اخبار

پیگیری تمرینات نوجوانان در امان
دومین تمرین تیم ملی فوتبال نوجوانان ایران پس از حضور در اردن جمعه شب به وقت تهران در مجموعه پولو امان برگزار شد. در زمان ورود اعضای تیم ایران برخی اردنی‌های حاضر در این مجموعه پر رفت و آمد، در مقابل ورودی زمین قرار داشتند که بلافاصله از این محل پراکنده شدند تا تمرین نوجوانان کشورمان با آرامش بیشتری برگزار شود. پس از تشکیل حلقه اتحاد، ملی‌پوشان به گرم کردن بدن خود پرداختند. هدف اصلی این تمرین مرور بازپس‌گیری توپ و انتقال ناگهانی جهت بازی بود. آب و هوای پاییزی اردن سبب شد ملی‌پوشان کشورمان از لباس‌های گرمتری برای این تمرین استفاده کنند. زمین چمن مصنوعی مجموعه پولو کیفیت مطلوبی برای تمرین کردن ندارد که این موضوع علاوه بر کاهش کیفیت تمرین مشکلاتی را برای تیم ایران ایجاد کرده است.


 جهانبخش بلاتکلیفی را تمام می‌کند
حضور علیرضا جهانبخش در تیم ملی همچنان یکی از بزرگ‌ترین علامت‌های سؤال برای فوتبالدوستان است. جهانبخش همواره بازیکن بزرگی بوده و سابقه آقای گلی در لیگ هلند را دارد اما به نظر می‌رسد خود او هم به این مسأله اعتراف کند که افتی شدید را تجربه می‌کند و کار به جایی رسیده که هیچ مشتری درجه یک و دسته اولی ندارد. در واقع مهم‌ترین علامت سؤال اینجاست که چرا وقتی جهانبخش در هیچ تیمی عضویت ندارد و به تبع آن در شرایط مسابقه نیست، به تیم ملی دعوت می‌شود؟ دعوت شدن بازیکنان به تیم ملی، بخشی فنی و بخشی سلیقه‌ای است. ممکن است برخی بازیکنان پایگاه هواداری نداشته باشند اما از نظر فنی کمکی شایان به تیم ملی کنند. به همین دلیل انتقادی به ماجرا وارد نیست اما اگر بازیکنی تیم نداشته باشد و در تیم ملی همچنان جایگاه ثابت خود را حفظ کند، دیگر برای بازیکنان دعوت نشده انگیزه‌ای باقی نمی‌ماند. جهانبخش به سرعت باید به یکی از پیشنهادهای خود جواب مثبت دهد و به حداقل استانداردها برای حضور در تیم ملی برسد چون درحال حاضر شرایط خوبی ندارد و این مسأله نه به نفع اوست و نه تیم ملی. جهانبخش باید به روزهای خوب گذشته بازگردد و در غیر این صورت نمی‌توان آینده‌‌ای برای وی در تیم ملی متصور بود.


جرایم انضباطی علیه ۵ باشگاه
لیگ برتری
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دیروز آرای خود را در خصوص تیم‌های لیگ برتری صادر کرد. این کمیته در خصوص تخلفات دیدار آلومینیوم اراک و ذوب‌آهن، باشگاه آلومینیوم را به دلیل فحاشی هواداران به بازیکن حریف 50 میلیون تومان جریمه کرد و باشگاه ذوب‌آهن هم به دلیل ورود تماشاگران منتسب به تونل و درگیری با بازیکنان حریف به مبلغ 150 میلیون تومان جریمه شد. در دیدار نساجی و ملوان هم به دلیل استفاده هواداران نساجی از مواد دودزا و تأخیر تیم برای ورود به زمین باشگاه نساجی به مبلغ 110 میلیون تومان و همچنین به دلیل فحاشی هواداران ملوان این باشگاه 50 میلیون تومان جریمه شد. علاوه بر این مازیار زارع، مربی ملوان هم  به دلیل رفتار غیرورزشی 50 میلیون تومان و محرومیت از مقابل مس رفسنجان مواجه شد. در دیدار شمس‌آذر با مس رفسنجان هم باشگاه شمس‌آذر به دلیل سوءرفتار تیمی 20 میلیون تومان جریمه شد.


رد اعتراض پرسپولیس درباره محرومیت صحرایی
کمیته استیناف، آرای خود را درباره اعتراض پرسپولیس به محرومیت و جریمه مدافع جوان این تیم اعلام کرد: در خصوص استیناف باشگاه فرهنگی – ورزشی پرسپولیس تهران نسبت به رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم بر محکومیت آقای سهیل صحرایی بازیکن تیم پرسپولیس تهران به یک میلیارد ریال جریمه نقدی و دو جلسه محرومیت از همراهی تیم در مسابقات لیگ برتر به دلیل رفتار غیرورزشی که سبب تحریک هواداران تیم مقابل شد، صادر شده است با عنایت به مجموع محتویات پرونده و استدلالات مندرج در رأی صادره، ایراد و اعتراض مؤثری که خدشه بر دادنامه معترض‌عنه وارد کند، به عمل نیامده است، مستنداً به ماده 106 مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن رد اعتراض دادنامه صادره، با تعدیل مبلغ جریمه نقدی به سی‌میلیون تومان تأیید و اعلام می‌شود. رأی صادره قطعی است.
 

گزارش سایت AFC: السد حریف مورد علاقه پرسپولیس
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا نوشت: پرسپولیس دوشنبه به مصاف السد خواهد رفت. این دیدار برای هر دو تیم بازی مهمی تلقی خواهد شد. نماینده ایران شروع خوبی در این رقابت‌ها نداشته است و با تنها یک امتیاز از دو بازی به دنبال رسیدن به برد است. پرسپولیس در پنج بازی متوالی در آسیا بدون برد بوده و به دنبال پایان دادن به این ناکامی است. السد می‌تواند حریف مورد نیاز آنها باشد چرا که پرسپولیس در چهار دیدار از هفت دیدار قبلی خود برابر این تیم به برد رسیده است. السد قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۱۱ به دنبال این است برای اولین بار در چهار دوره به مرحله حذفی برسد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و سه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و سه - ۲۹ مهر ۱۴۰۳