رفتار جالب توجه سرمربی موقت آبی‌ها در روزهای پراسترس

بختیاری‌زاده نقطه مقابل نکونام

سینا حسینی
خبر نگار

 
با استعفای جواد نکونام، سهراب بختیاری‌زاده به عنوان مسئول فنی آبی‌پوشان انتخاب شد تا پیش از انتخاب سرمربی خارجی استقلال تمرینات این تیم را زیر نظر بگیرد تا مشکلی در مسیر آماده‌سازی استقلالی‌ها به وجود نیاید.
سهراب بختیاری‌زاده با آرامشی مثالزدنی کار خود را در این تیم شروع کرد؛ او بدون توجه به فضای مسموم موجود در فضای مجازی و لایه‌های هواداری تنها به فکر عبور استقلال از شرایط نگران‌کننده کنونی بود. آنالیز رفتار بختیاری‌زاده بیانگر این واقعیت است که او بدون سر و صدا به دنبال تزریق آرامش به تیم است تا تنش‌های موجود در تیم را به پایین‌ترین حد ممکن برساند و بازیکنان را به ساحل آرامش بازگرداند.
واقع‌بینی بختیاری‌زاده فاکتور مهمی برای رسیدن او به هدف کوتاه مدتش در کادرفنی استقلال بود.
او تلاش کرد آشفتگی ناشی از تغییر در کادرفنی آبی‌ها را به کلی از بین ببرد، در گام بعدی با تقویت اعتماد به نفس بازیکنان به دنبال ایجاد فضای روانی مطلوب برای بازیکنان بود تا بتوانند از اتمسفر به وجود آمده بابت ناکامی تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان خارج شوند و دوباره بتوانند با همان قدرت همیشگی توانمندی خود را به معرض نمایش بگذارند.
نکته تحسین‌برانگیز در رفتار سهراب بختیاری‌زاده، در این مدت کوتاه می‌تواند نقطه قوت او در عمر مربیگری‌اش باشد. او برخلاف نکونام روحیه‌ کاملاً معتدلی دارد و به دنبال بهانه‌تراشی نیست. او نه به مصاحبه علاقه دارد، نه به فعالیت در فضای مجازی، در حالی که اگر چنین موقعیتی نصیب دیگران می‌شد، به واسطه مقبولیت نیمکت استقلال از فرصت به وجود آمده نهایت استفاده را می‌بردند اما سهراب اعتقاد دارد باید در استقلال فقط کار کرد و ساکت ماند، چون هواداران توقع دارند به جای حرف زدن کار کنیم تا تیم مورد علاقه‌شان موفق شود.
بختیاری‌زاده می‌تواند به یک الگو در کادرفنی استقلال تبدیل شود. با وجود اینکه می‌داند در حال حاضر مدیران باشگاه در حال مذاکره با مربیان خارجی هستند، کوچکترین واکنشی به این موضوع نشان نمی‌دهد و معتقد است تا روزی که سرمربی انتخاب نشده، او وظیفه دارد کار کند، بعد از آن همه چیز در اختیار سرمربی است.
مسئول فنی آبی‌ها در جریان بازی تدارکاتی با چادرملو وقتی سیلوا به دلیل یک خطای درست کارت زرد دوم را دریافت کرد و از زمین مسابقه اخراج شد، کوچکترین اعتراضی به تیم داوری نداشت. حتی وقتی سعید اخباری و حنیف عمران‌زاده از وی خواستند یک نفر جایگزین به میدان بفرستد، به آنها گفت باید به تصمیم داور و تیم داوری احترام گذاشت در حالی که اگر فرد دیگری به جای او بود، جار و جنجالی بزرگ راه می‌انداخت اما سهراب می‌خواهد فضای حاکم بر تیم را به کلی تغییر دهد تا پس از سال‌ها جنجال و هیاهو، شاهد ظهور یک مربی آرام روی نیمکت استقلال باشیم؛ دقیقاً همان حلقه مفقوده‌ای که استقلال در این سال‌های اخیر بشدت از نبودش رنج برده است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت - ۲۳ مهر ۱۴۰۳