از گوشه و کنار ایران

پسر 18 ساله، قربانی درگیری خیابانی
مرد جوان که در یک درگیری خیابانی پسر 18 ساله‌ای را به قتل رسانده بود، دستگیر شد.
سرهنگ حکمت اله شجاعی رئیس پلیس آگاهی البرز  در تشریح جزئیات این خبر بیان کرد: در پی تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر فوت جوان ۱۸ ساله‌ای در یکی از بیمارستان‌های شهرستان کرج، بلافاصله کارآگاهان پلیس جنایی به محل اعزام شدند. در بررسی‌های انجام شده از سوی کارآگاهان مشخص شد مقتول که جوانی ۱۸ ساله بوده در یک نزاع و درگیری از ناحیه کتف و بازوی سمت چپ به وسیله چاقو مورد ضرب و جرح قرار گرفته و توسط اورژانس به یکی از بیمارستان‌های کرج منتقل شد، اما در اثر شدت جراحت فوت کرد.  با انجام تحقیقات گسترده و رصد فنی و اطلاعاتی، هویت قاتل شناسایی و در یک اقدام غافلگیرانه دستگیر شد. بدین ترتیب متهم در بازجویی‌های اولیه  به قتل اعتراف کرد و برای انجام تحقیقات و بازسازی صحنه قتل با قرار بازداشت موقت در اختیار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

اهدای اعضای پسر جوان به 3 بیمار
اعضای بدن جوان ۳۵ ساله اهل شهرستان خرامه به سه بیمار زندگی دوباره بخشید.
قهرمان بمانا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جهرم فارس اعلام کرد: در سومین اهدای عضو امسال در جهرم، علیرضا آب‌پیما (فاطمی) جوان ۳۵ ساله اهل شهرستان خرامه که در تاریخ ۱۹ مهر  بر اثر حادثه دچار مرگ مغزی شده بود،  در اقدامی خداپسندانه با رضایت خانواده آن مرحوم، اعضایش به سه بیمار نیازمند به عضو اهدا شد.وی افزود: پس از چند روز انجام مراقبت‌های ویژه در آی سی یو، عمل برداشت عضو را جراح اعزامی از شیراز و تیم اتاق عمل بیمارستان پیمانیه جهرم، انجام دادند و عضوهای اهدایی به بیمارستان پیوند شیراز منتقل شد.سهیلا سامانی  مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز گفت: کبد این جوان به مردی ۳۵ ساله از مرودشت، یک کلیه‌اش به خانمی ۴٠ ساله از مرودشت و کلیه دیگر وی به مردی۴۹ ساله از نورآباد ممسنی پیوند زده شد.

مرگ 2 کارگر در سقوط بالابر حامل آجر
سقوط بالابر حامل آجر در یک کارخانه در حال ساخت در بخش مرادلو مشگین‌شهر جان 2 کارگر را گرفت.
مهدی توحیدی بخشدار مرادلو مشگین شهر گفت:  پیش از ظهر دوشنبه در یک کارخانه آردسازی و ماکارونی در حال ساخت در بخش مرادلو مشگین شهر یک دستگاه بالابر حامل بار آجر که 3 نفر نیز سوار آن بودند، ناگهان بر اثر نقص فنی و پاره شدن کابل دستگاه سقوط کرد که دو نفر جان باختند و یک نفر راهی بیمارستان شد.
بخشدار مرادلو اضافه کرد: در این حادثه یک نفر در دم جان باخت و یک نفر هم در راه بیمارستان جان خود را از دست داد.

بشکه نفت، یک خانه را به آتش کشید
انفجار بشکه نفت در یک منزل مسکونی در روستای «علی‌آخوند» شهرستان زهک، پنج زخمی برجا گذاشت.
محمد محمدی سرپرست اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: در پی تماس با مرکز پیام فوریت‌های پزشکی زابل مبنی بر انفجار یک بشکه نفت در این روستای شهرستان زهک، بلافاصله دو دستگاه آمبولانس از نزدیک‌ترین پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ به محل حادثه اعزام شدند. هر پنج آسیب‌دیده این حادثه پس از دریافت اقدامات درمانی اولیه، توسط فن‌ورزان فوریت‌های پزشکی برای ادامه درمان به بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) زابل منتقل شدند که علت حادثه در دست بررسی است.

