اخبار

تداوم ورود قطار کانتینری چین به ایران

با هماهنگی‌های انجام شده بین راه‌آهن ایران و کشور چین در اردیبهشت ماه سال‌جاری برای تقویت کریدور ریلی چین -ایران و از سرگیری فعالیت قطارهای کانتینری چین، دومین قطار کانتینری چین پس از توافقات اخیر با کشورهای  قزاقستان و ترکمنستان از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شد.
محمدهادی ضیایی مهر سرپرست معاونت بازرگانی و بهره‌برداری راه‌آهن گفت: براساس توافقات فی مابین، بناست قطارهای کانتینری چین به صورت منظم و بر اساس برنامه ماهانه سیر کنند که با افزایش تقاضا، تعداد تردد این قطارها به‌صورت هفتگی و چند روز یکبار قابل افزایش خواهد بود.

 

 شفاف شدن عوارض آزادراه اصفهان- شیراز

میزان عوارض برای آزادراه اصفهان- شیراز بر اساس هزینه‌های تمام‌شده این طرح تعیین شده و با توجه به سرمایه‌گذاری کلان و طول ۲۱۲ کیلومتری این آزادراه رقمی منطقی است. محمد جورابچی مدیرکل بهره‌برداری آزادراه‌ گفت: عوارض دریافت شده در این آزادراه به دست بخش خصوصی سرمایه‌گذار می‌رسد و نمی‌توان گفت دولت و وزارت راه و شهرسازی این مبلغ را دریافت می‌کند. جورابچی افزود: اگرچه بر مبنای هزینه‌های تمام شده پروژه و طول قابل توجه این آزادراه، هزینه ۱۲۰ هزار تومان در نظر گرفته شد، اما پیشنهاد سازنده پروژه بیشتر از این میزان بود که با مذاکرات انجام شده رقم پیشنهادی تعدیل شد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و یک
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و یک - ۲۶ مهر ۱۴۰۳