یک روزنامه عبری زبان خسارات ناشی از حمله موشکی به تل‌آویو را اعلام کرد

53 میلیون دلار ناقابل

اینجا ستون «ذره بین» است و ما با دقت بیشتری به جزئیات یک سوژه خبری پرداخته ایم:


حمله موشکی سپاه به سرزمین‌های اشغالی تحت عنوان عملیات وعده صادق2، بیش از 50 میلیون دلار خسارت روی دست صهیونیست‌ها گذاشته است.
12 روز پس از عملیات وعده صادق2، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارنوت، جزئیاتی از خسارت سنگین وارد شده به رژیم صهیونیستی در پی حمله موشکی ایران در اول ماه جاری میلادی خبر داد.
این روزنامه اسرائیلی بر اساس داده‌های اخیر مالیات بر املاک رژیم صهیونیستی اعلام کرد که خسارت‌های ناشی از حمله موشکی ایران، بین 40 تا 53 میلیون دلار متغیر است.
گفتنی است که این زیان‌ها بدون در نظر گرفتن خسارات وارد شده به پایگاه‌های هوایی صهیونیستی «تل نوو» و «نواتیم» محاسبه شده است.
یدیعوت آحارنوت در بخش دیگری از گزارش خود تصریح کرد که این بزرگترین خسارت وارده از یک حمله موشکی به تل آویو، از آغاز جنگ طوفان‌الاقصی به حساب می‌آید.
این روزنامه عبری زبان همچنین اضافه کرد که تنها در یک مورد، خسارت وارده ناشی از اصابت موشک به نزدیکی مجتمع تفریحی
sea and son واقع در سواحل شمال تل‌آویو، به تنهایی حدود 13.5 میلیون دلار برآورد شده است. بنا بر اعلام یدیعوت آحارنوت، در پی حمله موشکی ایران به اراضی اشغالی، خسارت‌های زیادی هم به رستوران‌ها و مراکز تجاری مجلل از جمله رستوران «تورکی» که تقریباً به طور کامل ویران شده، وارد شده و حدود 150 ساختمان لوکس نیز در پی اصابت موشک در نزدیکی همان منطقه خسارت دیده است.
یدیعوت آحارنوت در بخش دیگری از گزارش خود، به نقل از منبعی مسئول هشدار داد که اگر یک موشک به مجتمعی با 250 واحد مسکونی برخورد می‌کرد، تلفات بسیار زیادی به رژیم صهیونیستی تحمیل می‌شد. این روزنامه از خسارت‌های وارد شده به پایگاه‌های رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد و تصریح کرد که خسارت زیادی به حدود 10 سایت و پایگاه نظامی اسرائیل وارد شده است.
یدیعوت آحارنوت افزوده: علاوه بر خسارت بیش از 2.6 میلیون دلاری به یک ساختمان، یکی از مراکز اصابت موشک، هود هشارون (شهری در مرکز اراضی اشغالی) بوده که به حدود 100 واحد مسکونی خسارت وارد شده است. لازم به ذکر است که در پی عملیات وعده صادق2 که در پاسخ به ترور شهید اسماعیل هنیه، شهید سیدحسن نصرالله و شهید عباس نیلفروشان انجام شد، نیروی هوافضای سپاه قریب به 200 موشک بالستیک به تل‌آویو شلیک کرد که با موفقیت 90 درصدی همراه بود.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت - ۲۳ مهر ۱۴۰۳