وزیر میراث فرهنگی در آیین بزرگداشت حافظ گفت

رسیدن به قله صلح با اندیشه حافظ

 وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، حافظ شیرازی را نماد صلح و دوستی دانست و در سفر به شیراز گفت: در جهان پرتلاطم امروز، برای رسیدن به قله صلح، دنیا باید با تساهل و تصلح حافظ آشنا شود. او شامگاه پنجشنبه در آیین بزرگداشت حافظ گفت: ما بار دیگر اینجا گردآمده‌ایم تا با صدای رسا بگوییم بر بلندای تاریخ بنویسید ما حافظ داریم و تا ابد بر این خوان باقی می‌مانیم.
به گفته صالحی امیری، حافظ مخزن اخلاق و اخلاص است و بی‌تردید اندیشه او نیاز اکنون نسل امروز و ضرورت فردای ماست.او حافظ را بزرگ‌ترین سرمایه فرهنگی ایران در دنیای امروز دانست و گفت: در زمانی که عناصر سرمایه فربه شده و از معدن و فولاد و نفت می‌گویند، برای دمیدن روح در جامعه باید به حافظ و سعدی متوسل شویم.
 صالحی امیری جامعه بی‌روح را کالبدی بیش ندانست و تأکید کرد: اگر امروز با انبوهی از آسیب‌های اجتماعی، خانوادگی و معضلاتی در حاشیه شهرها مواجه هستیم، برای آن است که از سرمایه‌های فرهنگی خود فاصله گرفته‌ایم.به اعتقاد او بازگشت به حافظ و اندیشه‌های او، بازگشت به شرافت و انسانیت است و از این رهگذر همیشه حیات گرمی خواهیم داشت.
 او شهر شیراز را هویت ساز معرفی کرد و گفت: این شهر نه تنها برای ایران بلکه قطب فرهنگی جهان است و برای دنیا تمدن‌ساز است.تنها مردم شیراز حافظِ حافظ نیستند بلکه همه ایران حافظ این شاعر بزرگ است.
 او گفت: حافظ شیراز حافظ قرآن بود و امروز ما برای دست یافتن به حیات طیبه باید به عرفان و معرفت او برگردیم. صالحی امیری گفت: اشعار او شفابخش همه اعصار است و حیات بخش همه انسان‌ها در بستر تاریخ است.
او گفت: می‌کوشیم موانع را برداریم و تلاش کنیم تا این نقطه به مثابه نگینی در دنیا بدرخشد. معتقدم اگر قرار بود خورشید از شرق طلوع کند، از اینجا طلوع می‌کرد.در مراسم بزرگداشت حافظ از لوگو و هویت برند حافظیه رونمایی شد.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و شش
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و شش - ۲۱ مهر ۱۴۰۳