اخبار

اسکوربورد جدید آزادی نصب شد
 اسکوربورد ورزشگاه آزادی که در سال ۱۳۸۳ و با بازی تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل آلمان به بهره‌برداری رسیده بود، پس از گذشت ۲۰ سال همزمان با بازسازی این ورزشگاه تعویض شد. هر دو اسکوربورد قبلی و جدید ورزشگاه آزادی دارای طول ۱۹ و عرض ۷ متر و مساحت تصویر حدود ۱۴۰ متر است. اسکوربورد سابق ساعت عقربه‌ای و کورنومتر دیجیتالی داشت ولی در اسکوربورد جدید با حذف ساعت و کورنومتر و نمایش آن به صورت نرم‌افزاری، ۳۷ متر مربع به مساحت تصویر اضافه شده است و رزولوشن تصویر نیز به فراتر از full hd ارتقا پیدا کرده است. از مزایای اسکوربورد جدید نسبت به قبلی می‌توان به کیفیت بالاتر، پشتیبانی از تمامی فرمت‌های تصویر، قابلیت ارتباط مستقیم با سیستم صوتی ورزشگاه، قابلیت اتصال به خروجی تصاویر VAR اشاره کرد. گفتنی است که یک اسکوربورد دیگر هم تا چند هفته آینده در ضلع جنوبی استادیوم (روبه‌روی اسکوربورد فعلی) نصب خواهد شد و ورزشگاه آزادی دارای دو اسکوربورد می‌شود و تمام تماشاگران از هر نقطه ورزشگاه می‌توانند تصاویر اسکوربورد را مشاهده کنند.
 

حال خوب پرسپولیسی‌ها
با بچه‌های سندروم داون
نکته جالب تمرین دیروز پرسپولیس، فوتبالی نبود بلکه تعدادی از هواداران ویژه پرسپولیس بودند که بدون اغراق باید گفت حال تیم و بچه‌ها را خیلی خوب‌تر کردند. تعدادی از بچه‌های نشانگان (سندروم) داون که بشدت هم پرسپولیسی بودند، دیروز میهمان باشگاه و تمرین شدند. رفتار و محبت بی‌غل و غش آنها باعث جذب اعضای تیم شد تا هم عکس یادگاری بگیرند و هم گفت و شنود جالبی شکل بگیرد و روی هم تأثیر خوب و قشنگی بگذارند. این هواداران که از حضور در تمرین و دیدن بچه‌های پرسپولیس، هیجان‌زده بودند مقابل دوربین رسانه و تلویزیون پرسپولیس هم قرار گرفتند و هر یک با دیدن میکروفون، خود را معرفی می‌کردند و از علاقه‌ خود به پرسپولیس و آرزوهای شخصی و پرسپولیسی‌ خود سخن گفتند.


غیبت قطعی چشمی در5 بازی استقلال
طبق برآوردی که شده روزبه چشمی تا بعد از بازی با الهلال عربستان قادر به همراهی تیمش نیست. وضعیت یکی از بهترین بازیکنان سال‌های اخیر استقلال چندان تعریفی ندارد و این بازیکن
با تجربه که همیشه عصای دست مربیان استقلال بوده قادر به همراهی استقلال نیست. گفته شده روزبه 5 بازی آتی استقلال را به طور قطع از دست داده و نمی‌تواند برای تیمش به میدان برود. در این شرایط بازیکنانی همچون زبیر نیک‌نفس می‌توانند نقشی محوری‌تر در استقلال ایفا کنند و از فرصت‌های به وجود آمده، بهره ببرند.
 

رونالدو سوژه جذاب راشد امارات
استقلال به دلیل لغو میزبانی ناچار است در کشور امارات از تیم النصر عربستان میزبانی کند. دیداری که بدون شک به دلیل حضور کریستیانو رونالدو مورد توجه اماراتی‌ها نیز قرار خواهد گرفت و تماشاگران قابل توجهی به ورزشگاه خواهند آمد تا تقابل این بازیکن را در مقابل استقلال مشاهده کنند. این بازی طبق برنامه قرار است در ورزشگاه راشد، که ورزشگاه اختصاصی باشگاه شباب الاهلی دبی است، انجام شود.
این باشگاه اماراتی سردار آزمون و سعید عزت‌اللهی را در اختیار دارد. ورزشگاه فوق از امکانات پیشرفته‌ای برخوردار است و یکی از مهم‌ترین ورزشگاه‌های فوتبال امارات به‌شمار می‌رود. پیش‌بینی می‌شود شرایط مطلوبی به لحاظ برگزاری در این دیدار حاکم باشد اما قطعاً از لحاظ میزبانی بعید است استقلال سودی بابت حضور تماشاگر ببرد و قطعاً اماراتی‌ها برای تماشای رونالدو به ورزشگاه خواهند رفت و تمایل بیشتری هم به برتری این تیم دارند که استقلالی‌ها باید با نیرویی دوچندان مقابل این تیم قرار بگیرند.


6هزار بلیت برای استقلالی‌ها
قرار است 6 هزار قطعه بلیت برای هواداران استقلال که قصد دارند در بازی با ذوب‌آهن در ورزشگاه شهدای قدس تهران حاضر شوند، در نظر گرفته شود. بخشی از بلیت‌های باقی مانده نیز برای تیم میهمان در نظر گرفته شده است. هرچند که بعید است تماشاگر چندانی برای تماشای بازی با ذوب‌آهن به ورزشگاه شهدای قدس برود. طبق روال قطعاً اگر سکوها خالی باشد و متقاضیانی نیز وجود داشته باشند با هماهنگی‌های به عمل آمده همه گنجایش ورزشگاه در اختیار هواداران تیم استقلال قرار خواهد گرفت. در بازی با هوادار نیز همین قانون نانوشته رعایت شد و با وجود اینکه هوادار میزبان بود اما تمام ظرفیت ورزشگاه در اختیار استقلال قرار گرفت تا تماشاگران این تیم بتوانند بازی را از نزدیک تماشا کنند.