از گوشه و کنار ایران

آزادی زندانی مالی به خاطر دخترش
یک زندانی بدهکار مالی به دلیل شرایط خاص خانوادگی با تلاش و پیگیری‌های واحد مددکاری ندامتگاه قزلحصار آزاد شد.
«اله‌کرم عزیزی» مدیر مجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج گفت: این زندانی از سوی مرجع قضایی اسلامشهر تهران به مجتمع ندامتگاهی قزلحصار تحویل شده بود اما از آنجا که همسرش فوت شد و تنها دختر ۱۳ ساله‌اش به دلیل فوت مادر و نداشتن سرپرست و قیم به بهزیستی تحویل داده شده بود شرایط روحی بدی داشت.
وی اضافه کرد: واحد مددکاری مجتمع ندامتگاهی قزلحصار با پیگیری‌های مستمر از طریق مکاتبه با دستگاه قضایی مربوطه ضمن تبیین وضعیت خانوادگی زندانی و سپری شدن یک سوم از حبس محکوم، پس از پرداخت جریمه نقدی زمینه آزادی وی را فراهم کرد.
عزیزی گفت: پس از موافقت مرجع قضایی اسلامشهر با مرخصی پایان حبس، این فرد از زندان آزاد شد و نزد فرزند خود بازگشت.
 
قربانیان مشروب تقلبی در مازندران به 21 نفر رسید
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از مرگ ۲۱ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی خبر داد.
 علی عباسی گفت: از ۲۱ نفری که تا کنون بر اثر مصرف الکل در این استان جان خود را از دست داده‌اند، ۱۸ نفر مرد و 3 نفر زن هستند.
عضو شورای قضایی استان مازندران ضمن هشدار به خانواده‌ها برای مراقبت از فرزندان، نوجوانان و جوانان خود، افزود: هیچ گونه مشروبات الکلی استانداردی در کشور وجود ندارد و حتی مشروبات الکلی پلمب‌شده نیز در اغلب موارد در کارگاه‌های زیرزمینی تهیه و پلمب می‌شود. الکل متانول بی‌رنگ و مشابه الکل اتیلیک است و مصرف ۱۰ سی‌سی از آن موجب کوری و نارسایی کلیوی و مصرف ۱۰۰ سی‌سی موجب مرگ می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: افراد در صورت مصرف الکل و بروز علائم سردرد، سرگیجه و تاری دید به اولین مرکز درمانی مراجعه کنند، زیرا ممکن است علائم ناشی از مصرف متانول باشد. پزشکان مراکز درمانی و اورژانس در خصوص علائم مسمومیت متانول باید آگاهی کامل داشته باشند، چرا که درمان بموقع موجب پیشگیری از نابینایی و نارسایی کلیوی می‌شود.
 
دستور دادستان برای پیگیری ویژه قتل‌عام یک خانواده در لارستان
رئیس‌کل دادگستری استان فارس دستور پیگیری ویژه پرونده قتل اعضای یک خانواده در بخش بیرم لارستان را صادر کرد.
 حجت‌الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی، اظهار داشت: یک زوج جوان شامگاه یکشنبه 15 مهر، چهار عضو یک خانواده را که همسایه آنها بودند به قتل رساندند. مقتولان مادر 41 ساله و سه دختر 13، 7 و 6 ساله‌اش بودند. زوج جنایتکار پسر 14 ساله خانواده را نیز دست و پا بسته داخل صندوق عقب خودروی پرشیای خود انداخته و قصد داشتند او را به نقطه نامعلومی ببرند که پلیس به خودرو مشکوک شد و با متوقف کردن راننده در یک تعقیب و گریز، راز این قتل‌های هولناک فاش شد. در بازرسی از منزل قاتل یک قبضه سلاح کمری، یک قبضه وینچستر با مهمات مربوطه و 2 قبضه سلاح سرد کشف شد.
رئیس‌کل دادگستری استان فارس ضمن صدور دستور ویژه به مسئولان قضایی شهرستان‌های لارستان و بخش بیرم برای انجام سریع تحقیقات پرونده و کشف زوایای این جنایت، گفت: متهمین در سریع‌ترین زمان با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری یک استان فارس معرفی خواهند شد.
 
