ایران در «ایران»

آغاز کوچ پاییزه عشایر از ۱۵ آبان
در فارس
شیراز - با هدف مدیریت بهره‌برداری و جلوگیری از تخریب پوشش گیاهی مراتع، کوچ پاییزه عشایر از ۱۵ آبان ماه امسال آغاز می‌شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: ورود دام به مراتع قشلاقی، قبل از پانزدهم آبان ممنوع است. وی افزود: ورود هرگونه دام به مراتع قشلاقی استان قبل از ۱۵ آبان ۱۴۰۳ ممنوع و بهره‌برداری از علوفه مراتع براساس تاریخ قید شده در پروانه چرا یا طرح مرتعداری تخلف است. بنابراین آن‌دسته از مرتعداران و دامداران ساکن در مراتع ییلاقی استان که قصد عبور دام از این مراتع را دارند می‌بایست در زمان جابه‌جایی دام تقویم زمان بندی کوچ را رعایت و از ورود زود هنگام دام به مراتع قشلاقی قبل از موعد مقرر خودداری کنند. حجت مرادی تصریح کرد: با توجه به لزوم تمدید سالانه پروانه چرا، لازم است مرتعداران کوچنده در هنگام جابه‌جایی دام پروانه چرای معتبر (تمدید شده) یا قرارداد طرح مرتعداری مرتع قشلاقی را به همراه داشته باشند. وی افزود: دام حمل شده بدون مدارک فوق به عنوان دام غیر مجاز محسوب شده و برابر قانون برخورد خواهد شد. مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس از شرکت‌های باربری خواست از صدور بارنامه به مقصد استان‌های فارس و بوشهر تا قبل از ۱۳ آبان ۱۴۰۳ بدون مجوز حمل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خودداری کنند.

ضرورت بررسی و اصلاح قرارداد زباله‌سوز نوشهر
ساری- استاندار مازندران با اشاره به اشکالات متعدد قرارداد نیروگاه زباله‌سوز نوشهر و ضرورت بررسی و اصلاح دوباره آن گفت: گزارش‌های کارکرد نامناسب نیروگاه زباله‌سوز نوشهر همراه با قرارداد این طرح برای بررسی‌های لازم و اصلاح قرارداد به دستگاه‌های نظارتی و سازمان حفاظت محیط زیست ارسال شده تا تصمیم‌ مناسبی برای رفع چالش‌های این نیروگاه گرفته شود.
«یوسف نوری» خاطرنشان کرد: ساماندهی زباله‌های مربوط به چهار دهه گذشته و ساخت تصفیه‌خانه به منظور پیشگیری از سرریز شیرابه و مدیریت دود متصاعد شده از دودکش‌های این نیروگاه زباله‌سوز، نمونه‌ای از این تعهدات بوده که مطابق قرارداد باید شهرداری به عنوان کارفرما با همراهی سرمایه‌گذار طرح (شرکت تی‌تی‌اس) به سرانجام برساند که هنوز این طرح‌ها در نیمه‌های راه باقی مانده است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هفت
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هفت - ۲۲ مهر ۱۴۰۳