جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق دیگری از لبنان را بمباران کردند

تکرار معادله غـــزه

رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌های اطلاعاتی و ضربات ناشی از حملات نافذ حزب‌الله به مناطقی چون حیفا، بخش‌هایی دیگر از منطقه لبنان را بمباران کرد. مناطق مورد هدف نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی به رغم تلاش‌هایش برای مرزکشی بین حزب‌الله و دیگر مردم لبنان، اهداف خود را به شهروندان عادی هم گسترش داده است. اشغالگران از ابتدای حملات هوایی علیه لبنان مدعی بودند که تنها مناطقی که مرتبط به حزب‌الله بوده مورد هدف قرار می‌دهند و سایر مکان‌ها در تیررس اهداف آنها واقع نخواهد شد.
اما در روزهای اخیر، رژیم صهیونیستی در راستای اهداف توسعه طلبانه خود در منطقه، بهانه‌های متعددی را دستاویز حمله به مناطقی که مردم عادی لبنان سکونت دارند، قرار داده است. از جمله قرار داشتن مهمات و موشک‌های حزب‌الله در ساختمان‌های مسکونی و بیمارستان‌ها و همچنین حضور آوارگان در مناطق دیگر. درست همانند سناریوهایی که در غزه آن را دنبال می‌کرد و بیمارستان‌ها، مناطق مسکونی و محل اسکان آوارگان را تحت شدیدترین حملات خود
قرار می‌داد.
در همین رابطه، روز گذشته جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی شهرک مرکبا در جنوب لبنان را هدف قرار دادند. آنها همچنین بیش از ۱۰ بار به النبطیه و حومه آن حمله کردند که منجر به شهادت 6 نفر و زخمی شدن 43 نفر از مردم شد. منابع لبنانی اعلام کردند، تعداد زیادی از افراد غیرنظامی در شهرداری النبطیه از جمله داوطلبان امدادی مورد هدف قرار گرفتند و شهردار این منطقه نیز به شهادت رسیده است. طبق گفته فرماندار النبطیه، کسانی که در ساختمان شهرداری به شهادت رسیدند در حال ارائه خدمات در مدیریت بحران جنگ بودند.
همچنین ارتش رژیم صهیونیستی بیمارستان غندور در النبطیه الفوقه که سال‌ها تعطیل بوده را تهدید کرد و خواستار تخلیه این بیمارستان شد. خبرنگار النشره در جنوب گزارش داد که «ارتش اسرائیل در حالی خواستار تخلیه این بیمارستان شده است که این ساختمان تعداد زیادی از افراد آواره را در خود جای داده است.» علاوه بر آن، ارتش اشغالگر روز گذشته بعد از یک هفته دوباره ضاحیه بیروت را با بهانه نزدیکی تأسیسات و منافع حزب‌الله به یک ساختمان مورد هدف
قرار داد.
پیش از این نیز درروز دوشنبه، جنگنده‌های رژیم، روستای مسیحی نشین ایطو از توابع شهر زغرتا در شمال لبنان را بمباران کردند که طی آن ۱۸ غیرنظامی شهید و ۴ نفر دیگر زخمی شدند. به گفته شهردار، آنها ساختمانی را که به خانواده‌های آواره اجاره داده شده بود، هدف قرار دادند.
رژیم با توسل به خدعه حضور افراد مرتبط با حزب‌الله دامنه عملیات نظامی خود را به سایر مناطق گسترش داده است. چرا که با فشار به خانواده‌ها و رزمندگان حزب‌الله و همچنین هماهنگی با برخی جریانات سیاسی مخالف مقاومت در لبنان، پروژه در انزوا قرار دادن آنها در جامعه را دنبال کند. اما توسعه دامنه حملات بدرستی اظهارات شیخ نعیم قاسم را تأیید می‌کند که هدف نهایی برای رژیم صهیونیستی تمام پهنه لبنان است. وی با بیان اینکه ما با خطر خاورمیانه جدید به شیوه امریکایی صهیونیستی مواجه هستیم، گفته بود: «لبنان در معرض پروژه توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی قرار دارد.»

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و یک
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و یک - ۲۶ مهر ۱۴۰۳