رونق آبادانی در جزایر هرمزگان

ایران‌زمین- استان هرمزگان در پهنه شگفت‌انگیز خود علاوه بر پسکرانه‌های متعدد دارای جزایر فوق‌العاده‌ای است که بهره‌گیری مناسب از آنها می‌تواند علاوه بر ایجاد نشاط و امید در میان مردم، رونقی دوباره به کسب و کار فعالان گردشگری و صیادی بخشیده و تحولی عظیم در عمران و آبادانی منطقه ایجاد کند. اتفاقی مهم که در جزایر ایرانی خلیج فارس رقم خورده و با اجرای ۳۲۲ طرح زیرساختی و اعتبار ۴۰ هزار و ۴۹۷ میلیارد ریال، طرح عمران و آبادانی منطقه شتاب گرفته است. از مجموع طرح‌های زیرساختی در استان هرمزگان، تاکنون ۲۳۱ طرح با اعتبار ۲۰ هزار و ۲۵۴ میلیارد ریال تکمیل شده و ۹۱ پروژه دیگر نیز با اعتباری بیش از ۲۰هزار و ۲۴۳ میلیارد ریال در حال اجراست.
روزگاری نه چندان دور، تعداد اندکی از مردم به جزایر زیبای خلیج فارس در جنوب کشور سفر کرده و بخش زیادی نیز از ظرفیت‌های ارزشمند آن اطلاع دقیقی نداشتند. اما نگاه پیشرفت‌محور جمهوری اسلامی ایران به ظرفیت‌های مغفول مانده کشور در همه نقاط کشور جاری شده و جزایر خلیج فارس نیز از این توجه، مستثنی نیستند. امروز شاهدیم که مسافران و گردشگران بسیاری از مناطق مختلف کشور عازم استان هرمزگان و جزایر ایرانی خلیج فارس می‌شوند؛ تردد دریایی و هوایی به بیشتر این جزایر فراهم شده تا هموطنان‌ عزیز بتوانند با سفر به این جزایر، خاطرات شیرینی برای خود و خانواده‌هایشان به ثبت برسانند. این اتفاق مهم حکایت از آن دارد که زیرساخت‌های مناسب برای سکونت در این مناطق، شکل گرفته و روز به روز در حال توسعه است.
۳۲۲ پروژه زیرساختی در جزایر
طبق گفته «عبدالرسول دریایی» مدیرکل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری هرمزگان به ایرنا، ۳۲۲ پروژه زیرساختی جزایر هرمزگان به تفکیک شامل جزایر بوموسی با ۸۶ پروژه، قشم با ۱۸۹ پروژه، هرمز با ۲۵ پروژه، لارک و هنگام با هشت پروژه، کیش و لاوان با ۱۴ پروژه است‌ .‌وی با اشاره به طرح‌های اجرایی در سطح جزایر استان، اظهار می‌کند: ۲۳۱ پروژه زیر‌ساختی با اعتباری بالغ بر ۲۰ هزار و ۲۵۴ میلیارد ریال در سطح جزایر اجرایی و تفکیک شده. از این طرح‌ها می‌توان به ۷۷ پروژه بوموسی با اعتبار ۱۰ هزار و ۵۷۲ میلیارد  و۶۹۶ میلیون ریال و ۱۱۸ پروژه در قشم با اعتبار هفت هزار و ۹۷۷ میلیارد و ۶۵۳ میلیون ریال اشاره کرد.
این مقام مسئول تصریح می‌کند: در حال حاضر، ۱۷‌پروژه در هرمز با اعتبار ۷۴۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، ۶ پروژه در لارک و هنگام با اعتبار یک هزار و ۲۹۳ میلیارد و ۳۰۲ میلیون ریال و ۱۳ پروژه با اعتبار یک هزار و ۹۵۶ میلیارد ریال در کیش و لاوان اجرایی شده است.‌ وی به ۹۱ پروژه در دست اجرا در سطح جزایر استان اشاره کرده و می‌گوید: طرح‌های در دست اجرا در جزایر هرمزگان به تفکیک شامل ۹ طرح در بوموسی با اعتبار چهار هزار و ۹۹۰ میلیارد ریال، ۷۱ طرح در قشم با اعتبار پنج هزار و ۴۵۹ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال، هشت طرح در هرمز با اعتبار ۱۱ هزار و ۳۳۱ میلیارد و ۹۵ میلیون ریال، ۲ طرح در لارک و هنگام با اعتبار ۶۱۷ میلیارد و ۶۳۳ میلیون ریال و در نهایت یک طرح با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در کیش و لاوان است.
صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و چهار
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و چهار - ۱۸ مهر ۱۴۰۳