اخبار

استانداران جدید سه استان در هیأت دولت انتخاب شدند
تأکید پزشکیان بر انتخاب مدیران
بر اساس توانمندی
در جلسه روز گذشته هیأت دولت که به ریاست رئیس‌جمهور برگزار شد، غلامحسین مظفری، حسینعلی امیری و محمدرضا بابایی‌دره، با رأی اکثریت اعضای کابینه به عنوان استانداران جدید استان‌های خراسان رضوی، فارس و یزد منصوب شدند.
مسعود پزشکیان در سخنانی ضمن توصیه استانداران جدید به تلاش مستمر برای تحقق گفتمان وفاق ملی و همچنین اهداف دولت در بخش‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی،‌ بر لزوم توجه به استفاده از ظرفیت جوانان نخبه، بانوان و اقوام و مذاهب مختلف بدون در نظر گرفتن رویکردهای جناحی و با تأکید بر اصول مهم شایستگی، توانمندی و کارآمدی تأکید کرد.
رئیس‌جمهور همچنین از استانداران جدید خواست در توسعه استان‌ها ملاحظات زیست‌محیطی، رفع ناترازی‌های انرژی، مدیریت منابع و مصارف، پیگیری مجدانه برنامه دولت برای رفع کمبود در حوزه فضاهای آموزشی، استفاده بهینه از ظرفیت‌های استان‌های محل مأموریت خود و رسیدگی جدی به محرومان را در دستور کار خود داشته باشند.

انتشار اوراق مشارکت برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران
روز گذشته اولین شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا در دولت چهاردهم، به ریاست رئیس‌جمهور تشکیل شد و اعضا درباره چگونگی پرداخت مطالبات گندم‌کاران و تأمین کمبود تعداد معلمان تصمیم‌گیری کردند.
در این جلسه پس از بحث درباره کسری منابع پیش‌بینی شده در قانون بودجه 1403 برای پرداخت پول‌های خرید تضمینی گندم، مقرر شد برای تأمین این مبلغ در سقف قانون بودجه عمومی 50 همت اوراق مشارکت منتشر و منابع تأمین شده صرفاً برای پرداخت مطالبات گندم‌کاران صرف شود.
همچنین مقرر شد برای رفع کمبود تعداد معلم، سهمیه‌های استفاده نشده ایثارگران و معلولان آزمون استخدامی معلمان 1403 به افراد عادی اختصاص یافته و کسری موجود برطرف شود. در ابتدای جلسه محسن رضایی دبیر این شورا، گزارشی از فلسفه، اهداف و سوابق و نیز دیدگاه‌ها و نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به تشکیل این شورا ارائه کرد.
 
رئیس مجلس خبر داد
همسان‌سازی حقوق بازنشستگان
از این ماه اجرا می‌شود
رئیس مجلس شورای اسلامی از تعیین تکلیف مطالبات گندمکاران و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی خبر داد.
محمدباقر قالیباف در جلسه علنی دیروز چهارشنبه ۱۸ مهر ماه مجلس گفت: شب گذشته جلسه‌ای با رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه داشتیم که در آن جلسه در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران بحث و توافق شد.
وی ادامه داد: قرار بر این شد که هماهنگی‌های لازم در جلسه شورای هماهنگی اقتصادی انجام شود و پرداخت مطالبات گندمکاران عملیاتی
شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همچنین در جلسه شب گذشته درباره موضوع بازنشستگان بحث و تبادل نظر شد و قرار بر این شد که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از این ماه آغاز و اجرایی شود.

واکنش بقایی به ادعای امریکا درباره دخالت ایران در انتخابات این کشور
سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای امریکا درباره دخالت ایران در انتخابات این کشور را قلب واقعیتی گمراه کننده عنوان کرد.
«اسماعیل بقایی» در پیامی در شبکه ایکس نوشت: شتاب باند جنایتکار رژیم اشغالگر در کشاندن کل منطقه به یک جنگ فراگیر، با هدف و نیت اعمال نفوذ شریرانه بر نتیجه انتخابات آتی امریکا است.
این در حالی است که نهادهای امنیتی امریکا - احتمالاً با اغواگری هدفمند رژیم صهیونیستی- به دروغ ایران را متهم به دخالت در امور داخلی امریکا می‌کنند! این، آشکارا قلب واقعیتی گمراه کننده است. مقامات اطلاعاتی امریکا اخیراً ادعا کردند کشورهای خارجی همچون، روسیه، ایران و چین قصد دارند از انتخابات پیش‌ رو در ایالات متحده برای تضعیف اعتماد به روند دموکراتیک در این کشور سوء‌استفاده کنند.  
مقامات اطلاعاتی ایالات متحده روز دوشنبه مدعی شدند که تلاش‌های خارجی برای تضعیف دموکراسی امریکا پس از انتخابات ریاست جمهوری پنجم نوامبر (۱۵ آبان‌ماه) نیز ادامه خواهد یافت و کارزارهای نفوذ روی زیر سؤال بردن اعتبار نتایج انتخابات پس از بسته شدن رأی‌گیری متمرکز شده است.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و پنج
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و پنج - ۱۹ مهر ۱۴۰۳