فرهنگ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: پژوهشگاه، مرجع رصد و سیاست‌پژوهی فرهنگی است

آیین تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی احمدی مشاورعالی وزیر فرهنگ و مدیرکل حوزه وزارتی و جمعی از مدیران پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد.
وزیر فرهنگ در این آیین گفت: از آقای زائری رئیس پیشین پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات و همکارانشان بابت زحماتی که متحمل شدند تشکر می‌کنم.
وی افزود: علاوه بر اینکه پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات قوه عاقله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، مرجعیت اصلی رصد و سیاست پژوهی فرهنگی کشور را نیز باید عهده‌دار باشد و چشم‌اندازش در این بستر تعریف شود زیرا تحقق این گذاره‌ها اقتضائات خاص خود را دارد.
صالحی تصریح کرد: باید تلاش کنیم این دو هدف محقق شود، البته ظرفیت‌های مرجعیت رصد و سیاست‌گذاری فرهنگی کشور در این سازمان وجود دارد.
وزیر فرهنگ با اشاره به کمیته رصد فرهنگی، گفت: اتفاقات خوبی در دوره‌های گذشته رخ داده است؛ خوشبختانه مقدماتی برای تحقق این چشم‌انداز فراهم شده و از زحماتی که همکاران در گذشته متحمل شده‌اند تشکر می‌کنم اما قدم‌های جدی دیگری باید برداشته شود. در این آیین از خدمات قاسم زائری تقدیر و محسن جوادی به عنوان رئیس جدید پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات معرفی شد.

 

شب پرستاره‌ برای احترام برومند در پردیس باغ کتاب

آیین بزرگداشت احترام برومند، بازیگر فیلم سینمایی «آغوش باز» شامگاه دوشنبه 23 مهرماه با حضور هنرمندان و مردم در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران برگزار شد.
بهروز شعیبی، کارگردان «آغوش باز» ضمن خوشامدگویی به حضار گفت: شب پرستاره‌ای است و استادان همه به افتخار بیش از نیم قرن فعالیت هنری خانم احترام برومند عزیز دور هم جمع شده‌اند. افتخار این را داشتم که در این دو سال هم شاگردی ایشان را داشته باشم و هم اینکه در فیلمم بازی کند.
شعیبی با تأکید بر اینکه به خواست خانم برومند این مراسم غیر رسمی و صمیمانه برگزار می‌شود، ادامه داد: این مراسم ادای احترامی است مشترکاً از طرف گروه «آغوش باز» و «پردیس سینمایی باغ کتاب» تا بگوییم ما از خانم برومند فقط کار حرفه‌ای نیاموختیم، بلکه اخلاق، انسانیت و بزرگی را یاد گرفتیم.
سپس در ادامه این مراسم احترام برومند به روی صحنه آمد و با تشکر از حضار گفت: می‌دانم که هرکدام از شما مشغول کار بودید اما دعوت ما را پذیرفتید و اینجا حضور یافتید. آن‌قدر حرف‌های شما خوب بود و به دل من نشست که اندازه ندارد. از یکایک شما تشکر می‌کنم، بخصوص از مسعود نجفی که در هرکجا که حضور یافته کارهای قشنگی انجام داده و دیگران را راضی و خوشحال کرده است و من از این بابت سپاسگزارم. /ایسنا

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد
 - شماره هشت هزار و پانصد و هشتاد - ۲۵ مهر ۱۴۰۳