آموزش

وزیر آموزش و پرورش خبر داد
تدوین آیین‌نامه جدید برای رتبه‌بندی فرهنگیان
 وزیر آموزش و پرورش گفت: رئیس‌جمهور در نشست شورای عالی آموزش و پرورش اعلام آمادگی کرد که مشکل فضاهای آموزشی کشور را بر اساس نیازمندی‌ها و طرح و برنامه‌های اعلامی، حل و فصل کند.
به گزارش وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کاظمی در بیست و پنجمین نشست شورای معاونان با تأکید بر اینکه انتظار می‌رود پایش آیین‌نامه رتبه‌بندی قبلی و تدوین آیین‌نامه جدید با سرعت و دقت پیگیری شود، بر استقرار رتبه‌بندی برای فاقدین رتبه و نو استخدامی‌ها تأکید کرد.
وی به لایحه بودجه سال آینده هم اشاره کرد و گفت: در این مسیر باید همه نیازها به سرعت احصا و حداقل ۵۰ درصد پاداش بازنشستگی فرهنگیان در سال‌جاری و سال آینده در بودجه گنجانده شود تا پرداخت‌ها به‌روز شود.  وی خروجی جلسه بعد از نشست شورای عالی آموزش و پرورش را مثبت ارزیابی کرد و گفت: بعد از این نشست، رئیس‌جمهور اعلام آمادگی کردند که مشکل فضاهای آموزشی کشور را بر اساس نیازمندی‌ها و طرح و برنامه‌های اعلامی، حل و فصل کند.
کاظمی ادامه داد: باید مسائل و نیازمندی‌های آموزش و پرورش را احصا و سازماندهی و با طراحی متقن و دقیق از سایر دستگاه‌ها و نهادها مطالبه کنیم.

۹۳ نفر از رتبه‌های
زیر ۱۰۰ کنکور دانشگاه شریف را انتخاب کردند
تعداد ۹۳ نفر از رتبه‌های زیر ۱۰۰ کنکور سال ۱۴۰۳ در رشته‌های فنی و مهندسی دانشگاه شریف را به‌عنوان دانشگاه خود انتخاب کردند.
بر اساس اعلام دانشگاه صنعتی شریف و طبق دریافت اسامی قبولی‌های کنکور۱۴۰۳ مشخص شد ۹۳ نفر از رتبه‌های زیر ۱۰۰ کنکور امسال، دانشگاه شریف را به‌عنوان دانشگاه خود انتخاب کردند.
در کنکور سال‌های ۹۹ تا ۴۰۲ نیز به ترتیب، ۹۱ نفر، ۹۲ نفر، ۹۱ نفر و ۹۷ نفر از رتبه‌های زیر 100 کنکور، دانشگاه شریف را به‌عنوان مقصد دوران دانشجویی‌شان انتخاب کرده بودند.  ثبت نام پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی سال تحصیلی دانشگاه صنعتی شریف از روز یکشنبه ۲۲ مهر ماه آغاز شده و تا روز سه‌شنبه ۲۴  مهر ماه ادامه دارد.


آغاز ثبت سفارش تک جلدی کتب درسی
معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: امکان ثبت سفارش تک جلدی کتاب‌های درسی دوره ابتدایی و دوره‌های اول و دوم متوسطه برای دانش‌آموزان و معلمان از ۲۲ مهرماه فراهم شده است.
به گزارش ایسنا، علوی تبار اعلام کرد: به منظور تهیه کتاب درسی به صورت تک جلدی، دانش‌آموزان و معلمان می‌توانند از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my. gov. ir و یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my. medu. ir و ورود به بخش سفارش تک جلدی سامانه، اقدام به سفارش کتاب درسی دوره‌های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول و دوم کنند. پس از تکمیل فرآیند ثبت سفارش و اخذ کد پیگیری، بسته‌های سفارشی از طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و بر اساس مکان اعلام شده، به متقاضی تحویل داده می‌شود.  شایان ذکر است فایل کامل کتاب‌های درسی تمام دوره‌ها و پایه‌های تحصیلی در قالب فایل پی‌دی‌اف نیز به صورت رایگان از طریق پایگاه کتاب‌های درسی به نشانی chap. sch. ir قابل دریافت است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت - ۲۳ مهر ۱۴۰۳