حوادث جهان

  هندوستان
7 کشته در انفجار یک کامیون معدن
 انفجار در یک معدن زغال‌سنگ در ایالت بنگال غربی در شرق هند، حداقل ۷ کشته برجا گذاشت.به گزارش ایندیاتودی، پلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که این انفجار در محله معدن گانگارامچاک، حدود ۲۱۷ کیلومتری شمال غربی کلکته، پایتخت بنگال غربی رخ داد. به گفته پلیس، انفجار زمانی رخ داد که یک کامیون همراه با چاشنی برای تخلیه به معدن آمد و چاشنی به طور ناگهانی منفجر شد.یک مقام پلیس گفت که ابتدا پنج نفر در انفجار معدن زغال‌سنگ کشته شدند و سپس دو کشته دیگر گزارش شد که تعداد کشته‌شدگان را به هفت نفر رساند. مجروحان بلافاصله برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.
 
  برزیل
رانش زمین جان 200 نفر را گرفت
 رانش زمین در منطقه بندری ماناکاپورو، ایالت آمازوناس برزیل حدود ۲۰۰ نفر را زیر گل‌ولای مدفون کرد.به گزارش آسوشیتدپرس، به گفته منابع رسمی، پس از رانش زمین در منطقه بندری ماناکاپورو، ایالت آمازوناس برزیل، آتش‌نشانان نظامی ایالت ریودوژانیرو اعلام کردند زمین بخشی از بندر تراپرتا، واقع در سواحل رودخانه آمازون به دلایل نامشخصی دچار رانش شد. تخمین زده می‌شود بیش از ۲۰۰ نفر در حال بارگیری و تخلیه کالا در محل حادثه بودند. گزارش‌های اولیه تأیید کرد کل یک خانواده در یک قایق شناور روی رودخانه زیر گل‌ولای مدفون شده‌اند. علاوه بر این، زباله‌های قایق‌ها، لوله‌ها، خانه‌ها و وسایل نقلیه در آب‌های رودخانه آمازون پیدا شده است.رانش زمین می‌تواند به فرسایش سواحل رودخانه مربوط باشد که به دلیل خشکسالی شدید منطقه آمازون بدتر شده است.
 
  زامبیا
مرگ 10 معدنچی در ریزش گودال
 ریزش دیواره‌های یک گودال روی سر کارگران معدن در ناحیه مومبوا در مرکز زامبیا، حداقل ۱۰ معدنچی را به کام مرگ کشاند.به گزارش الجزیره، پلیس روز سه‌شنبه اعلام کرد که بر اثر ریزش این گودال پنج نفر مجروح شدند.کمیسر پلیس استان مرکزی گفت که این حادثه در ساعات اولیه روز زمانی که تعداد نامعلومی از افراد برای انجام فعالیت‌های معدنی به این گودال رفته بودند، رخ داد.او گفت که طی فعالیت‌های معدنی، زمین روی آنها فرو ریخته است. امدادگران نخست 9 جسد و 6 مجروح را بیرون کشیدند اما یکی از مجروحان ساعتی بعد جان باخت و آمار قربانیان به 10 نفر رسید.

  ایرلند‌شمالی
مصدوم شدن 40 دانش‌آموز در واژگونی اتوبوس مدرسه
تصادف یک اتوبوس مدرسه در شهر داون در ایرلند‌شمالی منجر به مصدوم شدن 40 دانش‌آموز شد.به گزارش بی‌بی‌سی، رسانه‌های محلی روز سه‌شنبه گزارش دادند که یک حادثه بزرگ در پی تصادف اتوبوس مدرسه در شهر داون در ایرلند‌شمالی رخ داد و ناگهان اتوبوس دو طبقه که حامل 43 دانش‌آموز یک مدرسه راهنمایی بود واژگون شد و بیش از 40 نفر مجروح که هشت نفر به خاطر جراحات جدی‌تر به بیمارستان منتقل شدند. این حادثه حوالی ساعت 15:50 بعدازظهر دوشنبه 7 اکتبر اتفاق افتاد و اتوبوس که با راننده 44 سرنشین داشت و حامل دانشجویان کالج استرنگفورد بود، در خیابان بالی‌بلک شرق نیوتوناردز واژگون شد.در این گزارش آمده است که سازمان آتش‌نشانی و نجات ایرلند‌شمالی پنج دستگاه آتش‌نشانی به محل اعزام کرده و یک تیم تخصصی در محل حادثه حضور دارند وعلت این حادثه در دست بررسی است.

