اخبار

معاون سازمان
ثبت اسناد و املاک خبر داد
الزام مشاوران املاک
به ثبت الکترونیکی معاملات
معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اکثر آیین‌نامه‌های مربوط به تبصره ۳ ماده ۱۴، ماده ۱۰ و تبصره‌های یک و دو ماده ۷ و نیز تبصره ۶ ماده ۱۰ قانون  الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول توسط سازمان ثبت تهیه و تقدیم معاونت حقوقی قوه قضائیه شده است. صفدر کشاورز درباره آخرین وضعیت  قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، گفت: کماکان بیشترین انرژی و وقت بررسی شورای راهبری قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول حول سه موضوع انجام می‌شود. بحث اول ایجاد زیرساخت سامانه‌ها برای اجرای این قانون است. بحث دوم تدوین و ابلاغ آیین‌نامه‌هاست و بحث سوم، اطلاع‌رسانی لازم و کافی به آحاد مردم است. سخنگوی سازمان ثبت ادامه داد: در بخش سوم، بحث تبصره دو ماده ۳ قانون مذکور است که بحث خودکاربری و امکان ایجاد شرایطی که اشخاص حقیقی و حقوقی بدون مراجعه به دفاتر و مشاورین املاک بتوانند قراردادهایشان را ثبت کنند، بود. این کار هم مستلزم ایجاد تیپ یکسان قراردادها با شروط ثابت و هم امکان پاسخ استعلام برخط به نقل و انتقالات و دستگاه‌هایی که باید به این نقل و انتقالات پاسخ دهند؛ است. در این رابطه سازمان ثبت، تیپ قراردادهای یکسان را تهیه کرده و تحویل قوه قضائیه داده و در معاونت حقوقی در حال بررسی است؛ اما در ارتباط با استعلام‌های برخط طبق مواد ۵ و ۶ همین قانون، دستگاه‌های اجرایی که مکلف هستند به نقل و انتقال اموال غیرمنقول پاسخ دهند؛ یکسال فرصت دارند که این شرایط را به وجود بیاورند.
/ایسنا

آغاز ثبت نام آزمون سراسری کارشناسان رسمی دادگستری
ثبت‌نام در آزمون کارشناسان رسمی دادگستری ۱۴۰۳ از ۲۴ مهر آغاز شد و تا ۳۰ مهر ادامه خواهد داشت، آزمون نیز ۲۰ دی ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.
شورای عالی کارشناسان رسمی دادگستری به استناد بند الف ذیل مادۀ ۷ قانون کانون کارشناسان رسمی و آیین‌نامه اجرایی آن و ماده ۴ قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار مصوب مجلس شورای اسلامی از متقاضیان اخذ پروانه کارشناس رسمی دادگستری در سال ۱۴۰۳جهت شرکت در آزمون سراسری کارشناسان رسمی دادگستری که به صورت کتبی (چهار جوابی) و شفاهی برگزار می‌شود. طبق قانون و مقررات و با توجه به شرایط مندرج در این دفترچه، از طریق وب‌سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور ثبت‌نام می‌کند./ایرنا


تقدیر از برگزیدگان
گنجینه‌های شهر
مدیرکل سلامت شهرداری تهران از توسعه مراکز زندگی برای توانمندسازی سالمند تهرانی خبر داد.
به گزارش «ایران» حمید صاحب، مدیرکل سلامت شهرداری تهران در مراسم تقدیر از برگزیدگان گنجینه های شهر گفت: وظیفه ما خدمت مقتضی به شهروندان  است و علاوه بر مسائل کالبدی که وظیفه ذاتی شهرداری‌ است، باید در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز تعریف شود.
صاحب افزود: تأسیس مراکز زندگی را در دستورکار قرار دادیم چرا که به توانمندسازی سالمندان و جهان‌دیدگان در سطح محلات کمک می کند و همچنین برنامه‌های ساده و کوچک مانند دورهمی‌های محلی نیز، اگرچه ساده به نظر می‌رسند اما برای سالمندان طراحی شده و برای این قشر بسیار نشاط‌ آور بوده و با استقبال سالمندان همراه بوده است و  البته برنامه دیگری به نام «گنجینه‌های شهر» داریم که دومین جشنواره آثار تجسمی و هنری هنرهای دستی جهاندیدگان است که آثار را ارزیابی کرده و نفرات برتر جوایز خود را دریافت کردند.