از گوشه و کنار ایران

مرگ دلخراش 3 دانش آموز در واژگونی کمپرسی روی پراید
واژگونی یک دستگاه خودروی کمپرسی بر روی دو دستگاه خودرو در بلوار مؤذن کرج ‌سه فوتی و سه مصدوم بر جا گذاشت.
محمد یساولی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت:‌ در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵، از واژگونی یک دستگاه خودروی کمپرسی در بلوار مؤذن، ابتدای بلوار انرژی اتمی مطلع شدیم. بلافاصله ۲۰ نفر نیروی عملیاتی به همراه چهار دستگاه خودروی امدادی به محل حادثه اعزام شدند. در این حادثه انحراف یک دستگاه خودروی کمپرسی منجر به واژگونی بر روی دو دستگاه خودروی پراید و مزدا شد و در این حادثه  سه نفر از سرنشینان خودروی پراید جان باختند .‌دو نفر دیگر از سرنشینان خودروی پراید  و یک نفر از سرنشینان خودروی مزدا نیز مصدوم شدند. گفته شده تاکسی پراید سرویس مدرسه بوده و سرنشینانش همگی دانش آموز بوده‌اند.
 
قتل مرد میانسال با یک تکه آهن پاره
فرمانده انتظامی شهرستان تبریز از قتل  یک مرد میانسال در یکی از محلات شهر سردرود بر اثر نزاع و درگیری خبر داد.سرهنگ یدالله جهان‌آرا در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: با اعلام این خبر بلافاصله مأموران کلانتری ۲۴ سردرود به محل اعزام شدند . در بررسی‌های انجام شده از سوی مأموران مشخص شد مقتول که مردی میانسال بوده در یک نزاع و درگیری با یک فرد دیگر از ناحیه سر به وسیله یک تکه آهن پاره مورد ضرب و جرح قرار گرفته و بر اثر شدت جراحت وارده در دم فوت کرده و ضارب نیز از محل متواری شده است.تحقیقات برای شناسایی و دستگیری متهم فراری ادامه دارد.

رهایی گروگان با حضور به موقع پلیس بمپور
عاملان ربودن مرد جوان در شهرستان بمپور وقتی پلیس را در تعقیب خود دیدند با رها کردن گروگان متواری شدند.
سرهنگ پاریاد فرمانده انتظامی شهرستان بمپور گفت: با اعلام خبر ربودن مردی از سوی سرنشینان یک خودرو  مأموران انتظامی با انجام اقدامات اطلاعاتی و تخصصی، خودروی مورد نظر را در یکی از محلات ایرانشهر شناسایی کرده و تحت تعقیب قرار دادند که گروگانگیران به محض مشاهده پلیس از داخل خودرو به سمت مأموران تیراندازی و بلافاصله پلیس نیز مقابله به مثل کرده که در نهایت با رها کردن فرد ربوده شده از محل متواری شدند. در این درگیری یک دستگاه خودروی سواری شهروندان که در محل تردد داشته، بر اثر تیراندازی گروگانگیران خسارت دیده و هیچ گونه‌ صدمات جانی به شهروندان وارد نشده است.سرهنگ پاریاد در پایان خاطرنشان کرد: پلیس تمام توان خود را برای دستگیری عاملان گروگانگیری به کار گرفته و در سریع‌ترین زمان ممکن آنها را دستگیر کرده و به دستگاه عدالت خواهد سپرد.
 
مرگ 25 نفر دیگر با مشروب الکلی در مازندران
 مدیرکل پزشکی قانونی استان مازندران از فوت ۲۵ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در این استان خبر داد .
دکتر علی عباسی گفت:‌ از مجموع فوتی‌های ناشی از مسمومیت مشروبات الکلی در استان ۲۱ نفر مرد و مابقی زن هستند.وی از مردم خواست در صورت مصرف الکل و بروز علائم سر درد، سرگیجه و تاری دید مسمومان به اولین مرکز درمانی مراجعه کنند چرا که این مسمومیت ممکن است علائم ناشی از مصرف متانول باشد.قابل ذکر است، در این خصوص دستگاه قضا و انتظامی وارد عمل شده و تاکنون چند نفر را به اتهام فروش مشروبات الکلی دستگیر کردند و اقدامات قضایی در حال انجام است.

