طرح ترور «وفیق صفا» از مقامات ارشد حزب‌الله ناکام ماند

دومینوی شکست اطلاعاتی اسرائیل

در حالی که حملات ممتد ارتش رژیم صهیونیستی به بیروت ادامه دارد، اما حزب‌الله لبنان همزمان حملات خود به اهداف استراتژیک در سرزمین‌های اشغالی را تعقیب می‌کند. در این میان، بازی جنگ روانی و نبرد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با تدابیر مقاومت لبنان به مسیر بن‌بست کشانده شده و این جنبش در تلاش برای معکوس کردن شرایط جاری و تسلط بر حفره‌های اطلاعاتی، خود طراح جنگ اطلاعاتی با رژیم شده است.
 
شکست اطلاعاتی ترور مقام ارشد حزب‌الله
رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه اندکی بعد از حمله هوایی به منطقه النویری و رأس‌النبع در شهر بیروت، مدعی شد که هدف از این حمله تروریستی، ‌«وفیق صفا» مسئول هماهنگی حزب‌الله لبنان بوده است. رسانه‌های عبری هم با در صدر قرار دادن این خبر، چگونگی این ترور را گزارش دادند. جروزالم‌پست چنین گزارش داد که وی در جریان حمله روز پنجشنبه نیروی هوایی اسرائیل به بیروت بشدت مجروح شده است. رسانه‌های اسرائیلی همچنین خاطرنشان کردند که صفا به عنوان رئیس واحد ارتباط و هماهنگی حزب‌الله فعالیت می‌کرده و حال وی وخیم است.
اما پس از چندی منابع حزب‌الله از شکست اطلاعاتی رژیم در این‌باره خبر دادند. در همین رابطه منبعی در جنبش حزب‌الله پنجشنبه‌شب به شبکه المیادین گفت که عملیات ترور امشب در بیروت شکست خورده و وفیق صفا نجات پیدا کرده است. تلویزیون حزب‌الله لبنان نیز گزارش داد که حاج وفیق صفا در هیچ‌یک از دو مکان مورد هدف در رأس‌النباء و بسطا در بیروت نبود.
ناکامی رژیم صهیونیستی در این ترور نشان می‌دهد که برآوردهای اطلاعاتی از محل حضور وفیق صفا حاوی خطاهای زیادی بوده است. وجود این خطاها اثبات می‌کند که حزب‌الله به‌طور عمد در حال داده‌سازی‌های جعلی برای منابع اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بوده و اکنون ترور ناموفق صفا، موفقیت‌آمیز بودن آن را اثبات می‌کند.
علاوه بر آن، از نظر اطلاعاتی مشخص می‌شود که حتی ابزارهای در دسترس رژیم برای راستی‌آزمایی دچار اشکالات نرم‌افزاری شده است. ذکر این نکته مهم است که نبرد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با مدد تجهیزات فنی جاسوسی امریکا و برخی کشورهای غربی چون انگلیس از یک‌سو و همچنین رسانه‌های غربی عملیاتی می‌گردد. درواقع، حزب‌الله در یک جنگ روانی چندوجهی با غرب و نه اسرائیل قرار دارد و موفقیت‌آمیز بودن عملیات‌های ضد اطلاعاتی این جنبش گواه توانایی و بازسازی قوا در کنترل و تسلط بر اوضاع تحمیلی آنها از سوی اسرائیل است.
 
آغاز سلسله دستگیری جاسوسان اسرائیل در بیروت
به موازات اقدامات ضداطلاعاتی حزب‌الله، این جنبش به‌طور مضاعفی در حال رصد و اکتشاف منابع جاسوسی در خاک لبنان است. پس از دستگیری چند روز گذشته یک جاسوس که به‌عنوان یک روزنامه‌نگار وارد لبنان شده بود، روز گذشته منابع لبنانی از دستگیری فردی دیگر خبر دادند. خبرگزاری دولتی لبنان اعلام کرد که یک فرد با تابعیت کشور سوریه، به نام «م.ا.ح» در روستای «دیرالقمر» در استان «جبل» به جرم جاسوسی برای رژیم صهیونیستی در دام نیروهای امنیتی افتاده است. این فرد اقدام به رصد و تعیین مکان‌های مختلف می‌کرد و مختصات آن را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار می‌داد. ارتش لبنان شامگاه چهارشنبه نیز اعلام کرد که دو تبعه سوری به نام‌های ««م.ا» و «ب.ع» را که اقدام به عکسبرداری از اماکن مختلف و مستندسازی نتایج بمباران‌ها می‌کردند دستگیر کرده است. این دو نفر همچنین پس از بمباران‌ها در کنار ساختمان‌های مورد هدف قرار گرفته، حاضر می‌شدند و روند امداد و نجات و بیرون کشیدن پیکر شهدا را پیگیری می‌کردند تا نتایج را به اطلاع رژیم صهیونیستی برسانند.
 
