رونمایی از طرح های پلیس هوشمند برای ارائه خدمات به مردم

گروه حوادث/   فرمانده کل انتظامی کشور بر هوشمندسازی خدمات پلیس تأکید کرد و از مردم خواست به جای مراجعه حضوری به پلیس‌های مختلف، از برنامه‌های اینترنتی پلیس مانند «پلیس من» استفاده کنند.
سردار احمدرضا رادان در آیین رونمایی از فناوری‌های جدید پلیس گفت: اگر براساس سند تحول پلیس آینده بخواهیم حرکت کنیم باید حتماً هوشمند شویم، تحلیل داده داشته باشیم و خروجی بگیریم. این مسائل عملیات و اجرا می‌خواهد و نمی‌شود فقط روی کاغذ این مسائل را دنبال کرد.
وی افزود: امروزه همه پلیس‌های تخصصی ما باید در یک بازه زمانی به هوشمندسازی برسند. همچنین مردم نیز باید درباره فناوری‌های جدید آموزش ببینند.
سردار احمد دولتخواه، فرمانده فاوا فراجا نیز از سامانه‌ها و پروژه‌های متعددی رونمایی کرد که به منظور ارتقای خدمات انتظامی و امنیتی در سطح کشور به کار گرفته خواهند شد.
 وی بیان داشت: پلیس راهنمایی و رانندگی با ارائه خدمات هوشمند از جمله استعلام کروکی برتر، استعلام تاریخچه پلاک و طرح ویرایش اطلاعات تماس مالک وسیله نقلیه، به افزایش سرعت و دقت در فرآیندهای مربوط به رانندگان و وسایل نقلیه می‌پردازد. در بخش سازمان اطلاعات، امکان ثبت درخواست مجوز اماکن صنفی و دریافت عکس صفحه اول گذرنامه از طریق سامانه‌های جدید فراهم شده است. همچنین مرزبانی با اجرای طرح‌هایی همچون درخواست صدور دفترچه کنترل تردد شناوری و طرح پایش میدانی اتباع خارجی، به مدیریت بهتر مرزها و نظارت بر تردد اتباع خارجی می‌پردازد.
 وی افزود: هوا فراجا نیز با راه‌اندازی سامانه شبیه‌ساز پرواز به بهبود آموزش و آمادگی عملیاتی نیروهای هوایی کمک خواهد کرد. در کنار همه این‌ها، فراجا به تجهیز رده‌های سازمانی خود نیز توجه ویژه‌ای داشته و نیروهای خود را به دوربین‌های البسه و رایانه‌های هوشمند تجهیز کرده است تا بهره‌وری و کارایی آنها افزایش یابد.
رادان افزود: از امروز نزدیک به ۱۸ هزار دوربین البسه به همکاران واگذار خواهد شد که تعداد دوربین‌ها به حدود ۳۰ هزار می‌رسد. هدف‌گذاری نهایی پلیس برای واگذاری این تجهیزات، دستیابی به ۱۰۰ هزار دوربین البسه است. همچنین، به منظور تشویق همکاران فراجا، به مناسبت هفته فراجا ۳ روز مرخصی تشویقی برای آنها در نظر گرفته شده است.