حوادث جهان

عربستان
اعدام یک قاچاقچی حشیش
 یک قاچاقچی مواد مخدر در عربستان اعدام شد. به گزارش روسیا الیوم، وزارت کشور عربستان اعلام کرد این تبعه سعودی به نام «عبدالعزیز بن علی بن دلاک قصادی» از اهالی شهر نجران، متهم به قاچاق مواد مخدر از جمله حشیش به داخل کشور بود. این منبع افزود: «این قاچاقچی مواد مخدر به لطف تلاش‌های مقامات امنیتی بازداشت و پس از بازجویی و انجام تحقیقات لازم پرونده‌اش به دادگاه صالحه دیوان‌عالی کشور ارجاع شد و حکم اعدام او به اجرا درآمد.»
 
اندونزی
پدر قمارباز نوزادش را فروخت
  مرد قمارباز که نوزادش را برای پول به یک باند قاچاق اعضا فروخته بود به ۱۵ سال زندان محکوم شد.به گزارش دیلی میل، همسر این مرد ۳۶ ساله اندونزیایی وقتی از سرکار به خانه برگشت متوجه شد نوزاد ۱۱ماهه‌اش نیست! شوهرش نیز مدعی شد از موضوع خبر ندارد. زن جوان بلافاصله با پلیس تماس گرفت و خبر داد نوزادش را با پدرش تنها گذاشته و به سرکار رفته اما موقع برگشت بچه نبوده است.
وقتی پلیس به خانه این زوج رفت شوهر وی را بازداشت کرد.  مرد جوان نیز بعد از بازجویی‌های چند ساعته سرانجام اعتراف کرد چون پول نداشته بچه را فروخته است. اما پلیس در بررسی‌ها متوجه شد وی به‌خاطر ۱۰۰۰ دلار بچه‌اش را در قمار باخته و افرادی که بچه را برده‌اند می‌خواستند او را به یک باند قاچاق اعضای بدن بفروشند که پلیس بموقع آنها را دستگیر کرد.
 این باند کودکان را به بالی برده و در آنجا به قیمت 45 میلیون روپیه (2195 پوند) می‌فروختند.پدر نوزاد نیز پس از محاکمه به 15 سال حبس و 600 میلیون روپیه (29300 پوند) جریمه در اندونزی محکوم شد.
 
کامرون
8 کشته در واژگونی 2 قایق
  پس از واژگونی دو قایق چوبی در منطقه سوری شمال کامرون، هشت نفر کشته و یک نفر ناپدید شدند.به گزارش الجزیره، مقامات محلی روز پنجشنبه گفتند اولین حادثه در رودخانه لوگون رخ داد، جایی که بارش شدید باران امواج شدیدی را ایجاد کرد که باعث از کار افتادن موتور قایق و واژگونی آن شد.
 پنج نفر از شش سرنشین قایق غرق و یک نفر ناپدید شد. نیروهای امدادی به جست‌و‌جو برای یافتن فرد گمشده، ادامه می‌دهند اما احتمال می‌رود وی جان باخته باشد.به گزارش مقامات، در یک حادثه جداگانه در همان رودخانه، یک اسب آبی به قایق در حال عبور از رودخانه حمله کرد و سه نفر را کشت.
 
استرالیا
محاکمه پسر جوان به اتهام قتل مادرش
پسر جوانی که متهم است مادرش را به خاطر دریافت بیمه عمر او به قتل رسانده در دادگاه محاکمه شد.
در جلسه دادگاه که روز جمعه در استرالیا برگزار شد فابیان ربلو، 23 ساله، برادر کوچک‌تر متهم که جسد مادرشان را در حمام خانه پیدا کرده بود علیه برادرش آندره زاخاری ربلو 28 ساله در دادگاه عالی شهادت داد. آندره متهم به قتل مادرش، کولین ربلو، 58 ساله است، که در 25 مه 2020 در خانه‌اش در بیکتون در جنوب غربی پرث جسدش پیدا شد. گفته شده او برای استفاده از سه بیمه نامه عمر مادرش به ارزش 1.5 میلیون دلار او را کشته است. البته وی در دادگاه ادعا کرد بی‌گناه است.
 برت توکر، دادستان ایالتی به دادگاه عالی گفت که سه روز پس از مرگ این زن، پسرش آندره روند رسیدگی به مطالبات را برای دسترسی به حق بیمه آغاز کرد. همین موضوع ظن مأموران به او را تقویت کرد و پسر جوان بازداشت شد. هرچند وی تاکنون اعترافی نداشته اما برادر کوچک‌تر وی مدعی است زمان قتل مادرش فقط برادرش در خانه بوده است.
 
