حزب‌الله با انتشار ویدیویی از دو موشک پیشرفته خود رونمایی کرد

سرزمین‌های اشغالی زیر ضرب «قادر2» و «نصر1»

تقلاهای رژیم صهیونیستی در جنگ‌افروزی و کشتار خونبار مردم ریشه در عدم دستیابی به اهدافش از یک‌سو و تشدید فشار مقاومت از سوی دیگر دارد. چنانچه رژیم صهیونیستی به موازات تشدید آتش خود نه به بازدارندگی دست‌یافته و نه حتی موجب تضعیف قوای درونی مقاومت چه در لبنان و چه در فلسطین شده است. در مقابل، متحمل ضربات سهمگین‌تری از سوی مقاومت شده و هر لحظه دامنه تهدید را برای خود تنگ‌تر کرده است.
در همین رابطه، ‌حزب‌الله لبنان نیز روز گذشته در واکنش به این جنایات، حملات متعددی را به نقاط مختلف اراضی فلسطین اشغالی چون شهر صفد انجام داده که منجر به ترس و وحشت صهیونیست‌ها شده است. آنچه مشخص است، همچنان موشک‌های مقاومت به سراسر سرزمین‌های اشغالی می‌رسند و این خط بطلانی بر ادعای اسرائیل مبنی بر نابودی توان موشکی حزب‌الله است. علاوه بر آن حزب‌الله ذخایری از موشک‌های پیشرفته و پدافندشکنی دارد که هنوز وارد میدان نکرده است. در این راستا، مقاومت لبنان روز گذشته طی ویدیویی از دو موشک جدید خود «نصر۱» و «قادر2» با قابلیت‌های جدید رونمایی کرد. حزب‌الله لبنان اعلام کرد موشک «قادر۲» که اخیراً با آن تل‌آویو را هدف قرار داد، یک موشک زمین به زمین بالستیک نقطه‌زن بوده و از قدرت تخریبی بالایی برخوردار است. طبق ویدیوی منتشر شده، این موشک به دست مهندسان مقاومت اسلامی لبنان توسعه یافته و برای هدف قرار دادن اهداف حیاتی با دقت بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبق اعلام آنها، موشک «نصر1» نیز دارای برد 100 کیلومتر بوده و دارای ویژگی‌های منحصر به فردی چون گمراه کردن سیستم‌های پدافند هوایی و مقاومت دربرابر پارازیت است. در شامگاه سه‌شنبه نیز حزب‌الله با انتشار یک کلیپ ویدیویی به ساکنان حیفا هشدار داد که حیفا را هم همچون کریات شمونا و المطله خالی از سکنه خواهد کرد.
علاوه بر آن، جنبش حماس در راستای راهبرد جدید خود برای گسترش عملیات استشهادی بلافاصله بعد از عملیات تیراندازی روز دوشنبه، دو عملیات دیگر را تدارک دید. رسانه‌‌های عبری به‌طور مجزا در خبری از وقوع تیراندازی این‌بار در نزدیکی ایست بازرسی قلندیا واقع در شمال قدس اشغالی و همچنین در نزدیکی یک پایگاه نظامی در جولان اشغالی سوریه که منجر به زخمی شدن شماری از نظامیان شد، خبر دادند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و یک
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد و یک - ۲۶ مهر ۱۴۰۳