4 ساعت عملیات نفسگیر برای مهـار آتــش در پـالایشــگاه

گروه حوادث/ پالایشگاه غیردولتی تولید بنزین واقع در شهرک صنعتی شماره یک شوشتر بر اثر برخورد یک تانکر با مخزن ذخیره سوخت و رعایت نشدن نکات ایمنی در سوختگیری دچار حریق شد.

عارف شرهانی سخنگوی اورژانس ۱۱۵ خوزستان گفت: این حادثه ساعت ۲۲:۰۶ سه‌شنبه در شرکت پارس پترو شوشتر واقع در شهرک صنعتی شماره یک رخ داد. 6 نفر در این حادثه مصدوم شدند که سه نفر از مصدومان با درصد سوختگی 30، ۸۰ و 90 درصد گزارش شده است که در مراکز درمانی تحت درمان هستند.
 به گفته رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز، ۶ دستگاه خودروی آتش‌نشانی و ۱۵ آتش‌نشان برای مشارکت در مهار آتش‌سوزی به شوشتر اعزام شدند. همچنین ۱۰ تیم امدادی شامل نیروهای امدادی شهرستان‌های شوشتر، گتوند، مسجد سلیمان، دزفول، لالی، باوی، شوش و تیم واکنش سریع استان در محل حادثه حضور داشتند و ساعت ۲:۳۰ بامداد چهارشنبه نیز آتش مهار شد.
دکتر میثم معزی ، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره آخرین وضعیت رسیدگی به مصدومان حادثه انفجار و آتش‌سوزی پالایشگاه پارس پترو شوشتر گفت:  سه مصدوم سوختگی حادثه در حال حاضر در بیمارستان سوانح و سوختگی آیت‌الله طالقانی اهواز بستری‌اند که از این تعداد، دو مصدوم بدحال هستند.
 محسن قلی‌زاده مالک شرکت پارس پترو شوشتر در خصوص خسارت ناشی از آتش‌سوزی در این شرکت گفت: ارزیابی خسارت در حال انجام است و هنوز به طور کامل برآورد نشده است. براساس بررسی اولیه پیش‌بینی می‌شود ۴۰ درصد مخازن خسارت دیده‌اند، هشت هزار تن مواد سوخته است و علاوه بر آن برخی سکوهای بارگیری و برج‌ها دچار
آتش سوزی شده‌ است.
این شرکت در مجموع ۲۲ مخزن بزرگ و کوچک دارد که در این حادثه حدود هشت مخزن دچار حادثه شدند. ۲ خودرو براساس روال همیشگی در حال بارگیری بودند که در انتهای بارگیری یکی از خودروها دچار حادثه شد.
 مالک شرکت پارس پترو شوشتر با اشاره به اینکه آزمایشگاه این شرکت از اهمیت بالایی برخوردار و دارای تجهیزات گرانقیمت و به روز است، گفت: خوشبختانه به آزمایشگاه هیچگونه آسیبی وارد نشده است.
 وی افزود: پس از وقوع حادثه، بلافاصله دستگاه‌های تزریق فوم وارد مدار شدند و همین امر موجب شد با وجود سوختن مخازن، از گسترده شدن حادثه یا انفجار‌های بزرگ جلوگیری به‌عمل آید.
 وی یادآورشد: بیمه حوادث و تأمین اجتماعی در این شرکت به صورت کامل برقرار بوده و شرایط فنی لازم برای مهار آتش‌سوزی نیز وجود داشته است که بلافاصله پس از حادثه نیز وارد مدار شدند و مهار آتش‌سوزی را انجام دادند. پیش‌بینی می‌کنیم تولید دراین شرکت تا سه ماه آینده از سرگیری شود.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و یک
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و یک - ۲۶ مهر ۱۴۰۳