افشای دروغ پیشروی در خاک لبنان
ضلع دیگری که رژیم صهیونیستی در جنگ روانی دنبال می‌کند، در راستای دستاوردتراشی از مرحله رویارویی زمینی با حزب‌الله است. آنها طی روزهای اخیر از تصرف و پیشروی در منطقه مرزی مارون‌الرأس خبر می‌دادند. اما گزارش دیروز رادیو ارتش رژیم صهیونیستی دروغین بودن این خبرسازی را افشا کرد. طبق اعلام ارتش صهیونیستی، موشکی که منجر به کشته شدن یک نفر در شهر یارؤون در شمال اسرائیل شد، از منطقه مارون‌الرأس در جنوب لبنان پرتاب شده بود. شبکه۱۴ عبری هم گزارش داد چهار نظامی اسرائیلی بر اثر شلیک موشک ضدزره حزب‌الله زخمی شدند.
 
حملات مقاومت لبنان در سرزمین‌های اشغالی
المیادین دیروز گزارش داد که مقاومت اسلامی در لبنان تلفات مستقیم و تأییدشده‌ای در اماکن و مراکز اشغالگری اسرائیل و شهرک‌های شمالی آن به‌دست می‌آورد. این جنبش همزمان با گسترش و تشدید دایره آتش در شمال سرزمین‌های اشغالی، مانع پیشروی اشغالگران در میدان جنگ زمینی در جنوب شده‌اند.
چنانچه روز گذشته رزمندگان حزب‌الله با تعدادی پهپاد انتحاری پایگاه فرماندهی پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی را در «کریات ایلعیزر» در حیفا هدف قرار داده و تجمع سربازان را در مقرهای نظامی چون پادگان یفتاح و همچنین منطقه شومیرا موشکباران کردند. آنها همچنین منطقه زفولون را در شمال شهر حیفا با موجی از موشک‌ها بمباران کردند. علاوه بر آن، از ترس نفوذ پهپاد، آژیر خطر در مناطق بسیاری از جمله در بریا و اطراف سافد به صدا درآمد.
در تحولی دیگر، ارتش رژیم اشغالگر اعتراف کرد که در نبرد‌های نوار غزه و جنوب لبنان طی 24 ساعت 20 نظامی زخمی شدند.
حملات خسارت‌بار حماس
در غزه نیز گردان‌های قسام همچنان در چتر سانسور رسانه‌های عبری، خسارات جانی و مالی به پیکره ارتش وارد می‌نمایند. آنها روز گذشته اعلام کردند که تجمع خودروها و سربازان دشمن صهیونیستی که در حال نفوذ به مجاورت اداره عمران در شرق جبلیه بودند را با خمپاره‌های کالیبر سنگین بمباران کردند که منجر به کشته و زخمی شدن عده‌ای از نظامیان شد. آنها همچنین شهرک سدیروت را با رگبار موشک‌های أقصی«۱۰۳» بمباران کردند. در اثر حملات آنها روز گذشته سخنگوی ارتش اسرائیل از کشته شدن یک سرباز اسرائیلی در جریان نبرد در نوار غزه خبر داد.

 

بــــرش

محمد عفیف، مسئول روابط رسانه‌ای حزب‌الله روز گذشته طی نشست خبری ضمن تأکید بر سانسور شدید خسارت وارده از سوی اسرائیل، از موفقیت‌آمیز بودن حملات نافذ مقاومت در روزهای اخیر خبر داد. وی گفت که رسانه‌های محلی مسئول انتشار اخبار درباره اسرائیل به عنوان بخشی از جنگ روانی علیه مقاومت، مردم و متحدانش هستند. وی ضمن انتقاد از عملکرد دولت در این رابطه ادامه داد: «متأسفانه دولت علیه رسانه‌هایی که اخبار مربوط به دشمن اسرائیلی را بدون بررسی مخابره می‌کنند، اقدامی نمی‌کند.» عفیف همچنین به رژیم صهیونیستی هشدار داد: «حمله به تل‌آویو تنها آغاز راه است و آنچه در روزهای اخیر اتفاق افتاد تأیید می‌کند که ما هنوز در آغاز هستیم و به دشمن می‌گویم که شما هنوز توانایی کمی از ما را دیده اید.» وی افزود: «مقاومت برد شلیک و زمان شلیک گلوله‌های خود را به گونه‌ای مدیریت می‌کند که مناسب میدان باشد و ذخایر خوبی از این مهمات در اختیار دارد.» وی ضمن اعلام اینکه نبرد هنوز در مراحل اولیه است، خاطر نشان کرد که دشمن با وجود آوردن نیرو و تیپ اضافی قادر به پیشروی نیست.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و شش
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و شش - ۲۱ مهر ۱۴۰۳