اخبار

تشویق نوجوانان به ترک تحصیل جرم‌انگاری شده است
معاون پیشگیری از جرم دادستانی کل کشور گفت: هر اقدامی که از طریق تهدید، ترغیب و تشویق موجب فرار طفل یا نوجوان از خانه، مدرسه و ترک تحصیل شود، مطابق قانون جرم‌انگاری شده است.‌ به گزارش مهر، غلام‌عباس ترکی با اشاره به سند تحول و تعالی دستگاه قضایی که در بهار امسال ابلاغ شد، عنوان کرد: این سند گام دوم تحول قضایی محسوب می‌شود و تضییع حقوق، برخی حقوق اطفال و نوجوانان در موارد مخاطره‌آمیز، تقویت، شناسایی و حمایت از اطفال و نوجوانان در معرض خطر و توسعه ظرفیت‌های حمایتی در این زمینه مورد توجه قرار گرفته است.‌ ترکی افزود: از جمله مخاطرات مربوط به کودک و آسیب‌ها در این زمینه، آسیب‌های اجتماعی بوده و پرداختن به آسیب‌های اجتماعی از مطالبه‌های اولویت‌دار مقام معظم رهبری است که به نظر می‌رسد در حوزه حقوق کودک و خانواده از اهمیت مضاعفی برخوردار باشد. در قانون، دولت مکلف شده برنامه درسی متناسب با بازماندگان از تحصیل را تدوین و کتب درسی مناسب را تأمین کند و آموزش از راه دور را توسعه دهد. دادستانی کل کشور در ۷ شهریور ۱۴۰۳ ابلاغ کرد در این زمینه تلاش شده تا دستگاه‌ها یکپارچه شوند و دادستان‌ها تدابیری را دنبال کنند.

طرح بهسازی قبور شهدا
در بهشت زهرا(س)
 نشست کارگروه کمیته اجرایی بهسازی گلزار شهدای بهشت زهرا در منطقه ۸ تهران به منظور اجرای طرح بهسازی قبور شهدا در بهشت زهرا(س) و فرآیند کسب رضایت از ۷۳۳ خانواده شهدای منطقه ۸ آغاز شد. به گزارش «ایران»، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهشت زهرا‌(س)  در این نشست بر ضرورت تشریح کامل طرح بهسازی محوطه پیرامونی قطعات شهدا به خانواده شهدای منطقه و سپس دریافت رضایتمندی آنان تأکید کرد.فاطمه تنهایی با بیان اینکه طرح ساماندهی قبور شهدا کار حساس و مهمی است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، افزود: حضور ۷۳۳ پدر و مادر بزرگوار شهید در منطقه و اقداماتی که در راستای خدمت به این عزیزان صورت می‌گیرد، از برکات کار مدیریت شهری است که امیدوارم در اجرای این طرح نیز در دیدارهای حضوری با این عزیزان و آگاهی کامل از جزئیات طرح، رضایت آنان دریافت شود. در ادامه این نشست همتی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بهشت زهرا(س) در این نشست در توضیح جزئیات طرح افزود: در اجرای این طرح به هیچ عنوان سنگ قبور، حجله و هویت بصری مزار شهدا تغییر نمی‌کند و اجرای این طرح در راستای مرمت و بهسازی محیطی قطعات، فضای سبز، سقف، حذف زوائد و عاملین مزاحم برای تردد پدران و مادران شهدا و فراهم کردن شرایط مناسب‌تر برای خانواده‌های شهدا می‌باشد که در تشریح طرح به خانواده شهدا باید مورد توجه قرار گیرد.

تخفیف بلیت مترو و اتوبوس برای دانش‌آموزان و دانشجویان
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بلیت مترو و اتوبوس برای دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف با تخفیف ارائه می‌شود، گفت: برای دانش‌آموزان و دانشجویان تخفیف ۵۰ درصد و برای سالمندان با کارت منزلت تخفیف ۹۰ درصد و برای افرادی که تحت‌پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند نیز نرخ بلیت رایگان است. سیدجعفر تشکری هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره بررسی ادامه رایگان بودن مترو و اتوبوس برای دانش‌آموزان و دانشجویان در مهرماه پس از ۱۵ روز نخست این ماه گفت: رایگان شدن حمل‌و‌نقل در روزهای نخست مهرماه که یک یا دو هفته در سال‌های گذشته نوسان داشته است، بیشتر جنبه سمبلیک دارد تا یک اقدام راهبردی برای جذابیت حمل‌و‌نقل یا کاهش سفرهای با خودروی شخصی، باشد. وی افزود: این حرکت سمبلیک انجام شد و دیگر ضرورتی برای تمدید این موضوع وجود ندارد؛ چرا که برای دانش‌آموزان و دانشجویان تخفیف ۵۰ درصد اعمال می‌شود.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و پنج
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و پنج - ۱۹ مهر ۱۴۰۳