از گوشه و کنار ایران

مرگ زن میانسال هنگام جراحی کیسه صفرا
همزمان با مرگ زن میانسال حین عمل جراحی در یکی از بیمارستان‌های تالش، خانواده وی با شکایت از کادر درمان مبنی بر قصور پزشکی خواهان پیگیری این پرونده شدند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، محسن شرقی، رئیس بیمارستان شهید نورانی تالش گفت: این زن 51 ساله با سابقه فشار خون و همچنین جراحی هیسترکتومی، ۱۰ مهرماه برای جراحی لاپاراسکوپی کیسه صفرا در بیمارستان بستری شد و یک روز بعد تحت عمل قرار گرفت. وی در جریان عمل جراحی دچار عوارض حین عمل لاپاراسکوپی شد و پس از مدت کوتاهی فوت کرد. خانواده این بیمار با شکایت از کادر درمان خواهان پیگیری پرونده شدند که با انتقال جسد به پزشکی قانونی، پرونده این حادثه با جزئیات کامل تشکیل شد و به مراجع قضایی ذیربط برای تصمیم‌گیری درباره تخلفات و قصورات احتمالی رخ داده، ارائه و با دستور قضایی جسد متوفی برای معاینات دقیق‌تر به پزشکی قانونی استان منتقل شد و در نظریه اولیه پزشکی قانونی، بریدگی رگ آئورت شکمی حین عمل جراحی با دستگاه لاپاراسکوپی علت مرگ اعلام شده است.
 
حکم جالب قاضی برای سارق تلفن همراه
یک قاضی در شهرستان کامیاران، در حکمی جالب، سارق تلفن همراه را به جای مجازات حبس، ملزم به تهیه اجناس و لوازم کمک‌آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان محروم و بی‌بضاعت کرد.در این پرونده متهم ۲۵ ساله پس از جبران خسارت وارده به شاکی، از حیث جنبه عمومی جرم به جای مجازات حبس و شلاق، به مناسبت بازگشایی مدارس ملزم به خرید حداقل ۵۰ میلیون ریال لوازم کمک‌آموزشی برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت و توزیع آن با هماهنگی آموزش و پرورش شهرستان کامیاران شده است.این قاضی هدف از صدور چنین حکمی را افزایش حس نیکوکاری و نوع‌دوستی در جامعه برای ارتقا و ترویج روش صحیح زندگی در اجتماع عنوان کرد.
 
دستگاه تزریق، جان کارگر را گرفت
کارگر جوانی که در یک واحد تولیدی مواد شوینده در شهرک صنعتی ایوانکی کار می‌کرد، بر اثر حادثه‌ای جان باخت.مسعود علیزاده، سرپرست اداره صنعت، معدن و تجارت گرمسار گفت: این کارگر ۳۴ ساله ساعت ۴و۳۰ دقیقه بامداد سه‌شنبه مشغول کار با دستگاه تزریق بود که ناگهان دچار حادثه شد و در دم جان باخت.وی با اشاره به اینکه کارشناسان در حال بررسی علت حادثه هستند، بیان کرد: این واحد تولیدی در شهرک صنعتی ایوانکی مستقر است.
 
چرخ‌گوشت دست کودک 3 ساله را بلعید
 دست کودک بازیگوش که در غفلت والدینش به سراغ چرخ‌گوشت رفته بود بشدت آسیب دید.آتش‌پاد غلامرضا رضایی، رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه گفت: عصر روز سه‌شنبه کادر پزشکی بخش اورژانس بیمارستان طالقانی با سامانه ۱۲۵ تماس گرفته و اعلام کردند با توجه به گیر کردن دست یک کودک ۳ ساله در چرخ‌گوشت به حضور امدادگران این سازمان برای کمک به فرد آسیب‌دیده احتیاج دارند که بلافاصله ایستگاه‌های شماره یک و نجات مرکزی را به همراه تجهیزات تخصصی مورد نیاز به این مرکز درمانی اعزام کردیم. با حضور عوامل آتش‌نشانی در محل مشاهده شد دست چپ یک کودک سه ساله در قسمت گلویی دستگاه چرخ‌گوشت گیر کرده است که با برش دقیق و محتاطانه دستگاه، دست کودک رها شد اما به خاطر آسیب شدید تحت درمان قرار گرفت.
 
