ایران در «ایران»

 شرایط جوی کشور رو به خشکسالی است نه ترسالی
رئیس سازمان هواشناسی گفت: هر چند در دهه‌های اخیر داده‌های هواشناسی با توجه به تغییرات اقلیمی، یقینی نیست اما احتمال حرکت کشور به سمت شرایط خشکسالی با توجه به الگوهای موجود بیشتر است.
سحر تاجبخش در پاسخ به این سؤال که آیا امیدی برای بازگشت دوره‌های ترسالی در کشور وجود دارد، اظهار داشت: در دهه‌های اخیر افزایش دمای جو کره زمین در دنیا شکل گرفته و تعادل از بین رفته و الگوهای آب‌وهوایی مشابه قبل نیست و اتفاقات پیش‌بینی نشده در این خصوص زیاد است.
وی ادامه داد: به طور مثال در پاییز سال گذشته پیش‌بینی کرده‌ بودیم که بارش‌های خوبی در کشور شکل گیرد، اما این پیش‌بینی محقق نشد از همین رو پیش‌بینی شرایط آب‌وهوایی برای بازه‌های بلندمدت با درصد خطای بالایی همراه است و در این خصوص حتی در کشورهای پیشرفته که از امکانات و تجهیزات به‌روز هواشناسی برخوردار هستند نیز نمی‌توان اظهارنظرهای بلندمدت به صورت یقینی ارائه داد.

راه‌اندازی شهرک سلامت برای ماندگاری پزشکان در سیستان و بلوچستان
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: راه‌اندازی شهرک سلامت در زاهدان می‌تواند باعث ماندگاری بهتر پزشکان، کمک به گردشگری سلامت و ایجاد کارهای نوآورانه در این حوزه شود. محمد کرمی در نشستی با موضوع رشد جهانی جایگاه علمی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش و توانمندی اساتید و نخبگان، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان توانسته با ارتباط خوب و مؤثر با سایر کشورهای همسایه و در تولید علم و فناوری، موفقیت‌های خوب و بی‌نظیری را در جهان کسب کند و گام‌های بلندی را در جهت ارتقای سلامت مردم بردارد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در زمینه علمی پژوهشی در رتبه ۶۱۸ در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی جهان قرار گرفت. حبیب غزنوی اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان سه سال قبل در رتبه‌بندی پایگاه استنادی جهان اسلام در رتبه ۲ هزار تا ۲ هزار و ۲۰۰ قرار گرفته بود و امسال بر اساس معتبرترین رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان(رتبه‌بندی تایمز) بین دانشگاه‌های علوم پزشکی دنیا رتبه ۶۱۸ را به خود اختصاص داده است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و دو - ۲۸ مهر ۱۴۰۳