دوئل درویش با زنوزی و بیرو

پرسپولیس پرونده بیرانوند را به کمیته استیناف برد

 هفته گذشته، کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال ایران رأی خود را درباره شکایت باشگاه پرسپولیس از دروازه‌بان پیشین این تیم، علیرضا بیرانوند، صادر کرد. حکمی که بدون شک جنجال‌برانگیز بود و واکنش‌های مختلفی را در پی داشت. براساس این رأی، بیرانوند به 4 ماه محرومیت تعلیقی و 20 میلیارد تومان جریمه محکوم شد.
 این رأی واکنش‌های متفاوتی را تاکنون به همراه داشته که تندترین واکنش‌ها از سوی مدیران باشگاه پرسپولیس و مالک باشگاه تراکتور به این پرونده ارائه شده است.
 رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس، در اعتراض شدید به رأی پرونده بیرانوند و محرومیت تعلیقی این بازیکن، با طعنه به رئیس فدراسیون فوتبال گفت: «یکی از روزهای سیاه و یک لکه ننگ برای فوتبال ایران بود. به فیفا و ای‌اف‌سی می‌گویند سیاسی هستند، خودشان سیاسی هستند.»  درویش با انتقاد از این رأی گفت: «هیچ ادله قانونی برای این کار نیست و تمام این عزیزان که حکم را دادند، در جلسات خصوصی به من گفتند که هیچ امکان اینکه بشود حکم را تعلیق کرد وجود ندارد و همه مسئولان سه کمیته فدراسیون این را گفتند.»
زنوزی با اشاره به اینکه باید مطالبات فصل سوم بیرانوند هم پرداخت شود، توضیح داد: «رأی صادر شده برای پرونده بیرانوند کاملاً اشتباه است. کلیه مطالبات بیرانوند باید در سال اول، دوم و سوم پرداخت می‌شد. نباید علیه بیرانوند حکم صادر می‌کردند. از ابتدای فصل همه علیه تراکتور جوسازی کرده و روحیه این بازیکن را هم از بین برده‌اند. دلیلش هم این است که تراکتور تیم خوبی بسته و چاره دیگری غیر از این ندارند که جلوی تراکتور را بگیرند.»
 باشگاه پرسپولیس که به‌خوبی از وقایع اخیر آگاه بود، بشدت نسبت به رأی صادر شده معترض شد. اعضای باشگاه با اینکه احتمالاً پیش‌بینی چنین حکمی را می‌کردند اما تصمیم گرفتند که به طور رسمی به این رأی اعتراض کرده و پرونده شکایت از بیرانوند را به کمیته استیناف منتقل کنند. این عمل نشان‌دهنده جدیت پرسپولیس در پیگیری حقوق خود و حفظ منافع باشگاه است.
 علاوه بر این، نکته‌ای که در لایحه اعتراضی باشگاه پرسپولیس به کمیته استیناف به آن اشاره شده، عدم رسیدگی به تخلف باشگاه تراکتور است. این موضوع باعث شده که نگرانی‌های بیشتری درباره نحوه رسیدگی به پرونده‌های مشابه در این سطح از فوتبال ایران ایجاد شود. عدم توجه به چنین تخلفاتی می‌تواند اعتماد هواداران و باشگاه‌ها را نسبت به کمیته‌ها و ارگان‌های مربوطه بشدت کاهش دهد.  به طور کلی، این قبیل پرونده‌ها نه تنها بر وضعیت دو باشگاه تأثیرگذار است، بلکه بر فضای فوتبال ایران نیز سایه می‌اندازد.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هفت
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هفت - ۲۲ مهر ۱۴۰۳