با معرفی وزیر کشور و تصویب هیأت دولت انجام شد

انتخاب استانداران جدید فارس، خراسان رضوی و یزد

 ایران زمین - با معرفی وزیر کشور و تأیید هیأت دولت ، استانداران یزد، فارس و خراسان‌رضوی منصوب شدند.
 بر این اساس حسینعلی امیری با تأیید دولت استاندار فارس شد. امیری دکترای حقوق عمومی دارد و پیش از این معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، قائم‌مقام وزیر کشور در دولت یازدهم و سخنگوی وزارت کشور بوده است. وی همچنین به مدت شش سال عضو حقوقدان شورای نگهبان بوده است.
  محمدرضا بابایی‌دره نیز به‌عنوان استاندار یزد انتخاب شد. بابایی‌دره که دارای دکترای مدیریت حرفه‌ای کسب‌وکار است پیش از این سابقه فرمانداری مهریز و اشکذر و معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی استانداری یزد را داشته است.  در جلسه روز گذشته دولت همچنین غلامحسین مظفری به عنوان استاندار خراسان رضوی منصوب شد. مظفری که پیش از این معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری تهران، فرماندار ویژه و نماینده مردم نیشابور بوده است؛ دکترای مدیریت و برنامه‌ریزی شهری دارد.

تأکید بر توسعه ظرفیت های گردشگری
و زیارتی فارس
«حسینعلی امیری» که با تصویب هیأت وزیران به‌ عنوان نوزدهمین استاندار فارس انتخاب شد، در حاشیه جلسه چهارشنبه هیأت دولت اظهار داشت: با وجود مشکلاتی که در استان فارس وجود دارد ولی این استان ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه‌های گردشگری، زیارتی، پزشکی (توریست‌درمانی) و تاریخی دارد.
وی افزود: دانشگاه شیراز یکی از قطب‌های علمی کشور است و می‌توان در آنجا شرکت‌های دانش‌بنیان را راه‌اندازی و منطقه ویژه گردشگری ایجاد کرد.
استاندار فارس با تأکید بر اینکه می‌توان تسهیلات برای علاقه‌مندان و ارادتمندان به اهل بیت(ع) از نقاط مختلف دنیا به این استان را فراهم کرد، تصریح کرد: ورودی‌ها و مکان‌هایی که در استان فارس وجود دارد باید توسعه و رونق پیدا کند. وی با اشاره به اینکه استفاده از خانم‌ها در مناصب مدیریتی و تربیت مدیران جوان یکی از مطالبات مقام معظم رهبری از دولت بود، گفت: امیدوارم بتوانم در استان فارس با توجه به تجربه‌ای که در بخش‌های مختلف در جهت نوسازی نیروی انسانی از جمله در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور داشتم، مدیر جوان برای نظام تربیت کنم. امیری افزود: متصل کردن راه‌های استان فارس به راه‌آهن استان خوزستان و از آنجا به خرمشهر و سپس به بصره و عراق می‌تواند در جهت توسعه این استان که یکی از استان‌هایی است که می‌تواند در تولید مرکبات و تولیدات باغی نقش اساسی در توسعه کشور داشته باشد، نقش مؤثری ایفا کند.

بالندگی استان یزد با وفاق
یکایک یزدی‌ها
استاندار منتخب یزد نیز در پیامی خطاب به مردم استان آورده است: وفاق یکایک یزدی‌ها بویژه نخبگان و صاحب‌نظرانش در کمک به بالندگی این سرزمین که فخر دنیا گردیده و به ثبت جهانی رسیده، یک ضرورت است و تنها با مشارکت فعالانه همه فرزندان این سازمان قابل تحقق است.
به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، در بخشی از پیام «محمدرضا بابایی دره» آمده است: یزد، عالی‌ترین بهانه و مبارک‌ترین نقطه وفاق همه مردمان خداباور و وطن‌دوست این سامان است که در کشاکش تاریخ، با همزیستی و همدلی، مسیری را پیموده‌اند که شاید برای دیگران حتی باورپذیر نباشد.
مهم‌ترین دستاورد نیاکان ما همین فرهنگ همزیستی و همبستگی برای پاسداشت و تعالی این گنجینه کم نظیر یعنی «یزد سرافراز و سربلند» است.
«اکنون که مسئولیت خدمتگزاری مردم عزیز استان دارالعباده و میراث جهانی یزد برعهده این کم‌ترین گذارده شده است، پس از عنایت حضرت دوست، دست یاری به سوی تمامی علاقه‌مندان اعتلای این استان دراز کرده و صمیمانه دست یکایک آنان را با هر سلیقه و رویکرد سیاسی برای کمک به زیستنی آبادانه‌تر در جای‌جای استان یزد به گرمی می‌فشارم.»