فضای مجازی

هنرمندان به دیدار نماینده حزب‌الله در ایران رفتند
جمعی از هنرمندان انقلابی با هماهنگی سازمان بسیج هنرمندان کشور در دفتر نمایندگی حزب‌الله حضور یافتند.
آرش زینال‌خیری، رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور به همراه جمعی از هنرمندان انقلابی با حضور در دفتر نمایندگی حزب‌الله و دیدار با سید عبدالله صفی‌الدین، نماینده حزب‌الله در تهران، شهادت سید حسن نصرالله را به دولت و مردم لبنان تسلیت گفتند و دفتر یادبود شهدای مقاومت را امضا کردند. ضمناً سروده رهبر معظم انقلاب که توسط هنرمندان بسیجی به تذهیب درآمده بود به نماینده حزب‌الله اهدا شد. در این دیدار هنرمندانی از جمله جمال شورجه، مسعود ده‌نمکی، رضا اسماعیلی، هوشنگ توکلی، مریم پوریامین، امیرعباس ربیعی، افشین اعلا، علی غفاری، حبیب‌الله بهمنی، مهدی فرجی، محمدرضا شفیعی، حسن علی‌اکبری، آرش زینال‌خیری، محمد گلریز و حسین اسرافیلی حضور داشتند.
 
تبریک‌های متفاوت برای هفته ملی کودک
۱۳ تا ۱۹ مهرماه به نام کودکان و هفته‌_ملی_کودک است. کاربران شبکه ایکس با هشتگ هفته ملی کودک مطالبی نوشته‌اند.
یک کاربر با انتشار عکسی از شهید امیرعبداللهیان با کودکان، این روز را گرامی داشته است.
کاربر دیگری نیز نوشته است هفته_ملی_کودک مبارک! علاوه بر ۱۳ کتابخانه هدهد_سفید ویژه کودک، همه ۲۷۸۰ باب کتابخانه عمومی کشور دارای بخش کودک است. در طول سال، عضویت خردسالان و # کودکان تا ۷ سال و والدین آنها در کتابخانه‌های عمومی رایگان و برای کودکان ۷ تا ۱۲ سال نیم‌بهاست.
رابین نندی، رئیس دفتر یونیسف در جمهوری اسلامی ایران در توئیتی با صدور پیامی خطاب به کودکان کشورمان، روز و هفته_ملی_کودک را به بچه‌ها و خانواده‌هایشان تبریک گفت.
کاربر دیگری هم پیام رئیس جشنواره فیلم کودکان سیاتل را از کشور امریکا به مناسبت هفته_ملی_کودک توئیت کرده که خطاب به کودکان ایرانی ویدیویی را منتشر کرده و این رویداد را به بچه‌های ایرانی تبریک گفته است.
کاربر دیگری هم درباره پوستر هفته ملی کودک نوشته است: رونمایی از پوستر هفته_ملی_کودک بدون کوچک‌ترین نشان و نمادی از همراهی کودک ایرانی با ۲۰ هزار کودک شهید فلسطینی و لبنانی را می‌توان گامی دیگر در راستای عادی سازی جنایت صهیونیست‌ها قلمداد کرد؛ اتفاقی که متأسفانه این‌بار در یکی از فعالیت‌های کانون پرورش فکری ظهور و بروز یافته است!
کلودیو گوبیتوزی، بنیا‌نگذار و مدیر جشنواره‌ فیلم جیفونی نیز در توئیتر با صدور پیامی خطاب به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، #هفته‌_ملی_کودک را اتفاقی لازم دانسته و برپایی آن را به کودکان و نوجوانان ایران تبریک گفته است.
 
«فرجی»، نابغه تنیس روی‌میز ایران شگفتی‌ساز شد
 علی عالی، خبرنگار ورزشی در توئیتی به اتفاقی جالب در ورزش ایران اشاره کرد و نوشت: یک اتفاق تاریخی در ورزش ایران رخ داد؛ بنیامین فرجی، نابغه تنیس روی‌میز ایران با ۱۴ سال سن در اولین مسابقه تیمی ایران، وانگ چوکین، رتبه یک دنیا را از چین با نتیجه سه بر دو شکست داد. وانگ چوکین، قهرمان المپیک در رشته دوبل، در حال حاضر نفر اول رنکینگ دنیاست.
 
مجازات حبس برای کسانی که «خجالت نکش 2» را لو دهند
الهه قادری، وکیل پایه یک دادگستری و وکیل سید امیر پروین‌حسینی، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خجالت نکش ۱ و ۲»، با اعلام خبر پیگرد قانونی علیه افرادی که به‌ صورت غیرمجاز از این اثر هنری بهره‌برداری کرده‌ و می‌کنند، گفته است:«طبق ماده ۲۳ قانون حمایت حقوق مؤلفان، مصنفان و هنرمندان، هر گونه نشر، پخش یا عرضه اثر بدون اجازه پدیدآورنده، جرم محسوب می‌شود و متخلفان تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.»
فیلم «خجالت نکش» به عنوان یک اثر فرهنگی و هنری با محتوای غنی، از حمایت قانونی برخوردار است و هر گونه اقدام غیرمجاز در استفاده از این اثر نه‌تنها به حقوق مادی و معنوی پدیدآورندگان آسیب می‌زند، بلکه به اقتصاد فرهنگی کشور نیز لطمه وارد می‌کند. ما در این خصوص از تمامی امکانات قانونی خود استفاده خواهیم کرد و پیگیری‌های لازم را انجام خواهیم داد.
متأسفانه برخی از پلتفرم‌های نمایش بدون اجازه صاحب اثر، فیلم «خجالت نکش» را در سکوی نمایش خود قرار داده‌اند. این پلتفرم‌ها، گاه با حمایت گسترده دستگاه‌هایی که خود باید ناظر بر اجرای صحیح قانون باشند، بدون ایجاد پایش مناسب برای جلوگیری از پخش غیرمجاز آثار، باعث آسیب جدی به سرمایه‌گذاران سینمای ایران شده‌اند.
 
موزیک‌ویدیوی کامران تفتی
کامران تفتی، بازیگر سینما و تلویزیون، موزیک‌ویدیوی جدیدی با نام «خیال» منتشر کرد. انتشار موزیک‌ویدیوی جدیدی از کامران تفتی در میان کاربران واکنش‌برانگیز شد. برخی کاربران به خوانندگی او اعتراض کرده و بازی او را مورد قبول دانسته و برخی دیگر از صدا و موزیک‌ویدیوی او تعریف و تمجید کرده‌اند.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و چهار
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و چهار - ۱۸ مهر ۱۴۰۳