خبر

اردوغان: ایران و روسیه نگذارند
جنگ به تمام منطقه کشیده شود
رئیس جمهور ترکیه گفت که انتظار اتخاذ «تدابیر مؤثر» از سوی ایران و روسیه به جهت مقابله با تلاش‌های رژیم صهیونیستی به منظور کشاندن دامنه جنگ به سوریه و کلیت منطقه را دارد. «رجب طیب اردوغان» رئیس ‌جمهور ترکیه در نشست با خبرنگاران در بازگشت از سفر رسمی خود به آلبانی و صربستان اظهار کرد: «ضروری است روسیه، ایران و سوریه تدابیر مؤثرتری برای رسیدگی به این وضعیت که بزرگترین تهدید ممکن را متوجه تمامیت ارضی سوریه ساخته است، اتخاذ کنند.»
 رجب طیب اردوغان چند روز پیش از بابت اینکه رژیم صهیونیستی حتی به ترکیه نیز به منظور گسترش دادن جنگ در منطقه چشم دارد، هشدار داد. او در گفت‌و‌گوی امروز خود با خبرنگاران در آنکارا عنوان کرد: «تجاوزگری اسرائیل را نمی‌توان نادیده گرفت. ما از طریق آژانس اطلاعاتی خود داریم اقدامات آنها و گام‌های بالقوه‌ای را که ممکن است علیه ترکیه اتخاذ کنند، رصد می‌کنیم.» رئیس ‌جمهور ترکیه خاطر نشان کرد: «اسرائیل نه فقط ثبات در فلسطین و لبنان را نشانه گرفته بلکه همچنین به دنبال گسترش دادن ناآرامی‌ها به دیگر مناطق اطراف است.»
اردوغان خاطر نشان کرد: «تجاوزگری اسرائیل را نمی‌توان نادیده گرفت. ما البته هم‌اکنون از آغاز تا پایان هرگونه اقدامی که اسرائیل علیه ترکیه اتخاذ کرده یا ممکن است اتخاذ کند را با آژانس اطلاعاتی خود تحت کنترل داریم.»
رئیس جمهور ترکیه با اشاره به تشدید حملات اخیر اسرائیل به بیروت و دمشق گفت: «آنها علناً می‌گویند که بعد از لبنان، دمشق را اشغال خواهند کرد. اشغال دمشق به این معنی است که سربازان اسرائیلی به مرز ترکیه بیایند. این به معنی فروپاشی کامل نقشه سوریه خواهد بود. ما علیه این مسأله چه کار می‌توانیم بکنیم؟ به مجرد اینکه اسرائیل دمشق را اشغال کند، به شمال سوریه خواهد آمد.»
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هفت
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هفت - ۲۲ مهر ۱۴۰۳