 6 حفار غیرمجاز در کجور دستگیر شدند
 دکتر عباس پوریانی رئیس‌کل دادگستری مازندران گفت: پیرو وصول گزارش‌های مردمی در خصوص فعالیت یک باند سازمان‌یافته حفاری غیرمجاز برای دستیابی به عتیقه‌، پیگیری موضوع در دستور کار دادگستری بخش کجور قرار گرفت .‌با حضور مأمورین ملاحظه شد که دو تن از کارکنان یکی از ادارات خدمات‌رسان در غرب استان و دو نفر از کارکنان پیمانکاری خط لوله گاز همراه با یک بیل مکانیکی زنجیری در حال حفاری رودخانه موسوم به دیوچشمه هستند که در ادامه دستور توقف کار از سوی مقام قضایی صادر شد.
پوریانی خاطرنشان کرد: در پی حضور مأمورین، متهمین متواری اما در حین فرار دستگیر شدند و بیل مکانیکی زنجیری نیز توقیف شد.
وی اظهار کرد: در ادامه تحقیقات با دستور رئیس حوزه قضایی کجور، 6 نفر شامل دو کارمند متخلف اداره خدمات‌رسان، دو کارمند پیمانکاری گاز کجور و دو متهم دیگر دستگیر و پس از تشکیل پرونده با صدور قرار متناسب به زندان معرفی شدند .‌ادارات منابع طبیعی، حفاظت محیط زیست، امور منابع آب و میراث فرهنگی نیز نسبت به طرح شکایت اقدام کرده‌اند و تحقیقات تکمیلی برای کشف زوایای دیگر پرونده و شناسایی مرتبطین ادامه دارد.

خرید کفش برای 8 دانش آموز، مجازات راننده خاطی
 یک قاضی برای راننده‌ای که با دانش‌آموز ۸ ساله‌ای در لواسان تصادف کرده بود، رأی جالبی صادر کرد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، چندی قبل، کارکنان انتظامات یکی از بیمارستان‌های شمال تهران، از طریق تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110، مجروح شدن شدید یک دانش‌آموز 8 ساله را بر اثر تصادف گزارش کردند.به ‌دنبال اعلام این خبر، پرونده قضایی با شکایت خانواده کودک تشکیل شد و راننده  مورد تحقیق قرار گرفت که مشخص شد او با خودروی خود با سرعت غیر‌مجاز از کنار یک مدرسه عبور می‌کرده که با دانش‌آموز 8 ساله تصادف کرده است.
پس از پایان تحقیقات مقدماتی، قرار جلب و کیفرخواست متهم صادر شد و وی در شعبه 102 دادگاه کیفری دو شهرستان لواسان به‌ ریاست قاضی میثم حسین‌پور پای میز محاکمه ایستاد.
در ابتدای جلسه رسیدگی، متهم در جایگاه حاضر و اتهام به وی تفهیم شد؛ متهم در روند رسیدگی جلسه دادگاه به جرم خود اعتراف و پس از ابراز پشیمانی از قاضی‌ طلب عفو و بخشش کرد.به گزارش تسنیم، سیر مراحل قانونی پرونده ادامه داشت تا اینکه رأی پرونده مذکور صادر شد؛ متهم با توجه به نداشتن سابقه کیفری و ابراز ندامت، در رابطه با جنبه خصوصی جرم به پرداخت دیه محکوم شد اما راجع به جنبه عمومی جرم به‌ جای یک ماه حبس با حکم مجازات جایگزین حبس دادگاه، محکوم شد 8 جفت کفش برای 8 دانش‌آموز مدرسه‌ای که کودک سانحه‌دیده در آن تحصیل می‌کرد، بخرد.