اخبار

برگزاری نخستین جلسه شورای‌عالی صادرات؛ به ‌زودی

از ابتدای امسال تا پایان شهریور ۷۰ میلیون تن کالا به ارزش ۲۵.۸ میلیارد دلار از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۴ درصد از لحاظ وزنی و ۶.۵ درصد از لحاظ ارزشی رشد داشت. محمدعلی دهقان‌دهنوی رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: در نیمه نخست امسال ۱۸.۳ میلیون تن کالا به ارزش ۳۲.۵ میلیارد دلار وارد کشور شده است که از لحاظ وزنی ۲.۸ درصد افزایش نشان می‌دهد. دهقان‌دهنوی افزود: در سالی که گذشت ۴۹.۳ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی انجام شد که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۹.۸ درصدی از لحاظ وزنی و ۸.۹ درصدی از لحاظ ارزش داشت. دهنوی با اشاره به اینکه نخستین جلسه شورای عالی صادرات بزودی برگزار می‌شود، بیان داشت: در نشستی با معاون اول رئیس ‌جمهور روی این موضوع تأکید شده است و بزودی شاهد برگزاری جلسه‌ای خواهیم شد.

 

افزایش صادرات غیرنفتی به روسیه

یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۹۴ میلیون دلار از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه به روسیه صادر شد که در مقایسه با پارسال رشد ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.
به گزارش گمرک، عمده‌ترین کالاهای صادراتی به روسیه در نیمه نخست سال‌جاری شامل فلفل گلخانه‌ای، پلی‌استیرن و پسته با پوست بوده که به ترتیب ۵.۹ درصد، ۵.۸ درصد و ۴.۹ درصد از کل ارزش صادرات کشور را به خود اختصاص داده‌ است‌. برپایه این گزارش، بیشترین میزان کالای صادر شده به روسیه از طریق گمرک آستارا انجام گرفته، به طوری که ۳۲ درصد از کل ارزش صادرات از طریق این گمرک انجام شد. همچنین در این مدت
۱.۱ میلیون تن کالا به ارزش ۷۹۷ میلیون دلار از روسیه وارد کشور شده که به لحاظ وزن ۳۸ درصد و به لحاظ ارزش
۱۴ درصد کاهش داشت.

 

 الحاق ۲ هزار هکتار اراضی
به نهضت ملی مسکن

دفتر آمار، اطلاعات و پایش برنامه‌های معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع در گزارشی از الحاق بیش از ۲ هزار و ۳۳۶ هکتار اراضی از طریق مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری و مصوبات کمیسیون ماده ۵ به اجرای طرح نهضت ملی مسکن طی ۶ ماهه نخست امسال خبر داد. جزئیات الحاق‌ها شامل ۵۱۵ هکتار در شهر پیشوای استان تهران، ۱۲ هکتار اراضی به شهر پردیس در استان تهران و... می‌شود.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت - ۲۳ مهر ۱۴۰۳