تصاویر هولناک سوختن آوارگان فلسطینی در آتش بمباران رژیم صهیونیسیتی خشم جهانیان را از این جنایت برانگیخته است

هولوکاست بدون روتوش

منابع محلی بامداد دوشنبه تصاویر هولناکی از زنده سوختن آوارگان فلسطینی در آتش ناشی از حمله صهیونیست‌ها به چادرها در بیمارستان شهدای الاقصی در مرکز نوار غزه منتشر کردند. جنایتی که آخرین سند از اعمال وحشیانه جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم بی‌دفاع و آواره غزه است. تصویری از یک هولوکاست آشکار در قرن بیست ویکم.
ارتش رژیم صهیونیستی بازهم جنایت وحشیانه خود را که دست کم 20 شهید و ده‌ها زخمی برجای گذاشت با این ادعا که اعضای حماس در میان غیرنظامیان پنهان شده بودند، توجیه کرد. رژیم صهیونی در ماه‌های اخیر، بارها به پناهگاه‌های شلوغ و اردوگاه‌ها حمله کرده است.
این رژیم همچنان به عنوان بخشی از نسل‌کشی خود علیه فلسطینی‌ها که وارد دومین سال شده است، حملات روزانه را در سراسر غزه انجام می‌دهد.
کابینه جنگی اسرائیل به کل جمعیت باقی مانده از یک سوم شمالی غزه که حدود 400هزار نفر تخمین زده می‌شود دستور تخلیه به جنوب داده و از ابتدای ماه جاری اجازه ورود هیچ غذایی به شمال را نداده است. در آغاز جنگ صدها هزار نفر در شمال به دستورات اسرائیل برای تخلیه توجه نکردند و اجازه بازگشت ندارند.
جنون هولناک صهیونیست‌ها اما با بازتاب‌های گسترده بین‌المللی مواجه شده است. کوری بوش نماینده کنگره امریکا از ایالت لوئیزیانا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: نیروهای اسرائیلی موشک‌هایی را به سمت بیمارستان الاقصی پرتاب کردند، جایی که فلسطینی‌های آواره در چادرها پناه گرفته بودند و خدمات بهداشتی بسیار محدودی را دریافت می‌کردند. نیروهای اسرائیلی آنها را زنده زنده سوزاندند! آیا می‌توانی دست را ببینی؟ این نابودی یک ملت است!
حتی ایتان نچین خبرنگار صهیونیست روزنامه هاآرتص هم نسبت به این حمله ددمنشانه واکنش نشان داد. او نوشت: ویدیوهای هولناک غزه عواقب حمله هوایی اسرائیل را نشان می‌دهد، غیرنظامیان از جمله کودکان زنده زنده می‌سوزند و هیچ شانسی برای نجات ندارند. یک سال جنگ، نه صلح و نه امنیت به ارمغان آورده است و فقط کشتار روزانه غیرنظامیان در غزه را به همراه داشته است.
استفان والت نظریه پرداز مشهور امریکایی روابط بین‌الملل هم در واکنش به این جنایت با کنایه به دولت امریکا و سران غربی نوشت: نمی‌دانم که آیا دیگر رهبران جهان از خود می‌پرسند: چه کاری می‌توانم انجام دهم تا جو بایدن را آنقدر عصبانی کنم که 18 میلیارد دلار کمک نظامی و مجموعه‌ای از سیستم‌های دفاع موشکی برای من بفرستد؟
 ارتش صهیونی همچنین روز گذشته طی یک قتل عام، شهرک ایطو در منطقه «زغرتا» در شمال لبنان را هدف حمله هوایی قرار داد.
صلیب سرخ لبنان گزارش داد که در حمله رژیم صهیونیستی به یک آپارتمان مسکونی در شهر ایطو در منطقه زغرتا، هجده نفر شهید و تعدادی دیگر مجروح شدند که این اولین حمله به این منطقه از آغاز حمله اسرائیل است. اولین تصاویر  میزان تخریب گسترده در محل مورد نظر را نشان می‌داد.
این ساختمان در محله مسیحی‌ها قرار دارد و پناهجویان در آن مستقر هستند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و نه - ۲۴ مهر ۱۴۰۳