   مکزیک
قتل شهردار یک هفته بعد از انتصاب
سیاستمدار مکزیکی یک هفته بعد از شهردار شدن به قتل رسید.به گزارش رویترز، رسانه‌ها گزارش دادند که شهردار یک شهر در مکزیک کمتر از یک هفته بعد از تصدی مقام خود کشته شد.‌در آخرین موج خشونت علیه سیاستمداران مکزیکی، «الخاندرو آرکوس»، شهردار چیلپانسینگو به طرز دلخراشی به قتل رسید.گفته شده کارتل در گوئررو از گروه‌های جنایتکار مکزیک این قتل را انجام داده است.رسانه‌های محلی گزارش دادند که سر آرکوس ‌بریده شده است، اما هیچ تأیید رسمی در مورد نحوه مرگ او وجود ندارد.

  امریکا
فلوریدا در محاصره هیولای میلتون
طوفان قدرتمندی که به سمت ایالت فلوریدا در ایالات‌متحده حرکت می‌کند در سطح پنجم طوفان بسیار خطرناک قرار گرفت. این سطح از هشدار به طور فزاینده در مورد دامنه‌های این طوفان است که در امتداد مناطق ساحلی وزیدن گرفته و بالقوه فاجعه‌بار است.انتظار می‌رود طوفان میلتون روز چهارشنبه با قدرت کامل به شهر پرجمعیت «خلیج تامپا» برسد.شهردار این شهر به ساکنان برخی از مناطق هشدار داده است فوراً خانه‌های خود را تخلیه کنند. او همچنین گفت که این طوفان مطابق پیش‌بینی‌ها دوام ندارد.مدارس این منطقه تعطیل شده و حمل‌ونقل عمومی به حالت تعلیق درآمده است.ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما باید فرض کنیم که این طوفان یک هیولا خواهد بود. طوفان میلتون با عبور از لبه شمالی شبه‌جزیره «یوکاتان» مکزیک با سرعت حدود ۲۸۰ کیلومتر در ساعت در حال وزیدن است.

  فرانسه
سوزاندن یک نوجوان در مارسی
حادثه حمله وحشیانه و قتل نوجوان ۱۵ ساله در مارسی فرانسه جنجالی شد. قاتلان مرتبط با یک باند مواد مخدر بودند و ابتدا ۵۰ ضربه چاقو به مقتول زده و سپس او را زنده زنده سوزاندند.نیکلاس بسون، دادستان مارسی در گفت‌و‌گو با خبرنگاران این پرونده را «وحشیگری بی‌سابقه» توصیف کرد.
 
  امریکا
نجات شیر دریایی سرگردان
شیردریایی کنجکاو با بیرون آمدن از دریا خود را به دردسر انداخت. ایستگاه پلیس گشت بزرگراه در سانتاکروز کالیفرنیا، در شبکه اجتماعی خود، تصاویری از شیردریایی بامزه‌ای منتشر کرد که در بزرگراهی نزدیک بزرگراه ۱۲۹ در سانتاکروز سرگردان بود. مردمی که از این بزرگراه عبور می‌کردند، این شیردریایی را وسط بزرگراه دیدند و با پلیس گشت بزرگراه تماس گرفتند و درباره آن اطلاع دادند.پلیس گشت بزرگراه هم فوراً با مأموران آتش‌نشانی محلی تماس گرفت و سپس خود را به محل رساند. به‌گفته پلیس، ایستگاه آتش‌نشانی محلی گروهی حرفه‌ای در نجات حیوانات دارد که توانستند به‌سرعت و بدون اینکه این شیردریایی کوچک صدمه ببیند، آن را بگیرند.این حیوان بامزه و باله‌دار، به مرکز مراقبت از حیوانات برده شد تا در صورت مشاهده آسیب احتمالی، درمان شده و سپس به دریا برگردانده شود.پلیس و مأموران حیات وحش در اینستاگرام خود از افرادی که وجود این حیوان را گزارش کرده بودند تشکر و از احساس مسئولیت آنها قدردانی کردند.