سرقت خودروهای پژو پارس برای حمل کالای قاچاق
اعضای باند سه نفره که خودروهای پژو پارس را سرقت  و به عنوان خودروی شوتی از آنها استفاده می‌کردند، در کرج دستگیر شدند.
 سرهنگ پیمان گودرزی فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودرو پژو پارس در مناطق مختلف شهرستان کرج، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی قرار گرفت. مأموران کلانتری ۴۱ خرمدشت با جمع آوری سرنخ‌های موجود و انجام اقدامات پلیسی، سه سارق را شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه آنها را در حین انتقال خودروی سرقتی دستگیر کردند. در بازجویی اولیه، متهمان به ۱۰ فقره سرقت پژو پارس اعتراف و هدف خود را از سرقت‌های سریالی این خودرو، انتقال خودروها به غرب کشور و استفاده از آنها به عنوان خودروی شوتی و حمل کالای قاچاق بیان کردند که تحقیقات در خصوص این پرونده همچنان ادامه دارد.
فرمانده انتظامی شهرستان کرج گفت:  بی توجهی مالکان به هشدارهای پیشگیری ازسرقت ،
رها کردن وسایل نقلیه به صورت روشن در معابر و جا گذاشتن سوئیچ روی آن از مهمترین دلایل سرقت خودرو است.

انهدام باند سارق سیم و کابل در کرمان
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از دستگیری سارقان سیم و کابل برق با کشف ٢۴ فقره سرقت خبر داد.
هادی خالویی در تشریح این خبر بیان کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت کابل هوایی برق و ایجاد نارضایتی عمومی به علت وقوع خاموشی و آسیب به تجهیزات برقی شهروندان، بررسی موضوع در دستور کار قضایی قرار گرفت. با شروع تحقیقات،  دو سارق و یک مالخر دستگیر شدند و مقدار زیادی اموال سرقتی از محل سکونت این افراد کشف شد و متهمان در بازجویی‌های خود به ٢۴ فقره سرقت سیم و تجهیزات انتقال برق در شهر کرمان اعتراف کردند. بدین ترتیب اتهام این افراد مبنی بر سرقت و خرابکاری در شبکه برق‌رسانی تفهیم و با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند.

واژگونی تانکر روغن جاده را بست
براثر واژگونی و آتش‌سوزی یک تانکر حامل روغن پایه در مسیر سرازیری گردنه ثمن شاهی در محور بیرجند - قاین، این جاده مسدود شد.
سرهنگ علیرضا رضایی رئیس پلیس راه خراسان جنوبی گفت: این حادثه ساعت ۱۰ و ۲۰ دقیقه دوشنبه بر اثر واژگونی و حریق یک دستگاه تانکر حامل سوخت در گردنه ثمن شاهی رخ داد. این تانکر حامل روغن پایه از مشهد به سمت بیرجند در حرکت بود که در سرازیری گردنه دچار واژگونی شد . علت حادثه در دست بررسی است.

بازداشت دو مزاحم مسلح در ساری
دو شرور مسلح که در شهرستان ساری برای بانوان مزاحمت ایجاد کرده بودند با تلاش پلیس دستگیر شدند.
سرهنگ عبدالله حسن‌زاده فرمانده انتظامی ساری گفت: مأموران یگان امداد ساری در حین تردد در سطح شهر به محض مشاهده ۲ نفر که سوار بر خودروی پرادو مشکی برای بانوان ایجاد مزاحمت کرده بودند، بلافاصله وارد عمل شده و با توجه به حساسیت موضوع بی‌درنگ طی هماهنگی با مرجع قضایی  پیش از وقوع هرگونه اتفاق ناگوار، مخلان نظم و امنیت را دستگیر و متهمان را به مقر انتظامی منتقل کردند.  همچنین مأموران در بازرسی از خودروی مورد نظر  یک اسلحه شکاری دولول، ۱۱ عدد فشنگ شکاری و چندین قبضه سلاح سرد از نوع تبر و چاقو کشف کردند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و نه
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و نه - ۲۴ مهر ۱۴۰۳