ضربه 13 میلیارد تومانی پلیس به قاچاقچیان

گروه حوادث/معاون اجتماعی پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا از کشف ۱۹۶ تن انواع مواد مخدر، دستگیری ۸۴ هزار خرده فروش مواد مخدر و جمع‌آوری بیش از ۱۴۴ هزار معتاد متجاهر از معابر شهر در ۶ ماه نخست امسال خبر داد.
 سرهنگ علیرضا داسارگر گفت :‌عمده وظیفه این پلیس مبارزه با قاچاق، خرید و فروش و مصرف مواد مخدر است. در شش ماه نخست امسال با اقدامات اطلاعاتی و گزارشاتی که مردم ارائه دادند حدود ۱۹۶ تن انواع مواد مخدر کشف شد که بیش از ۸۰ درصد آنها در مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور بوده است.
به گفته معاون پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا، بیش از ۸۴ هزار خرده‌فروش مواد مخدر در همین مدت دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸ درصد افزایش داشته است. بیش از ۱۴۴ هزار معتاد متجاهر نیز از سطح معابر شهری جمع آوری شده که ۴۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.
شناسایی و دستگیری بیش از ۱۸۰ هزار عنصر اصلی مواد مخدر در این مدت، شناسایی و انهدام ۹۱۰ باند بزرگ مافیای مواد مخدر با افزایش ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، دستگیری بیش از ۳۰۰ هزار مرتبطین با قاچاق که موجب رضایت ۱۶ درصدی مردم شده، تمرکز بر پاکسازی مناطق و توزیع مواد مخدر دیگر اقدامات مقابله‌ای است که سرهنگ داسارگر به آنها اشاره کرد و گفت: در مجموع بیش از ۱۳ میلیارد تومان به بنیان‌های مالی قاچاقچیان ضربه وارد شده است.