اخبار

جلوگیری از مهاجرت نخبگان
هوش مصنوعی
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: مشکل کنونی ما در معاونت علمی، جذب و استخدام نخبگان حوزه هوش مصنوعی در دستگاه‌های اجرایی نیست بلکه در نگهداشت نخبگان در این دستگاه‌ها و جلوگیری از رفتن آنها به بخش خصوصی و خارج کشور مشکل داریم. حسین افشین افزود: اهمیت مسائل امنیت سایبری برای کشور، باعث شد تا تشکیل ستاد امنیت سایبری به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور در دستور کار قرار بگیرد.
 
پرتاب «هدهد» و «کوثر»  از روسیه
«هدهد» و «کوثر» دو ماهواره بخش خصوصی هستند که هم‌اکنون به روسیه منتقل شده و قراراست از طریق پایگاه وستوچنی این کشور به مدار ۵۰۰ کیلومتری تزریق شوند.
به گزارش ایسنا، حسین شهرابی مدیر عامل یک شرکت دانش‌بنیان حوزه فضایی، از پرتاب این دو ماهواره در ۱۵ آبان ماه خبر داد و گفت: این ماهواره‌ها از طریق پایگاه فضایی روسیه پرتاب خواهند شد. این دو ماهواره به کشور روسیه منتقل شده و مراحل تست و سوارشدن روی موشک را طی می‌کنند.
 
حمایت از تولید داخل در نمایشگاه «تستا»
ششمین دوره نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا)، همزمان با نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری کشور برگزار می‌شود.
به گزارش«ایران»، این نمایشگاه با هدف شناسایی نیازهای پژوهشی و فناورانه و برقراری ارتباط سازنده میان بخش عرضه و تقاضای فناوری کشور، از 23 تا 26 آذرماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا خواهد شد و علاقه‌مندان می‌توانند حداکثر تا 2 آبان‌ماه آمادگی خود را برای شرکت در این رویداد اعلام کنند.
در این نمایشگاه قرار است نهادهای نقش‌آفرین در اکوسیستم علم و فناوری کشور اعم از دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان، صندوق‌های پژوهش و فناوری، معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در کنار هم فرصتی مناسب برای تقویت توان داخلی و افزایش تعاملات سازنده بین دستگاه‌های مختلف و جامعه فراهم کنند.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و دو
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و دو - ۲۸ مهر ۱۴۰۳