اخبار

درخواست گاریدو
برای سفر زودتر به دوحه
با درخواست سرمربی اسپانیایی سرخ‌پوشان و با توجه به حساسیت این بازی، کاروان پرسپولیس پنجشنبه تهران را به مقصد دوحه ترک خواهد کرد و ۴ روز پیش از دیدار خود با السد در قطر اردو خواهد زد تا با استفاده از امکانات کشور میزبان خود را برای دیدار حساس و سرنوشت‌ساز خود آماده کند. گفتنی است سرخ‌پوشان بعد از این دیدار روز سه‌شنبه به تهران باز خواهند گشت تا خود را آماده بازی با شمس‌آذر قزوین کنند.


تهدید استقلال توسط سهرابیان
آرمین سهرابیان در مصاحبه‌ای مدعی شده اگر از استقلال شکایت کند این باشگاه از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم خواهد شد. سهرابیان که در دوران حضورش در استقلال کم برای این تیم حاشیه ایجاد نکرد به تازگی با این جملات به تیم سابق خود حمله کرده است. او گفته: «اگر از استقلال شکایت کنم ۲ پنجره نقل و انتقالاتی محروم می‌شوند و باید غرامت من را بدهند.» این اظهارات در حالی انجام شده که سهرابیان در دوران حضور در استقلال هرگز نتوانست بازیکن بی‌حاشیه‌ای باشد و به رغم آنکه از لحاظ فنی وضعیت امیدبخشی داشت اما از فضایی که استقلال در اختیارش قرار داد استفاده نکرد و دیگر هم بعید است بتواند در این باشگاه فوتبال بازی کند.


جریمه، کسر امتیاز و سقوط در کمین است
 اعلام جدول تعیین مجازات فوتبال ایران
 فدراسیون فوتبال ایران در سال‌های گذشته اقدام به صدور مجوز ملی و همچنین حرفه‌ای برای تیم‌های لیگ برتر و لیگ یک کرده و حالا قصد دارد با جرایم سفت و سخت، باشگاه‌ها را مجبور به دریافت مجوز ملی کند در غیر این صورت، احکام انضباطی خود را بلافاصله برای آنها صادر خواهد کرد. بر اساس اعلام رسمی فدراسیون فوتبال، عدم دریافت مجوز ملی، علاوه بر جرایم مالی، موارد دیگری نظیر کسر سه و شش امتیاز، ممنوعیت خرید بازیکن خارجی و در نهایت سقوط به دسته پایین‌تر را شامل خواهد شد. البته در ابتدا فدراسیون فوتبال با اخطار کتبی به سراغ باشگاه‌ها خواهد رفت که در مورد اول 15میلیون تومان، مورد دوم 25میلیون تومان، مورد سوم 45میلیون تومان و در نهایت پس از بارگذاری مدارک، با هر نقص مدرک 25میلیون توان جریمه دیگر هم شامل باشگاه‌ها خواهد شد. در صورتی که باشگاهی در سال اول موفق به کسب مجوز ملی نشود، با کسر سه امتیاز مواجه خواهد شد که تکرار آن در سال دوم کسر شش امتیاز را به دنبال خواهد داشت. اما در صورت عدم دریافت مجوز در سال سوم سقوط به لیگ پایین‌تر را به دنبال خود می‌آورد که حکمی ترسناک برای یک باشگاه محسوب می‌شود. در تمام این موارد محرومیت از خرید بازیکن خارجی هم در انتظار باشگاه محکوم خواهد بود. جالب اینکه باشگاهی که در رتبه پانزدهم و شانزدهم لیگ برتر قرار گرفته و به لیگ یک سقوط کرده، برای سومین سال متوالی مجوز ملی دریافت نکند، فصل آینده به جای لیگ یک، در لیگ دسته دوم کار خود را شروع خواهد کرد. فصل گذشته چهار باشگاه استقلال خوزستان، ذوب‌آهن، ملوان و مس رفسنجان نتوانستند مجوز ملی دریافت کنند و حالا در صورت ناکامی دوباره این تیم‌ها یا هر باشگاه دیگری، کسر امتیاز در انتظارشان خواهد بود.


کری‌خوانی قطری‌ها ادامه دارد
برای سه امتیاز به امارات می‌رویم
در روزهای اخیر نشریات قطری برای دیدار تیم ملی کشورشان با تیم ملی ایران اقدام به کری‌خوانی بسیاری کردند. روزنامه الرایه با انتشار گزارشی در خصوص رویارویی قطری‌ها با تیم ملی کشورمان نوشته است: «بازیکنان تیم ملی قطر با روحیه‌ای بالا و با انگیزه کسب پیروزی و دریافت سه امتیاز این مسابقه راهی امارات شدند؛ به ویژه پس از پیروزی‌ای که در دور سوم مقابل قرقیزستان به دست آوردند. با توجه به نتایج دور سوم، رقابت در گروه اول به شدت افزایش یافته و نزدیکی امتیازات تیم‌ها، باعث شده است که همچنان همه تیم‌ها شانس صعود به جام جهانی را داشته باشند.» این روزنامه در ادامه نوشت: «پیروزی عنابی‌ها مقابل قرقیزستان بار دیگر این تیم را به جمع مدعیان بازگرداند، به همین دلیل، بازی با ایران نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که بازیکنان قطری مشتاق به ادامه روند پیروزی‌ها هستند و تلاش دارند در جمع تیم‌های بالای جدول باقی بمانند. با وجود قدرت تیم ایران، تیم ملی قطر با اعتماد به نفس کامل و انگیزه‌ای فراوان برای کسب پیروزی و دریافت سه امتیاز به مصاف این تیم می‌رود؛ به خصوص که بعد از بازگشت به مسیر پیروزی‌ها، انگیزه تیم دوچندان شده است.»

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت - ۲۳ مهر ۱۴۰۳