قطر تیم دست و پا بسته‌ای نیست

رضایی: در گروه ایران حریف ساده و راحت نداریم

ناصر قراگزلو
خبر‌نگار


تساوی تیم ملی کشورمان مقابل ازبکستان و بازی در کشور ثالث در آستانه دیدار تیم ملی ایران مقابل قطر از جمله مواردی بود که درباره آنها با رحمان رضایی، مربی تیم ملی صحبت کردیم که در ادامه حاصل این گفت‌و‌گو را با هم مرور می‌کنیم.
 
 تیم ملی 10 نفره بهتر مقابل ازبکستان بازی کرد؟
 تیم ملی تا قبل از اخراج حردانی خیلی خوب بازی کرد و برروی دروازه تیم میزبان فشار وارد کرد ضمن اینکه حریف در زمین خودش بازی می‌کرد و از حضور هواداران و شرایط میزبانی بهره می‌برد که نباید از این اتفاق غافل بمانیم. باید بپذیریم فوتبال ازبکستان هم قوی شده است. ما تا قبل از اخراج حردانی فرصت چندانی به حریف ندادیم، ضمن اینکه در صحنه‌ای که ضربه سردار به دست بازیکن حریف خورد ما موقعیت خوبی روی دروازه ازبکستان ایجاد کردیم. با این تفاسیر به این نتیجه می‌رسیم که تیم ما مستحق برد بود.
  چرا تیم ملی برخلاف کلین‌شیت و آمار خوب در خط دفاع، در گلزنی ضعیف عمل کرده است؟
  گل زده ما کم بوده که من فکر می‌کنم باید تمرکز بازیکنان در ضربات آخر بیشتر شود. مثلاً تیم ملی در بازی مقابل امارات فرصت‌های زیادی برای گل زدن داشت که آنها را از دست داد و حتی در بازی مقابل ازبکستان هم ما می‌توانستیم برنده بازی باشیم که از فرصت‌های خود خوب استفاده نکردیم. با وجود این در کارهای ترکیبی و دفاعی تیم ملی خوب کار کرد ضمن اینکه در چهار بازی اخیرمان که سه بازی خارج از خانه و تنها یک بازی در خانه بوده، کلین‌شیت داشتیم که آمار بسیار خوبی برای ما محسوب می‌شود.
  در رابطه با محرومیت تیم ملی کشورمان از امتیاز میزبانی برای دیدارهای آینده چه صحبتی دارید؟
 با سلب امتیاز میزبانی ما مجبوریم بازی‌ سخت خود مقابل قطر را در امارات برگزار کنیم. قطر تیم دست و پا بسته‌ای نیست و از مهره‌های خوبی هم بهره می‌برد ضمن اینکه یک وینگر چپ برزیلی را هم به خدمت گرفته که بازیکن بسیار خوبی است و از تکنیک بالایی بهره می‌برد.
  به نظر شما می‌توانیم از قطر انتقام بگیریم؟
 بحث انتقام نیست بلکه ما به دنبال ادامه راه موفقی هستیم که آن را در تیم ملی دنبال می‌کنیم. قطعاً کار راحتی پیش رو نداریم چون تمامی تیم‌های حاضر در گروه ایران حتی قرقیزستان و کره شمالی تیم‌های سر سختی هستند اما ما تمام تلاش خود را برای ادامه مسیر موفقی که در آن قرار گرفتیم به کار خواهیم برد.
   قضاوت داور استرالیایی در بازی برابر ازبکستان هم حسابی خبرساز شد.
 همه بازیکنان ما و کادر فنی از قضاوت داور در آن صحنه‌ای که توپ به دست بازیکن حریف خورد بسیار ناراحت بودند و اعتقاد داشتند که داور از گرفتن یک پنالتی مسلم به سود تیم ما چشمپوشی کرده است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هفت
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و هفت - ۲۲ مهر ۱۴۰۳