سقوط دو سیمبان بر اثر شکستن تیر برق
دو سیمبان که برای تعمیرات بالای تیر برق رفته بودند بر اثر شکستن تیر به پایین سقوط کرده و مصدوم شدند.
مسعود صادقی خمامی، مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان در تشریح جزئیات حادثه سقوط دو سیمبان در حین انجام وظیفه در یکی از شهرستان‌های گیلان گفت: سیمبانان برق شهرستان رضوانشهر که برای رفع خرابی‌ها و تعمیرات روی تیرک برق فشار متوسط حد فاصل ورودی انزلی به رضوانشهر رفته و در حال انجام وظیفه بودند به دلیل شکستن تیر برق سقوط کردند. دو سیمبان مصدوم به بیمارستان پورسینای رشت منتقل شدند. سیمبانان مصدوم تحت درمان، عمل جراحی و مراقبت ویژه هستند.
 
دستگیری سارقان مسلح دزفول
7 سارق مسلح و حرفه‌ای که در قالب دو باند شرارت، احشام و خودرو سرقت می‌کردند در دزفول دستگیر شدند.
سرهنگ روح‌اله یاری‌زاده فرمانده انتظامی دزفول، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه خودرو و احشام در دزفول، موضوع دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستورکار پلیس این فرماندهی قرار گرفت. کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی با تسلط اطلاعاتی خود و استفاده از روش‌های فنی پلیسی، موفق به شناسایی هویت و مخفیگاه اعضای دو باند سارق حرفه‌ای شدند و پس از هماهنگی با مرجع قضایی، در عملیات‌ ضربتی و جداگانه هر هفت نفر را در مخفیگاهشان دستگیر کردند. در بررسی‌ها مشخص شد، متهمان دارای ۲۰ سال محکومیت قطعی و ۱۵ سال حبس هستند و در تحقیقات و بررسی‌های پلیس، سارقان به ۱۴ فقره سرقت مسلحانه و عادی خودرو و احشام در دزفول اعتراف کردند.
 
3 کشته در تصادف زنجیره‌ای آزادراه قزوین
رئیس پلیس‌راه قزوین از برخورد 4 دستگاه خودرو در آزادراه قزوین - زنجان با 3 کشته و 5 مجروح خبر داد.
سرهنگ فرهاد ذاکری‌منش گفت: شامگاه دوشنبه یک فقره تصادف در مسیر شمالی آزادراه قزوین - زنجان به پلیس‌راه اعلام شد و بلافاصله عوامل پلیس‌راه به همراه نیروهای امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند.وی ادامه داد: در این حادثه ۲ دستگاه تریلر با ۲ دستگاه مینی‌بوس و پراید برخورد کرده بودند که 3 نفر کشته شدند و مصدومان حادثه توسط عوامل امداد و نجات به مراکز درمانی منتقل شدند.
رئیس پلیس‌راه استان قزوین خاطرنشان کرد: علت این سانحه رانندگی توسط کارشناسان پلیس‌راه در دست بررسی است.
 
کشف 40 کیلو مواد مخدر در شیراز
فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۴۰ کیلوگرم مواد مخدر صنعتی و سنتی و دستگیری ۳ نفر در این شهرستان خبر داد.
اسماعیل زراعتیان گفت: مأموران کلانتری ۲۱ کوی زهرای شیراز با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند، افرادی در منزل خود مقداری مواد مخدر دپو کرده و اقدام به فروش می‌کنند که بررسی موضوع در دستورکار آنان قرار گرفت. مأموران انتظامی پس از هماهنگی قضایی به محل مورد نظر رفته و در بازرسی از آن منزل موفق شدند، ۵ کیلو و ۴۰۰ گرم هروئین، ۲۲ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک و ۱۲ کیلوگرم شیشه کشف و ۳ نفر قاچاقچی را نیز دستگیر کنند.
فرمانده انتظامی شیراز با بیان اینکه متهمان پس از سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند، از شهروندان درخواست کرد در صورت اطلاع از فعالیت سوداگران مرگ، گزارش آن را به پلیس ۱۱۰ اعلام کنند.

 

صفحات
آرشیو تاریخی
شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و چهار
 - شماره هشت هزار و پانصد و هفتاد و چهار - ۱۸ مهر ۱۴۰۳