ولز
 ماجرای تلخ دفن سگ خانگی در جنگل
یک خانواده که پس از مرگ سگ خود او را در جنگل دفن کرده بودند با تماس همسایگان‌شان با پلیس به دردسر افتادند. آنتونی ایوانز وقتی متوجه شد سگ مسن برادرش جیمز چند ساعت پس از دفن در مکان مورد علاقه‌اش توسط پلیس نبش قبر شده است، وحشت کرد. این مرد 50 ساله گفت که سگ برادرش به نام لابرادور فلینت سال‌ها با این خانواده بود و برای‌شان ارزش زیادی داشت اما پس از مرگش در ماه گذشته، در جنگلی در نزدیکی نیوتاون، ولز، دفن شد. همسایگان این خانواده که فکر می‌کردند آنها جسد یک انسان را دفن کرده‌اند با پلیس تماس گرفتند. مأموران پلیس نیز به سراغ این خانواده رفتند. آنها اظهار داشتند سگ‌شان را در جنگل دفن کرده‌اند اما پلیس خواهان نبش قبر شد و وقتی به محل دفن رفتند پس از حفاری، جسد سگ را که داخل یک کیسه نایلونی بود بیرون کشیدند. آنها وقتی مطمئن شدند جسد متعلق به سگ بوده آن را با خود بردند اما کمی بعد آن را داخل سطل زباله انداختند. پدر خانواده با اطلاع از این ماجرا خواهان عذرخواهی رسمی پلیس شد. آنتونی گفت: وقتی جسد فلینت را در سطل زباله دیدم خیلی ناراحت شدم این یک کابوس مطلق بود. این سگ برای ما خیلی عزیز بود و بعد از مرگش خانواده موافقت کردند که او را در مکان مورد علاقه‌اش دفن کنند؛ یک جنگل محلی در میانه ولز.

امریکا
16کشته در طوفان میلتون
مقام‌های ایالتی امریکا می‌گویند تاکنون دست‌کم ۱۶ نفر در حوادث مرتبط با طوفان ویرانگر «میلتون» در ایالت فلوریدا کشته شده‌اند. شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» به نقل از مقامات محلی خبر داد حدود ۱۱ میلیون نفر در معرض خطر طغیان رودخانه‌ها و سیل قرار دارند و تعداد بی‌سابقه گردبادها، خسارت‌های گسترده‌ای در روز پنجشنبه به بار آورده است. «ران دی‌سانتیس»، فرماندار فلوریدا هشدار داد احتمال وقوع سیل در روزهای آینده همچنان وجود دارد. وی افزود: حدود ۸۰ هزار نفر شب را در پناهگاه‌ها سپری کردند. این طوفان (از نوع توفند) منجر به بارندگی سیل‌آسا در برخی مناطق و به بار آمدن خسارت‌ و ویرانی‌های گسترده‌ در سراسر ایالت شد. شبکه سی‌ان‌ان گزارش کرده است که برق بیش از ۲.۶ میلیون مشترک همچنان قطع بوده است. «جورج لاندری» از مقامات کانتی «سنت لوسی»، یکی از مناطق سواحل شرقی فلوریدا که بشدت از این طوفان آسیب دیده‌ می‌گوید: در عرض ۹۰ دقیقه شاهد طوفان‌های متعدد در این منطقه و حدود ۹۰۰ تماس برای دریافت کمک در این بازه زمانی بودیم. کارشناسان هواشناسی هشدار داده بودند حجم بارندگی در برخی نقاط ممکن است تجربه «هزار سال یک‌بار» باشد.

پاکستان
قتل‌عام 20 معدنچی در پاکستان
پلیس پاکستان اعلام کرد، در حمله مردان مسلح به یک معدن کوچک زغال‌سنگ خصوصی در استان بلوچستان در جنوب‌غربی پاکستان، حداقل ۲۰ معدنچی کشته و 7 نفر زخمی شدند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بلوچستان پاکستان منطقه غنی از مواد معدنی با افغانستان و ایران هم‌مرز و چندین دهه‌ است گروه‌های شورشی با اسلام‌آباد مبارزه می‌کنند و می‌گویند که این منطقه سهم آنها را از منابع منطقه‌ای محروم می‌کند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را که ۲۰ کشته برجا گذاشت، برعهده نگرفته است.«همایون خان» افسر پاسگاه پلیس در شهرکی در شرق کویته گفت: گروهی از مردان مسلح با استفاده از سلاح‌های سنگین به معادن شرکت زغال‌سنگ جنید در منطقه دوکی حمله کردند. آنها به سوی معدن راکت و نارنجک پرتاب کردند.رسانه‌های محلی نیز گزارش دادند، مهاجمان، معدنچیان را در یک مکان جمع کرده و روی آنها آتش گشودند، همچنین ماشین‌آلات معدن را به آتش کشیدند.