رفع خروپف با «بالش هوشمند»

گروه فناوری/ مهندسان با استفاده از هوش مصنوعی، موفق به طراحی و ساخت بالش ویژه‌ای به نام «هوتی» شده‌اند که هنگام خواب، خروپف را تشخیص می‌دهد و می‌تواند با تغییر دادن جهت بالش، صدای خروپف را قطع کند.
تخمین زده می‌شود که تقریباً نیمی از بزرگسالان گاه خروپف می‌کنند و هرچند 25 درصد خروپف‌ها معمولی هستند ولی مانع خواب راحت اعضای خانواده می‌شوند. اما «هوتی» که به نسل جدید بالش ضد خروپف هم معروف شده است، می‌تواند تضمین کند که هم شما و هم اطرافیان‌تان خواب آرام و بی‌سر‌و‌صدایی را تجربه کنید.
به گفته تیم استارتاپی، سازنده این محصول عنوان کرده است که این بالش، نخستین محصول خواب دیجیتال هوشمند ضد خروپف است که بر‌اساس فناوری حسگرهای انعطاف‌پذیر با حساسیت بالا طراحی شده است. ظاهر بالش با قوسی در میانه، ظاهری متفاوت نسبت به بالش‌های معمولی دارد و کارکرد آن، بسیار هوشمندانه است تا با چرخاندن و افزایش یا کاهش حجم بالش در جهات مختلف، بتواند میزان خروپف را کاهش دهد.
این بالش بر نحوه حرکت گردن در طول خواب تمرکز دارد و اطلاعات از طریق گوشی هوشمند به کیسه هوای تعبیه شده در بالش ارسال می‌شود تا با تغییر میزان باد با توجه به چرخش گردن، صدای خروپف قطع شود. حسگرهای درون بالش داده‌های مربوط به صدا و ارتعاشات خروپف، ضربان قلب و الگوهای تنفس را جمع‌آوری می‌کنند. هوش مصنوعی پیشرفته این داده‌ها را بلافاصله پردازش می‌کند و با توجه به موقعیت سروگردن، داده‌ها را از طریق بلوتوث ارسال می‌کند. به دنبال این اتفاق، کیسه هوای داخل بالش، سر فرد را کمی تنظیم می‌کند تا راه‌های هوایی تنفس را بدون بیدار شدن کاربر، باز کند. جالب‌تر آنکه بالش می‌تواند قبل از خوابیدن، گردن شما را هم ماساژ دهد. گفتنی است این داده‌ها، روزانه، ماهانه و سالانه جمع‌آوری می‌شوند و بر‌اساس تجزیه و تحلیل خواب و خروپف کاربر، راه‌حلی علمی و سالم برای خواب شخص ارائه می‌دهد.
بخش داخلی بالش یا هسته مرکزی آن که در طول فرآیند تنظیمات خود بی‌صدا عمل می‌کند، قابل شست‌و‌شو نیست اما بخشی که سر و گردن روی آن قرار می‌گیرد، قابل شست‌و‌شوست، این بالش هوشمند به یک کابل برق و یک کیف مسافرتی هم مجهز بوده و قیمتش 199 دلار است.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و شش
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و شش - ۲۱ مهر ۱۴۰۳