اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب
در پی درگذشت مرحوم پورمحمدی  
حضرت آیت الله خامنه ای در پیامی درگذشت آقای حاج حبیب الله پورمحمدی از  مبارزان قدیمی نهضت اسلامی و پدر دو شهید دفاع مقدس را تسلیت گفتند.
متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است: بسم الله الرّحمن الرّحیم درگذشت مرحوم آقای حاج حبیب‌الله پورمحمدی رحمة الله علیه را که پدر محترم دو شهید عزیز و خود و فرزندانش از مبارزان قدیمی نهضت اسلامی بودند به خاندان گرامی و منسوبان و دوستان ایشان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت الهی و حشر با فرزندان شهیدش را برای ایشان مسألت می‌نمایم.
سیّدعلی خامنه‌ای 20/۷/1403

رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد
افزایش دو برابری تجارت
ایران و تاجیکستان
محمدباقر قالیباف که در رأس یک هیأت پارلمانی و به دعوت مقامات تاجیکستانی به این کشور سفر کرد، در نشست خبری درباره سفر، گفت: تبادلات تجاری میان ایران و تاجیکستان از سال ۱۴۰۰ تا امروز بیش از دو برابر افزایش یافته است. محمد باقر قالیباف درباره موضوعات مطرح شده در ملاقات‌ با رئیس مجلس سنا، رئیس مجلس ملی و رئیس‌جمهور تاجیکستان، مسائل فرهنگی و اجتماعی و همکاری‌های اقتصادی و صنعتی را محور این رایزنی‌ها اعلام کرد و گفت: در مذاکراتی که با رئیس‌جمهور تاجیکستان داشتیم، بحث مربوط به کاهش تعرفه‌ها از جمله موضوعاتی بود که بنا شد با همکاری در کمیسیون مشترک پیگیری شود که بتواند حجم صادرات ما را بالا ببرد. قالیباف  در نشست پارلمانی بین‌المللی که رؤسای مجالس 10 کشور در آن حضور داشتند خواستار آن شد که رؤسای مجالس جهان در قبال حرکات خودسرانه و وحشیانه رژیم صهیونیستی در فلسطین واکنش نشان دهند.

عارف در دیدار اعضای فراکسیون امید:
مسیر پیشرفت جز با همدلی
امکانپذیر نیست
 محمدرضا عارف، معاون اول رئیس‌جمهور در دیدار جمعی از اعضای فراکسیون امید مجلس دهم با تأکید بر اینکه باید از بیان سخنان شعاری پرهیز کرد، گفت: دولت چهاردهم پذیرای طرح‌های کارشناسی شده با توجه به منابع کشور برای حل ناترازی‌ها بویژه ناترازی‌ها در حوزه انرژی است. به گزارش مهر، عارف بر لزوم احصای چالش‌های مهم و ارائه راهکار برای آنها تأکید و اظهارکرد: فضایی که بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور حاکم شد با رویکرد همدلی و همگرایی برای حل مشکلات کشور است. به همین دلیل می‌طلبد همه دلسوزان با مبنا قرار دادن منافع ملی، مسئولان را برای رسیدن به اهداف اسناد بالادستی کمک کنند. عارف گفت: پیشرفت  کشور دغدغه اصلی همه علاقه‌مندان به ایران است و مسیر پیشرفت جز با همدلی مردم و مسئولان و ارجح دانستن منافع ملی بر منافع شخصی امکانپذیر نیست.

سخنگوی دولت:
امیدواریم انتصاب استاندار زن
در دولت چهاردهم محقق شود
سخنگوی دولت، نسبت به افزایش حضور زنان در مناصب مدیریتی دولت چهاردهم ابراز امیدواری کرد و به تشریح رویکردهای دولت در نحوه انتخاب استانداران، تقویت سرمایه اجتماعی و حفظ توان اقشار کم درآمد پرداخت.
به گزارش ایرنا، فاطمه مهاجرانی، انتصاب جوانان، زنان و اقوام را در جهت ارتقای سرمایه اجتماعی از اولویت‌های مهم دولت چهاردهم برشمرد و درباره احتمال انتخاب زنان برای مسئولیت استانداری، گفت: تاکنون چهار بانو به دولت چهاردهم پیوسته‌اند، همچنین انتصاب بانوان در سطوح معاونان وزرا، مدیران کل ستادی و استانی در حال دنبال شدن است. همه تلاش ما این است که حضور بانوان در سمت استانداری نیز محقق شود اما اگر این‌گونه هم نشود، قطعاً انتصاب زنان در سطح معاون استاندار را خواهیم داشت و امیدواریم در دولت چهاردهم نیز تعداد زیادی از معاونان استانداران از میان زنان شایسته انتخاب شوند.
مهاجرانی، مهم‌ترین وظیفه سخنگویی دولت را اصلاح ارتباط دولت - ملت عنوان کرد و افزود: رساندن صدای جامعه به گوش دولت و انعکاسِ آنچه در دولت انجام می‌شود وظیفه سخنگو است؛ اگر این رابطه شکل بگیرد، شاهد ارتقای سرمایه اجتماعی و تصمیمات درست دولت خواهیم بود.

پیکر شهید سردار نیلفروشان پیدا شد
روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از کشف پیکر شهید سردار عباس نیلفروشان که در حمله تروریستی صهیونیست‌ها به ضاحیه بیروت به شهادت رسیده بود، خبر داد. در اطلاعیه روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آمده است: «با عرض تبریک و تسلیت مجدد شهادت این سردار پرافتخار جبهه مقاومت به خانواده معظم و همرزمان رشید دلاور ایشان، زمان انتقال پیکر شهید نیلفروشان به میهن اسلامی و برنامه‌های تشییع و خاکسپاری متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و شش
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و شش - ۲۱ مهر ۱۴۰۳