با مصدومیت‌های زیادی درگیر بوده و همین شروع فوق‌العاده‌اش را جذاب‌تر می‌کند. کاتالان‌ها علاوه بر صدرنشینی در لیگ با ۲۸ گل بهترین خط حمله رقابت‌ها را نیز در اختیار دارند. بارسلونا در پایان سپتامبر با باخت ۴ بر۲ مقابل اوساسونا شوکه شد اما واکنش خوبی به آن شکست نشان دادند، پنج گل در لیگ قهرمانان به یانگ بویز زدند و بعد در لیگ با سه گل از سد آلاوس گذشتند.
لامینه یامال یک بار دیگر بازیکن شاخص آبی‌اناری‌پوشان بوده اما روبرت لواندوفسکی منبع اصلی گل‌های تیم بوده و با ۱۰ گل در ۹ بازی آقای گل لالیگا بوده. بارسلونا هفته فوق‌العاده‌ای را آغاز می‌کند چون چهارشنبه در لیگ قهرمانان میزبان بایرن‌مونیخ است و هفته آینده میهمان رئال مادرید خواهد بود.
تیم کاتالان این اواخر مقابل سویا نتایج خوبی گرفته و هر پنج بازی آخرش برابر این تیم را برده. ضمن اینکه ۹ سال است در لیگ به حریف امشب نباخته است. سویا در واقع از مارس ۲۰۰۷ تنها یک بار بارسلونا را شکست داده و از دسامبر ۲۰۰۲ نتوانسته در خارج از خانه غول کاتالونیا را ببرد. فصل کابوس‌وار 2024-2023 باعث شد اندلسی‌ها در رده چهاردهم قرار بگیرند که بدترین نتیجه تیم بعد از سقوط سال ۲۰۰۰ به دسته دوم بود.
این تیم حالا با گارسیا پیمینتا وضعیت خیلی خوبی ندارد و با ۱۲ امتیاز در میانه جدول است اما از سه بازی آخرش هفت امتیاز گرفته از جمله برد یک بر صفر مقابل رئال بتیس در دربی سویل که قبل از تعطیلات بازی‌های ملی بود. سویا از پنج بازی آخرش در لیگ تنها یکی را باخته و در سه بازی خارج از خانه شکست خورده است.