شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان:

جای هر فرمانده شهید را معاونش با اطلاعات و تجارب کامل پر کرد

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی که به صورت زنده از شبکه‌های مختلف خبری پخش شد، تأکید کرد هرچه جنگی که رژیم صهیونیستی به راه انداخته طولانی‌تر شود، بحران اسرائیل هم افزایش می‌یابد. شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان دیروز (سه‌شنبه)‌ درباره تحولات این کشور صحبت کرد.
به گزارش المیادین، شیخ نعیم قاسم در ابتدای سخنانش گفت: همه تلاش می‌کنند تا بر ما فشار بیاورند که بترسیم یا نگران شویم، اما ما هرگز نمی‌ترسیم. مقاومت در یک جبهه طولانی قرار دارد که با رژیم اشغالگر مقابله می‌کند.
معاون دبیرکل حزب‌الله تأکید کرد: سیدحسن نصرالله میراثی مستحکم از مقاومت را که در جبهه‌ای گسترده امتداد می‌یابد، به‌جا گذاشت. وی تأکید کرد:‌ طوفان‌الاقصی حادثه‌ای غیرعادی و استثنایی و آغاز تغییر چهره خاورمیانه است. این رویارویی عظیم و مبارک و مسیر درستی برای تغییر است.
 
اگر امریکا نبود، تجاوز اسرائیل
ظرف یک ماه متوقف می‌شد
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: هدف رژیم اشغالگر، پایان دادن کامل به مقاومت و نسل‌کشی ملت فلسطین بود. جنایت‌های این رژیم در طول تاریخ بی‌مانند است. امریکا و بخشی از اروپا شریک تمام این اتفاقات است. اگر حمایت امریکا نبود، تجاوز اسرائیل ظرف یک ماه متوقف
 می‌شد.

 ایران عزم خود را ثابت کرده است
نعیم قاسم تأکید کرد: لبنان هدف قرار گرفته و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بارها اعلام کرده که خواهان خاورمیانه جدید است. هدف از جبهه پشتیبانی، کمک به غزه و دفاع از لبنان و ملت آن است. جبهه لبنان دشمن را دچار فرسایش کرد و ده‌ها هزار نفر از شهرک‌نشینان را از شهرک‌های‌شان خارج کرد.
معاون دبیرکل حزب‌الله با اشاره به عملیات‌های «وعده صادق ۱ و ۲» گفت: ایران خود تصمیم می‌گیرد که چگونه حمایت کند. ایران عزم خود را برای پشتیبانی از مقاومت ثابت کرده است. ایران حمایت بزرگی از فلسطین و مقاومت در لبنان کرد و این باعث افتخار آن است.
معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان خطاب به نتانیاهو گفت: هرچه جنگ طولانی شود، بحران اسرائیل افزایش می‌یابد. ما در میدان، پایدار و ثابت‌قدم هستیم و ان‌شاءالله پیروز خواهیم شد.
 
چند برابر شهرک‌نشین‌ها را
مجبور به فرار از شمال می‌کنیم
وی گفت: شهرک‌های شمال اراضی اشغالی در تیررس موشک‌های ما هستند. امکانات ما در وضعیت خوبی است و اظهارات دشمن درباره آسیب رساندن به امکانات ما کذب است. عملیات ما و درد دشمن به خاطر این حملات افزایش یافته است. نتانیاهو می‌گوید شهرک‌نشینان شمال را به منازل‌شان بازمی‌گردانیم، اما ما به او می‌گوییم که چندبرابر آنها را مجبور به فرار از شمال می‌کنیم. نعیم قاسم گفت: تلفات نظامی دشمن در شمال زیاد است، اما آن را کتمان می‌کند. ما دشمن را در هر مکان و زمانی که براساس طرح نظامی درباره آن تصمیم بگیریم، هدف قرار می‌دهیم.

تحرک سیاسی نبیه بری
مورد تأیید ماست
نعیم قاسم تأکید کرد: ما تحرک سیاسی نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان تحت عنوان آتش‌بس را تأیید می‌کنیم. قبل از آتش‌بس درباره هیچ چیزی نمی‌شود بحث کرد. وی گفت: ما به رهبری برادر بزرگ‌مان نبیه بری اعتماد کامل داریم. او در نظر دبیرکل حزب‌الله و در نظر تمام حزب‌الله برادر بزرگ‌تر بوده است. حزب‌الله و جنبش أمل در خوشی و سختی متحد هستند و چه کسی از فرزندان امام موسی صدر جز این انتظار دارد؟
نعیم قاسم گفت: درگیری زمینی در جنوب شروع شد و در این رویارویی دشمن هیچ پیشروی‌ای نکرد. صهیونیست‌ها تعجب می‌کنند که چگونه ارتش‌شان نتوانسته پیشروی کند. وی گفت: اگر دشمن به جنگ خود ادامه دهد، میدان جنگ را قطعی خواهد کرد و ما اهل میدان هستیم و التماس نخواهیم کرد.
نعیم قاسم افزود: چند متری که دشمن می‌تواند به دست بیاورد، هیچ ارزشی ندارد. ما می‌خواهیم با دشمن چه در خط مقدم و چه فراتر از آن درگیر شویم. در میدان ثابت خواهیم کرد که ارتش اسرائیل متحمل تلفات بزرگ خواهد شد و چه بسا این تلفات مقدمه‌ پایان جنگ باشد. ما زمین را زیرپای آنها به لرزه درخواهیم آورد.
نعیم قاسم تأکید کرد: تمام فرماندهانی که شهید می‌شوند، کسانی هستند که جای آنها را بگیرند. برای هر ضربه‌ای که خوردیم، از قبل تدبیر کردیم و برای آن یک جایگزین در نظر داشتیم. هر فرمانده‌ای که به شهادت رسید، معاون او همه اطلاعات و تجربیات او را داشته است و هیچ خللی در کار حزب الله نمی‌بینیم. در حزب‌الله جای خالی وجود ندارد و این حزب با آمادگی و نظم کامل فعالیت می‌کند.

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و چهار
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و چهار - ۱۸ مهر ۱۴۰۳