آدم‌ربایی بعد از جواب منفی در خواستگاری
 خواستگار کینه‌جو وقتی با جواب منفی روبه‌رو شد با همدستی دوستانش دختر مورد علاقه‌اش را ربود.حجت‌الاسلام سید هادی حسینی، دادستان شهرستان زیرکوه با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سه نفر که با مشارکت یکدیگر دختری را ربوده بودند، پس از دستگیری و تفهیم اتهام روانه زندان شدند. یکی از متهمان در اعترافات خود گفت که به خواستگاری دختر مورد علاقه‌اش رفته اما وقتی با جواب منفی خانواده دختر روبه‌رو شده به همراه دو نفر از دوستانش اقدام به ربودن دختر کرده است.دادستان شهرستان زیرکوه گفت: طبق ماده 621 قانون مجازات اسلامی مصوب 1375، آدم‌ربایی تا 10 سال حبس دارد و در این پرونده با توجه به اینکه ربودن توسط وسایل نقلیه انجام گرفته، مرتکبین به حداکثر مجازات تعیین شده در دادگاه محکوم خواهند شد.حسینی به والدین توصیه کرد مراقب فرزندان خود باشند و نسبت به استفاده از فضای مجازی توسط فرزندان حساس بوده و نظارت جدی داشته باشند.
 
نجات چهار صیاد در آب‌های بندر چابهار
چهار نفر از سرنشینان یک شناور صیادی که در دریای عمان در حال غرق شدن بودند، با همکاری مرکز جست‌و‌جو و نجات دریایی چابهار نجات یافتند.سید احمد هاشمی، معاون دریایی اداره ‌کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس درخواست اعلامی مبنی بر غرق شدن شناور در فاصله ۳۰ مایلی از بندر چابهار، عملیات امدادی با شناور ناجی ۲۴ آغاز شد و پس از پنج ساعت تلاش، این چهار نفر به سلامت نجات یافتند.وی به فرماندهان و خدمه شناورهای سنتی توصیه کرد حتماً به صیدگاه‌های مشخص ‌شده بروند و تجهیزات ایمنی لازم را به همراه داشته باشند.
 
همدستی 2 برادر کلاهبردار در اهواز
با ورود دستگاه قضایی به یک پرونده جعل اسناد در شهرستان آبادان، یک کارآموز وکالت و برادرش به اتهام جعل و کلاهبرداری روانه زندان شدند.روح‌الله زندی، دادستان عمومی و انقلاب آبادان گفت: با دریافت اخبار و اطلاعاتی در خصوص فعالیت غیرقانونی یکی از کارآموزان وکالت، تحقیقات مقدماتی آغاز و مشخص شد متهم با همدستی برادر خود اقدام به جعل اوراق قضایی (دادنامه، مکاتبات قضایی، سوءپیشینه، امضای همکاران قضایی دادگاه تجدیدنظر، معاون دادستان آبادان و معاون دادستان خرمشهر) کرده و مبالغی را در قبال این اقدامات دریافت کرده‌اند.وی اظهار داشت: تیم عملیات حفاظت و اطلاعات با هماهنگی دادستانی آبادان اقدام به جلب متهمان کرد و پس از تشکیل پرونده قضایی در شعبه پنج بازپرسی، متهمان به اتهام مشارکت در تحصیل مال از طریق نامشروع، کلاهبرداری، مشارکت در جعل اسناد متعدد و معاونت در ادعای اعمال نفوذ نزد مقامات رسمی، تفهیم اتهام شدند. با اعتراف متهمان، هر دو نفر با قرار بازداشت موقت به زندان سپیدار اهواز معرفی شدند.
 
ربودن کودک برای تسویه‌حساب مالی با پدرش
مرد جوان به دنبال اختلاف مالی با یکی از آشنایانش، فرزند 10 ساله او را ربود.
سرهنگ سیروس دریکوند، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: روز  سه‌شنبه فردی به یکی از پاسگاه‌های شهرستان شوشتر مراجعه و اعلام کرد فرزند ۱۰ ساله‌اش ربوده شده است که بلافاصله موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان آگاهی خوزستان و شهرستان قرار گرفت و با بررسی مأموران مشخص شد پدر کودک با شخصی اختلاف مالی داشته و ربودن کودک از سوی وی رخ داده است. بنابراین مأموران با شگردهای خاص پلیسی موفق به شناسایی ربایندگان در استان دیگری شدند و آنها که پلیس را در چند‌قدمی خود دیدند، چاره‌ای جز رها کردن کودک ندیدند. با نجات پسر 10 ساله، ردیابی‌ها برای دستگیری متهمان ادامه دارد.