حوادث جهان

 امریکا
سقوط مرگبار هواپیما در منطقه مسکونی
مقامات پلیس ایالتی در «جورجیا»ی امریکا اعلام کردند بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای سبک در یک محله مسکونی در این ایالت، یک نفر جان خود را از دست داد.به گزارش روزنامه ایندیپندنت، این حادثه شامگاه یکشنبه رخ داد و گفته می‌شود که خلبان هواپیما جان باخته است.در پی وقوع این حادثه، نیروهای پلیس به محل سقوط هواپیما اعزام شدند.مقامات پلیس با تأیید مرگ خلبان در این حادثه اظهار کردند که یک سرنشین نیز زخمی شده است.در همین حال «انجمن آتش‌نشانان حرفه‌ای ساوانا» عکسی از یک هواپیمای آسیب‌دیده روی زمین و مقابل یک خانه را منتشر کرد.تاکنون علت سقوط این هواپیمای سبک مشخص نشده است و مقامات پلیس اعلام کردند که اداره هوانوردی فدرال در حال بررسی جزئیات این حادثه است.
 
 چین
مرگ 7 نفر در انتشار گاز سمی
مسمومیت با گاز در یک شرکت بیوتکنولوژی در استان شاندونگ در شرق چین جان 7 نفر را گرفت.به گزارش شینهوا، مقامات محلی همچنین از مصدوم شدن 4 نفر نیز خبر دادند. وزارت مدیریت اورژانس تیمی را برای کمک به کار نجات و تحقیقات اعزام کرده است.به گفته اداره مدیریت اضطراری شهر شوگوانگ، تحقیقات برای مشخص شدن علت این حادثه آغاز شده است.
 
 سریلانکا
بارش‌های شدید جان 3 نفر را گرفت
مرکز مدیریت بلایای سریلانکا، مرگ سه نفر را به‌دلیل شرایط نامساعد جوی در این کشور تأیید کرد.
به گزارش شینهوا، این مرکز اعلام کرد؛ سریلانکا از ۷ اکتبر بارش باران شدیدی را تجربه کرد و تا صبح دوشنبه، حدود 35 هزار خانواده به‌دلیل بلایای ناشی از باران در ۱۲ منطقه در سراسر کشور آواره شده‌اند.
اداره هواشناسی سریلانکا نسبت به وقوع سیل در هفت منطقه نزدیک به پنج رودخانه اصلی هشدار داده است.
بر‌اساس اعلام اداره هواشناسی کشور، در برخی نقاط در استان‌های غربی، ساباراگامووا، شمال غرب و شمال و در مناطق گاله و ماتارا رگبارهای شدید و بارش باران بالای ۱۰۰ میلیمتر احتمال دارد.
 
 کانادا
چاقوکشی مرگبار در مترو
چاقوکشی در مترویی در مونترال کانادا یک کشته برجا گذاشت.
به گزارش شبکه گلوبال نیوز، روز یکشنبه حضور پلیس در یکی از ایستگاه‌های متروی کونکوردیا پرتعداد بود. مأموران حوالی ساعت ۲۳:۳۰ به این محل فراخوانده شدند. در آنجا مردی ۳۷ ساله با ضربات چاقو زخمی شده بود.
قربانی با مردی در ایستگاه متروی کازا درگیر شده و احتمالاً با یک جسم نوک تیز مجروح و متهم قبل از رسیدن پلیس با پای پیاده از محل متواری شده بود.
قربانی در وضعیت وخیم به بیمارستان منتقل شد و پس از گذشت مدت کوتاهی جان خود را از دست داد. پرونده این قتل به واحد جرایم سنگین منتقل شده است. روز یکشنبه، بازرسان قتل فیلم‌های نظارتی را بررسی و با شاهدان گفت‌و‌گو کردند.
این حادثه برای ساکنان این منطقه ناراحت‌کننده بوده است. برخی پس از شنیدن آنچه اتفاق افتاده، ایمنی ایستگاه مترو را زیر سؤال بردند.در حالی که بازرسان تلاش می‌کنند شواهد بیست و نهمین قتل سال در مونترال را جمع‌آوری کنند، یک پست فرماندهی پلیس و یک صحنه جرم در این محله ایجاد شده است.
 
 کنیا
کشف بقایای انسانی در دهان دو شیر
بیش از یک قرن پیش دو شیر نر غول‌پیکر که «آدم‌خواران ساوو» نام گرفته بودند، دست‌کم ۲۸ نفر را در طول حدود ۹ ماه در کنیا کشتند.
قربانیان این شیرها در واقع کارگران ساختمانی بودند که در سال ۱۸۹۸ میلادی برای احداث خط راه‌آهن کنیا - اوگاندا کار می‌کردند.
کارگران در کنار رودخانه ساوو چادر زده بودند که به دفعات مورد حمله دو شیر نر بزرگ و بدون یال قرار گرفتند.
این شیرها برای مدت ۹ ماه در حومه اردوگاه کمین کرده، شب‌هنگام کارگران را از چادرهای‌شان بیرون کشیده و به شکلی فجیع می‌دریدند و می‌خوردند. کارگران تلاش‌های زیادی کردند تا شیرها را بترسانند و با ساخت حفاظ و ایجاد آتش آنها را دور کنند، اما تمامی کوشش‌ها بی‌فایده بود و شیرها با پریدن یا نقب زدن از حفاظ‌‌ها عبور کرده و کارگران بیشتری را می‌کشتند. کار تا آنجا بالا گرفت که درنتیجه فرار کارگران از ترس شیرها، پروژه احداث پل متوقف شد. در نهایت سرهنگ جان هنری پترسون، مهندس عمران پروژه، بعد از چندین تلاش نافرجام عاقبت موفق شد شیرها را با تیراندازی بکشد. این فرد بقایای شیرها را در سال ۱۹۲۵ میلادی به موزه تاریخ طبیعی میدانی شیکاگو فروخت و آنها اکنون در این مکان نگهداری می‌شوند. دانشمندان می‌گویند بررسی بیشتر موهای لای دندان شیرها به آنها اجازه می‌دهد که دست‌کم تا حدی رژیم غذایی شیرها را بازسازی کنند و تشخیص دهند که عادت آنها به شکار انسان از چه زمانی شروع شده است.