چرا تابلوی هنرمند ایذه‌ای از بین رفت؟

اعتراض یک هنرمند

زیست بوم/  اثر هنری معصومه رجبی‌زاده، هنرمند ایذه‌ای که قرار بود در ساختمان شورای شهر ایذه نصب شود، براثر یک حادثه از بین رفت.
معصومه رجبی‌زاده، در واکنش به از بین بردن اثرش در ساختمان شورای اسلامی با حضور سرپرست شهرداری این شهر به «ایران» می‌گوید: دوشنبه‌ای بسیار تلخ برای من رقم خورد چون هر اثر تکه‌ای از وجود هنرمند است و هنرمند یک شخص نیست بلکه یک جریان است. یک اثر فیزیکی فروخته می‌شود اما روح و نفس کار همیشه متعلق به هنرمند است، اثری که تحویل این مجموعه داده شد نقشه پرافتخار کشورعزیزمان بود که حاصل سال‌ها آموزش و تلاش این جانب و دسترنج ماه‌ها کار روی آن بوده است که با بهترین و مقاوم‌ترین مواد مصرفی ساخته شده بود.
او می‌گوید: این دستاورد که به عنوان «اثر ایران» شناخته می شود در نمایشگاه‌های مختلف همچون هفت آسمان توسط بزرگان و مفاخر ملی مورد تأیید و تقدیر واقع شد. رجبی‌زاده می‌گوید: اثر را با هدف ماندگاری و حفظ ارزش با قیمت بسیار پایین‌تر از ارزش واقعی در تاریخ ۲ اسفند ۱۴۰۲ تحویل شورای شهر دادم تا در این ساختمان نصب شود.  به گفته رجبی‌زاده این اثر در 8 ماه گذشته نصب نشد و روی یک میز کوچک قرار داشت. روز دوشنبه 2 مهرماه در یک جلسه، اثر از روی میز می‌افتد و از بین می‌رود.  دلیل این اتفاق معلوم نیست. آنطور که رجبی‌زاده توضیح می‌دهد: مسئولان علت آن را ازدحام جمعیت و حضور ارباب رجوع اعلام کرده‌اند اما رجبی‌زاده می‌گوید: همان روز تا بعد از ساعت ۱۳ و قبل از واقعه بنده به همراه یکی دیگر از هنرمندان آنجا جهت کارهای اختتامیه یکی از کارگاه‌های هنری حضور داشتیم و مراجعه‌کننده دیگری نبود. او خواستار روشن شدن علت واقعی از بین رفتن اثر خود است.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هشت - ۲۳ مهر ۱۴۰۳