سحرخیزان: دعوت شوم با تمام انرژی به تیم ملی می‌آیم

می‌خواهم به یکی از 5 لیگ معتبر اروپا بروم

سعید سحرخیزان، یکی از لژیونرهای فوتبال ایران است که این فصل به اورنبورگ پیوسته و حضور در لیگ برتر روسیه را تجربه می‌کند. او در خصوص پیوستن به این تیم به برنا گفت: «من هم مثل هر بازیکن جوانی دوست داشتم در سطح اول فوتبال دنیا بازی کنم و دنبال فرصتی بودم تا خودم را به لیگ‌های اروپایی نزدیک کنم. خوشبختانه بعد از فصل عالی که در گل‌گهر داشتم، پیشنهاد خوبی از روسیه به دستم رسید و تصمیم گرفتم پس از ارزیابی پیشنهادات داخلی و خارجی، برای ادامه فعالیت حرفه‌ام به روسیه بیایم. امیدوارم تجربیات خوبی در اینجا کسب کنم و در آینده نزدیک به یکی از پنج لیگ معتبر اروپا بروم.»
او در مورد آخرین شرایطش در اورنبورگ که با ثبت پنج گل و یک پاس‌گل در هفت بازی همراه بوده، چنین نظر داد: «خداراشکر در بازی‌هایی که تا به اینجای کار انجام دادیم به لطف اعتماد کادرفنی و تلاش هم‌تیمی‌هایم موفق شدم پنج گل به ثمر برسانم. البته من به عنوان یک مهاجم وظیفه‌ام گل زدن است و تلاش دارم در تمامی بازی‌های اورنبورگ بهترین عملکرد ممکن را داشته و برای تیمم مثمرثمر واقع شوم.»
سحرخیزان در واکنش به اینکه تا چه حد حضور موفق بازیکنان ایرانی در روسیه ازجمله سردار آزمون، در لیگ این کشور مؤثر بوده، عنوان کرد: «واقعیت را بخواهید حضور موفقیت سردار در لیگ روسیه، باعث شده روس‌ها نگرش مثبتی نسبت به بازیکن‌های ایرانی داشته باشند و این موضوع سبب شد تا من با اعتماد به نفس و انگیزه خیلی بیشتری در اینجا بازی کنم.»
او در مورد هم‌بازی بودن با محمد قربانی در اورنبورگ و اینکه آیا با او هم‌خانه است یا خیر، توضیح داد: «من و محمد با هم زندگی نمی‌کنیم، چون محمد با خانواده‌اش است اما خانه‌های‌مان خیلی به هم نزدیک است و در مسیر تمرین هم با همدیگر هستیم. در تمرینات و مسابقه هم رابطه خوبی داریم و خیلی به‌هم کمک می‌کنیم.»
سحرخیزان به اینکه با وجود عملکرد عالی در لیگ روسیه نامش در آخرین اردوی تیم ملی جزو دعوت‌شدگان قرار نگرفت، چنین واکنشی داشت: «من به تنها چیزی که فکر می‌کنم، بازی کردن و داشتن عملکرد خوب با تمرکز بالا به عنوان یک مهاجم است تا بتوانم ضمن یک نمایش قابل قبول برای تیمم گلزنی کنم. هر زمان هم که دعوت شوم، با تمام انرژی در خدمت تیم ملی خواهم بود و اگر هم دعوت نشوم، به نظر کادرفنی احترام خواهم گذاشت. البته تلاش می‌کنم تا برای رسیدن به پیراهن تیم ملی کیفیت فنی خودم را روزبه‌روز ارتقا بدهم.»